Nowy Citroën C5 X wygląda, jak żaden inny samochód oferowany na rynku. Szef francuskiej marki wierzy, że oryginalny model zapoczątkuje nowy trend, który będzie alternatywą dla „bombardowania rynku” SUV-ami.
Citroën zaskoczył branżę motoryzacyjną następcą modelu C5. Samochód nie jest ani sedanem, ani kombi, ani SUV-em, ale wszystkim po trochu jednocześnie. Dyrektor generalny marki, Vincent Cobee w rozmowie z portalem Auto Express powiedział, że producenci w ostatnich latach „bombardują rynek” SUV-ami wypełniając tym rodzajem nadwozia nawet najdrobniejszą lukę w ofercie.
„Otrzymujemy pojazdy o długościach oddalonych od siebie o 10 cm oraz szerokościach w odstępach od trzech do pięciu centymetrów. Jeśli naprawdę masz obsesję, kończyć z SUV-ami w pięciu lub sześciu długościach, które rozstawiasz w dwóch lub trzech zakresach wysokości” – powiedział Cobee.
Podejście Citroena do trendu na samochody o podwyższonym zawieszeniu mieliśmy okazję zobaczyć w nowym C4 i C5 X. Pierwszy z nich nie jest standardowym kompaktem a drugi w żadnym wypadku nie wygląda, jak typowy samochód segmentu D. „Po SUV-ach jest coś jeszcze” – tłumaczy szef Citroena. „Są ku temu dwa powody. Po pierwsze: nie każdy chce mieć wysoki, pudełkowaty samochód. Poza tym jest wiele samochodów, które choć nazywane SUV-ami, w rzeczywistości są podwyższonymi limuzynami.
„Po drugie, jeśli spojrzeć na zgodność z normami CO2 i efektywność dystrybucji, każdy będzie musiał podążyć w kierunku skrajnie zracjonalizowanej oferty. Linie modelowe składające się z 30, 40 różnych typów nadwozia mogą należeć już do przeszłości ” – mówi szef Citroena. To, czy pomysł Citroena spodoba się klientom okaże się, gdy model trafi na rynek i będzie zależało od skalkulowania przystępnej ceny.
Oprócz oryginalnego podejścia do projektowania, Citroën niezmiennie podąża ścieżka komfortu. Chociaż nowa generacja C5 nie oferuje już hydropneumatycznego zawieszenia marka tłumaczy, że zadbała o wygodę na wiele sposobów m.in. za pomocą przestronnego wnętrza, dobrego wyciszenia kabiny oraz wykorzystania foteli Advanced Comfort. Aby odizolować pasażerów od nierówności, Citroën opracował aktywne zawieszenie, które jest unowocześnioną wersją rozwiązania zastosowanego w C4 i C5 Aircrossie.
Napędzany silnikami benzynowymi lub i napędami hybrydowymi typu plug-in Citroën C5 X zadebiutuje w salonach dealerskich na początku 2022 roku.
Najnowsze komentarze