czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Czy Citroën C5 X to zapowiedź nowego trendu „po SUV-ach”?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-08
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
6.3k 195
39
Citroen C5 X
5.6k
UDOSTĘPNIEŃ
18.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Nowy Citroën C5 X wygląda, jak żaden inny samochód oferowany na rynku. Szef francuskiej marki wierzy, że oryginalny model zapoczątkuje nowy trend, który będzie alternatywą dla „bombardowania rynku” SUV-ami.

Citroën zaskoczył branżę motoryzacyjną następcą modelu C5. Samochód nie jest ani sedanem, ani kombi, ani SUV-em, ale wszystkim po trochu jednocześnie. Dyrektor generalny marki, Vincent Cobee w rozmowie z portalem Auto Express powiedział, że producenci w ostatnich latach „bombardują rynek” SUV-ami wypełniając tym rodzajem nadwozia nawet najdrobniejszą lukę w ofercie.

„Otrzymujemy pojazdy o długościach oddalonych od siebie o 10 cm oraz szerokościach w odstępach od trzech do pięciu centymetrów. Jeśli naprawdę masz obsesję, kończyć z SUV-ami w pięciu lub sześciu długościach, które rozstawiasz w dwóch lub trzech zakresach wysokości” – powiedział Cobee.

Podejście Citroena do trendu na samochody o podwyższonym zawieszeniu mieliśmy okazję zobaczyć w nowym C4 i C5 X. Pierwszy z nich nie jest standardowym kompaktem a drugi w żadnym wypadku nie wygląda, jak typowy samochód segmentu D. „Po SUV-ach jest coś jeszcze” – tłumaczy szef Citroena. „Są ku temu dwa powody. Po pierwsze: nie każdy chce mieć wysoki, pudełkowaty samochód. Poza tym jest wiele samochodów, które choć nazywane SUV-ami, w rzeczywistości są podwyższonymi limuzynami.

„Po drugie, jeśli spojrzeć na zgodność z normami CO2 i efektywność dystrybucji, każdy będzie musiał podążyć w kierunku skrajnie zracjonalizowanej oferty. Linie modelowe składające się z 30, 40 różnych typów nadwozia mogą należeć już do przeszłości ” – mówi szef Citroena. To, czy pomysł Citroena spodoba się klientom okaże się, gdy model trafi na rynek i będzie zależało od skalkulowania przystępnej ceny.

Oprócz oryginalnego podejścia do projektowania, Citroën niezmiennie podąża ścieżka komfortu. Chociaż nowa generacja C5 nie oferuje już hydropneumatycznego zawieszenia marka tłumaczy, że zadbała o wygodę na wiele sposobów m.in. za pomocą przestronnego wnętrza, dobrego wyciszenia kabiny oraz wykorzystania foteli Advanced Comfort. Aby odizolować pasażerów od nierówności, Citroën opracował aktywne zawieszenie, które jest unowocześnioną wersją rozwiązania zastosowanego w C4 i C5 Aircrossie.

Napędzany silnikami benzynowymi lub i napędami hybrydowymi typu plug-in Citroën C5 X zadebiutuje w salonach dealerskich na początku 2022 roku.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C5 X
2.6 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4C5C5 AircrossC5 XCitroen
Udostepnij2227Tweet1392Udostepnij390
Poprzedni

Trójkąt ostrzegawczy? Aż trudno uwierzyć, do czego służył na początku ery samochodów!

Następny

Adam Wrocławski i Kamil Heller ponownie razem w Rajdzie Ziemi Głubczyckiej

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Adam Wrocławski i Kamil Heller ponownie razem w Rajdzie Ziemi Głubczyckiej

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 i co dalej? Tajny kalendarz premier Peugeota na lata 2022-2026

Citroen e-C4

Nowy Citroën e-C4 „to Rolls-Royce wśród hatchbacków”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
39 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
39
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.