Dacia to rumuński producent, który cieszy się popularnością głównie wśród klientów indywidualnych. Czy samochody w przystępnej cenie mogą zapewnić koncernowi Renault wystarczającą rentowność? Dyrektor Dacii, Francisco Hidalgo wyjaśnił skąd wynika opłacalność marki, w wywiadzie dla portalu El Espanol.
Chociaż kwota rozpoczynająca ofertę modeli marki Dacia zazwyczaj nie ma sobie równych, klienci i tak preferują samochody o wyższym standardzie a więc lepiej wyposażone i jednocześnie droższe. Na rynku hiszpańskim za model Sandero trzeba zapłacić ok. 9000 tys. euro, ale tak wyceniony model stanowi mniejszość. „80% klientów, którzy decydują się na Sandero, wybiera znajdujący się wyżej w katalogu wariant „Stepway” oraz wersje w pełni wyposażone. Jest to Sandero o wartości ponad 13.000 euro. Ostatecznie płacą kwotę, która jest o 50% wyższa niż początkowo zamierzali wydać” – mówi Francisco Hidalgo, dyrektor Dacii w Hiszpanii portalow El Espanol. „Za 13.000 euro możesz już mieć dowolny konkurencyjny samochód, ale trzeba przyznać, że w przypadku tej ceny żaden konkurent nie oferuje tego, co Sandero Stepway. To jest równowaga: bądź bezkonkurencyjny pod względem ceny, jakości i wartości” – dodaje.
Przystępna cena samochodów może rodzić wątpliwości odnośnie rentowności marki dla Grupy Renault. „To magia Dacii. Nasza strategia opiera się na „projektowaniu w odniesieniu do kosztów” – powiedział Hidalgo. „Nie jest prawdą, że Dacia jest mniej rentowna niż inne marki. Przeanalizowaliśmy to również z naszymi dealerami. Kiedy robiliśmy z nimi rozliczenia, zawsze myśleli, że więcej pieniędzy dostają od Renault niż od Dacii…
W tym roku poprosiliśmy ich o oddzielną analizę rentowności marki i spotkała ich wielka niespodzianka, ponieważ Dacia pozostaje bardziej dochodowa niż sądzili” – tłumaczy Hidalgo. Wynika to z polityki braku rabatów, która pozwala zaoszczędzić 100% marży oraz ograniczonych kosztów rozwoju samochodów.
„Liderem technologicznym Grupy Renault jest marka Renault. Kiedy technologie zostaną wprowadzone na rynek, a klienci będą ich potrzebować i zaczną o nie prosić, Dacia podąży w tym kierunku i zrobi to z pomocą technologii, które Grupa już posiada i które zostały zamortyzowane”.
Źródło: El Espanol
Najnowsze komentarze