poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Czy Dacia jest droga? Zaskakujące wnioski z porównania cen popularnych modeli SUV w Polsce

Dacia Duster jest prawie dwa razy tańsza od konkurencji, ale pewnym kosztem. Jakim?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-10
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
352 4
30
305
UDOSTĘPNIEŃ
1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Czy Dacia jest droga? Takie głosy pojawiają się niekiedy w dyskusjach związanych z nowymi samochodami. Jest faktem, że marka ta, podobnie jak wszystkie pozostałe, podniosła swoje ceny i dzisiaj najtańszy bazowy samochód typu Dacia Sandero zbliża się do kwoty 50.000 zł. Postanowiliśmy więc sprawdzić, jak wygląda Dacia cenowo na tle innych marek.

Do porównania wybraliśmy kategorię SUV, która dzisiaj najszybciej się rozwija i jest najpopularniejsza wśród klientów. Dacię Duster postanowiliśmy porównać cenowo z kilkoma popularnymi modelami: komfortowy Citroën C5 Aircross po faceliftingu, nowoczesny Peugeot 3008, Renault Kadjar, Toyota RAV4, Kia Sportage oraz Volkswagen Tiguan.

Dacia Duster okazuje się najtańsza w tym zestawieniu. Trzeba jednak przyznać, że to cena wersji podstawowej, która nie ma nawet klimatyzacji. Ale nawet w pełni wyposażony Duster w limitowanej wersji SL Extreme, z mocnym 150-konnym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów, czterema kamerami, automatyczną klimatyzacją i nawigacją nie przekroczy ceny najtańszego SUVa innej marki. Obecnie cena takie „wypasionej” wersji wynosi nieco ponad sto tysięcy złotych. Dacia Duster pozostaje więc najtańsza na tle innych marek w naszym zestawieniu.

Najtańszy, wśród innych aut, jest odchodzący już z rynku Renault Kadjar. To auto kosztuje w podstawowej wersji 110900 zł. Kia Sportage jest o cztery tysiące droższa. Komfortowy i wygodny Citroën C5 Aircross to już wydatek co najmniej 122.750 zł a Peugeot 3008 130.400 zł. Pozostałe marki i modele są jeszcze droższe.

Gdyby porównywać na wprost ceny, bez zastanawiania się nad cechami samochodów, to Dacia jest prawie dwa razy tańsza. Jest też nieco mniejsza i jednak budżetowa, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Ale jak to mówią cena czyni cuda i dzisiaj, przy cenach rosnących w zastraszającym tempie, to właśnie Dacia jest pierwszym wyborem dla osób, które szukają nowego, taniego w eksploatacji samochodu z fabryczną instalacją LPG.

Porównanie cen i wymiarów popularnych samochodów typu SUV na polskim rynku: maj 2022

SUV cena wersji bazowej Długość Szerokość Rozstaw osi Bagażnik
Dacia Duster 66.600 zł 4.341 mm 1.804 mm 2.673 mm 445 l
Renault Kadjar 110.900 zł 4.489 mm 1.836 mm 2.646 mm 472 l
Kia Sportage 114.900 zł 4.515 mm 1.865 mm 2.680 mm 591 l
Citroen C5 Aircross 122.750 zł 4.500 mm 1.840 mm 2.730 mm 580 l
Peugeot 3008 130.400 zł 4.447 mm 1.841 mm 2.675 mm 520 l
Volkswagen Tiguan 134.890 zł 4.509 mm 1.839 mm 2.678 mm 615 l
Toyota RAV4 135.900 zł 4.600 mm 1.855 mm 2.690 mm 580 l

Ceny samochodów maj 2022 – na podstawie oficjalnych cenników producentów.

Niższa cena w przypadku Dustera ma swoje konsekwencje: auto jest nieco mniejsze od konkurencji i budżetowo wykonane.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008C5 AircrossCitroenDaciaDusterKadjarPeugeotRenault
Udostepnij122Tweet76Udostepnij21
Poprzedni

100 Renault Megane E-Tech Electric dla turnieju Roland Garros

Następny

Renault rozwija markę Mobilize. „Przewidujemy dwucyfrową marżę w 2027 r.”

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault rozwija markę Mobilize. "Przewidujemy dwucyfrową marżę w 2027 r."

Nie wiem co mnie podkusiło, żeby kupić Citroëna Traction Avant w wieku 30 lat

Renault sprzedaje udziały w swojej koreańskiej firmie Chińczykom. Geely wchodzi do gry

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
30
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.