Czy Citroën e-C3 i Fiat Grande Panda mogą być jeszcze tańsze? Stellantis planuje zastosowanie mniejszych akumulatorów od koncernu BYD, które skrócą zasięg, ale pozwolą na uzyskanie bardziej przystępnej ceny. Oba modele zbliżą się do poziomu cenowego Dacii Spring i Leapmotor T03.
Citroën e-C3 i Fiat Grande Panda udowadniają, że samochody elektryczne nie muszą być kosmicznie drogie. Cena wciąż jest wprawdzie wyższa niż wersji spalinowych, ale w porównaniu z cenami elektryków sprzed kilku lat mobilność elektryczna zaczyna być bardziej osiągalna dla klientów. Model e-C3 startuje w polskich salonach od 107.950 zł. Za Grande Panę Electric w podstawowej wersji wyposażenia zapłacimy 110 tys. zł.
Obie kwoty możemy zmniejszyć korzystając z dofinansowania zakupu pojazdów elektrycznych. Program NaszEauto oferuje dopłatę w wysokości do 40 tys. zł w zależności od spełnionych warunków. Okazuje się jednak, że w przyszłości samochody produkowane na platformie Smart Car, jak e-C3 i Grande Panda powinny być jeszcze bardziej przystępne w zakupie a to za sprawą instalacji mniejszego akumulatora.
Fiat Grande Panda Electric w programie NaszEauto. Dla kogo i ile kosztuje?
Według informacji, do których dotarł francuski portal L’argus Stellantis zwrócił się do koncernu BYD z prośbą o dostarczenie akumulatorów o pojemności 30-35 kWh do samochodów elektrycznych segmentu B. Zasięg istniejących modeli skurczy się do 200 – 250 km zgodnie z cyklem WLTP, ale klienci będą mogli nabyć pojazdy w bardziej przystępnych cenach.
Obecnie Fiat Grande Panda i Citroën e-C3 korzystają z tego samego silnika o mocy 113 KM oraz akumulatora o pojemności 44 kWh, który pozwala przejechać 320 km na jednym ładowaniu. Pojazdy wyposażone w baterie o mniejszej pojemności będą skierowane dla klientów, którzy pokonują głównie krótkie odcinki w obrębie miasta a jednocześnie chcą wydać na samochód elektryczny jak najmniej.
Zabieg ma obniżyć cenę pojazdu poniżej 20 tys. euro (ok. 83 tys. zł), czyli do poziomu Dacii Spring i Leapmotor T03, które należą do najtańszych modeli elektrycznych na rynku europejskim. Tańsze wersje elektrycznych modeli Citroëna i Fiata mają zadebiutować na rynku w połowie 2025 roku.
Źródło: L’argus
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze