Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Czy nowa Dacia Jogger faktycznie jest tak przestronna, jak mówi producent?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-30
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
3.3k 137
A A
21
Nowa Dacia Jogger 2022: polska premiera

Warto przeczytać!

Peugeot wznawia produkcję silnika diesla 1.9D. „Kup dzisiaj, posłuży nawet do 2050!”

Nowy Opel Corsa Cosmos Edition 3000. Takiego samochodu nie spodziewał się nikt!

Ciasne kwalifikacje w Melbourne – Pierre dziewiąty, Esteban jedenasty

Peugeot na czele, Citroën kontratakuje. Wyniki sprzedaży nowych samochodów we Francji – marzec 2023 r.

7 miejsc nie w każdym samochodzie znaczy to samo. Kwestą sporną są zazwyczaj miejsca z tyłu, a w szczególności dwa ostatnie fotele lub też foteliki, które w wielu modelach przeznaczone są wyłącznie dla dzieci. Nowa Dacia Jogger jako następca Lodgy i Logana MCV nie powinna zawieść w tej materii. Podczas polskiej premiery modelu w Warszawie sprawdziliśmy, czy samochód jest w stanie pomieścić 7 dorosłych osób.

Nowa Dacia Jogger, która po raz pierwszy pojawiła się w Polsce to… „anglik”. Renault żartowało sobie trochę z tego faktu, przekonując, że to ułatwia szoferowi otwieranie drzwi swoim pasażerom. Prawdziwy powód, dla którego brytyjska wersja pojawiła się w Warszawie był bardziej prozaiczny. W dniu premiery wszystkie dostępne egzemplarze znajdowały się we Francji na pierwszych jazdach testowych, w których uczestniczyła również nasza redakcja. Wrażenia Krzysztofa możecie poczytać tutaj.Nowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, wersja brytyjska

Wróćmy jednak do Warszawy. Podczas premiery dziennikarze wyjątkowo kierowali się w pierwszej kolejności nie za kierownicę, ale do ostatniego rzędu siedzeń. Miejsce kierowcy jest już bowiem dobrze wszystkim znane z modelu Sandero, zwłaszcza kokpit i ekran dotykowy. Ułożenie ciała z przodu jest tylko nieco bardziej wyprostowane niż w hatchbacku. Rozmieszczenie poszczególnych elementów wnętrza dostarcza dobry dostęp do wszystkich przycisków i miejsc do przechowywania a tapicerka i plastiki to proste i niedrogie materiały, które, jak to u Dacii bywa, sprawiają wrażenie wytrzymałych na eksploatację.

Jak wypada przestrzeń z tyłu?

Nowa Dacia Jogger z pewnością będzie służyła jako środek transportu pasażerów o różnym wzroście, ale czy zda egzamin? W czasie prezentacji modelu więksi, średni i mniejsi po kolei rozsiadali się w kabinie samochodu, co wyglądało niczym test: „ilu dziennikarzy zmieści się do jednego Joggera”. Ostateczny werdykt zależał od punktu siedzenia.

Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric to nowoczesność w każdym calu! Wrażenia z polskiej premiery

W drugim rzędzie nie brakowało ani miejsca na nogi, ani nad głową, ale trzy dorosłe osoby, a zwłaszcza ta w środku mogą zwrócić uwagę, że w samochodzie jest trochę wąsko. Dacia nie zapomniała o stolikach lotniczych na oparciach przednich foteli, ale przydałyby się również nawiewy oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych. Niezbyt komfortowo Dacia ulokowała mocowanie pasa bezpieczeństwa centralnego pasażera. Przy wpinaniu i wypinaniu może przeszkadzać pasażerom z tyłu.

Nowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, mocowanie pasa bezpieczeństwa
W ostatnim rzędzie Joggera siedzą osoby o wzroście 190 oraz 172 cm

Do ostatniego rzędu dostaniemy się z łatwością. System składanych siedzeń działa sprawnie i nie wymaga użycia siły. W dodatku miejsce, którego większość pasażerów stara się unikać dało mi sporo luźnej przestrzeni (mam 172 cm wzrostu). Wyzwanie trzeciego rzędu podejmowały także wyższe ode mnie osoby. Dziennikarz o wzroście 1,9 m również wpasował się do tyłu, ale zdaję sobie sprawę, że zmieścić się to jedno a przejechać w ten sposób trasę z Warszawy do Zakopanego, to już zupełnie inna historia. Gdy nowa Dacia Jogger pojawi się w naszej redakcji na dłużej, być może uda nam się to zweryfikować. Dużą zaletą Joggera jest modułowy charakter wnętrza i łatwość zmiany ustawień w zależności od potrzeb. Nawet wyjęcie dwóch ostatnich foteli wymaga tylko kilku ruchów i nawet słabeusz powinien sobie z tym poradzić.

Bagażnik pomieści od 160 litrów przy 7 pasażerach na pokładzie lub 708 litrów, gdy podróżujemy w piątkę. Maksymalnie powiększymy przestrzeń do aż 1819 litrów. Dodatkowe możliwości transportowe daje dach pojazdu. Modułowe relingi dachowe przekształcimy w praktyczny bagażnik.

Dacia Jogger: składanie tylnych foteli
Nowa Dacia Jogger ma modułowy charakter

Zobacz także: Dacia z nowym logo i identyfikacją wizualną sieci. Pierwszy dealer zmienia szatę graficzną

Czy pojawi się Jogger z automatem?

Nowa Dacia Jogger ma w ofercie 1-litrową jednostkę benzynową o mocy 110 KM oraz silnik z instalacją LPG generujący 100 KM mocy. Oba napędy sprzężono z 6-biegową przekładnią manualną. Automat dołączy do oferty dopiero w chwili pojawienia się napędu hybrydowego E-Tech, co nastąpi w 2023 roku.

Jogger bardzo dobrze wypada po względem przestrzeni w kabinie i dobrze pozycjonuje się pod względem ceny. Samochód zamówimy za 63.400 zł w podstawowej 5-osobowej wersji (zobacz cennik). Na wariant dla 7-osób wydamy przynajmniej 66.400 zł. Podczas prezentacji oglądaliśmy topowy wariant Extreme wyceniony w 7-miejscowej wersji na 78.400 zł. Samochód będzie można oglądać w salonach sprzedaży już w kwietniu tego roku.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Jogger: składanie tylnych foteliNowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, mocowanie pasa bezpieczeństwaNowa Dacia Jogger: drugi rząd siedzeńNowa Dacia Jogger 2022: polska premieraNowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, wersja brytyjska
3.8 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaJoggerLodgySandero
Udostepnij1173Tweet733Udostepnij205
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more