poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Czy nowa Dacia Jogger faktycznie jest tak przestronna, jak mówi producent?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-30
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
3.1k 130
21
Nowa Dacia Jogger 2022: polska premiera
2.8k
UDOSTĘPNIEŃ
9.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

7 miejsc nie w każdym samochodzie znaczy to samo. Kwestą sporną są zazwyczaj miejsca z tyłu, a w szczególności dwa ostatnie fotele lub też foteliki, które w wielu modelach przeznaczone są wyłącznie dla dzieci. Nowa Dacia Jogger jako następca Lodgy i Logana MCV nie powinna zawieść w tej materii. Podczas polskiej premiery modelu w Warszawie sprawdziliśmy, czy samochód jest w stanie pomieścić 7 dorosłych osób.

Nowa Dacia Jogger, która po raz pierwszy pojawiła się w Polsce to… „anglik”. Renault żartowało sobie trochę z tego faktu, przekonując, że to ułatwia szoferowi otwieranie drzwi swoim pasażerom. Prawdziwy powód, dla którego brytyjska wersja pojawiła się w Warszawie był bardziej prozaiczny. W dniu premiery wszystkie dostępne egzemplarze znajdowały się we Francji na pierwszych jazdach testowych, w których uczestniczyła również nasza redakcja. Wrażenia Krzysztofa możecie poczytać tutaj.Nowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, wersja brytyjska

Wróćmy jednak do Warszawy. Podczas premiery dziennikarze wyjątkowo kierowali się w pierwszej kolejności nie za kierownicę, ale do ostatniego rzędu siedzeń. Miejsce kierowcy jest już bowiem dobrze wszystkim znane z modelu Sandero, zwłaszcza kokpit i ekran dotykowy. Ułożenie ciała z przodu jest tylko nieco bardziej wyprostowane niż w hatchbacku. Rozmieszczenie poszczególnych elementów wnętrza dostarcza dobry dostęp do wszystkich przycisków i miejsc do przechowywania a tapicerka i plastiki to proste i niedrogie materiały, które, jak to u Dacii bywa, sprawiają wrażenie wytrzymałych na eksploatację.

Jak wypada przestrzeń z tyłu?

Nowa Dacia Jogger z pewnością będzie służyła jako środek transportu pasażerów o różnym wzroście, ale czy zda egzamin? W czasie prezentacji modelu więksi, średni i mniejsi po kolei rozsiadali się w kabinie samochodu, co wyglądało niczym test: „ilu dziennikarzy zmieści się do jednego Joggera”. Ostateczny werdykt zależał od punktu siedzenia.

Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric to nowoczesność w każdym calu! Wrażenia z polskiej premiery

W drugim rzędzie nie brakowało ani miejsca na nogi, ani nad głową, ale trzy dorosłe osoby, a zwłaszcza ta w środku mogą zwrócić uwagę, że w samochodzie jest trochę wąsko. Dacia nie zapomniała o stolikach lotniczych na oparciach przednich foteli, ale przydałyby się również nawiewy oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych. Niezbyt komfortowo Dacia ulokowała mocowanie pasa bezpieczeństwa centralnego pasażera. Przy wpinaniu i wypinaniu może przeszkadzać pasażerom z tyłu.

Nowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, mocowanie pasa bezpieczeństwa
W ostatnim rzędzie Joggera siedzą osoby o wzroście 190 oraz 172 cm

Do ostatniego rzędu dostaniemy się z łatwością. System składanych siedzeń działa sprawnie i nie wymaga użycia siły. W dodatku miejsce, którego większość pasażerów stara się unikać dało mi sporo luźnej przestrzeni (mam 172 cm wzrostu). Wyzwanie trzeciego rzędu podejmowały także wyższe ode mnie osoby. Dziennikarz o wzroście 1,9 m również wpasował się do tyłu, ale zdaję sobie sprawę, że zmieścić się to jedno a przejechać w ten sposób trasę z Warszawy do Zakopanego, to już zupełnie inna historia. Gdy nowa Dacia Jogger pojawi się w naszej redakcji na dłużej, być może uda nam się to zweryfikować. Dużą zaletą Joggera jest modułowy charakter wnętrza i łatwość zmiany ustawień w zależności od potrzeb. Nawet wyjęcie dwóch ostatnich foteli wymaga tylko kilku ruchów i nawet słabeusz powinien sobie z tym poradzić.

Bagażnik pomieści od 160 litrów przy 7 pasażerach na pokładzie lub 708 litrów, gdy podróżujemy w piątkę. Maksymalnie powiększymy przestrzeń do aż 1819 litrów. Dodatkowe możliwości transportowe daje dach pojazdu. Modułowe relingi dachowe przekształcimy w praktyczny bagażnik.

Dacia Jogger: składanie tylnych foteli
Nowa Dacia Jogger ma modułowy charakter

Zobacz także: Dacia z nowym logo i identyfikacją wizualną sieci. Pierwszy dealer zmienia szatę graficzną

Czy pojawi się Jogger z automatem?

Nowa Dacia Jogger ma w ofercie 1-litrową jednostkę benzynową o mocy 110 KM oraz silnik z instalacją LPG generujący 100 KM mocy. Oba napędy sprzężono z 6-biegową przekładnią manualną. Automat dołączy do oferty dopiero w chwili pojawienia się napędu hybrydowego E-Tech, co nastąpi w 2023 roku.

Jogger bardzo dobrze wypada po względem przestrzeni w kabinie i dobrze pozycjonuje się pod względem ceny. Samochód zamówimy za 63.400 zł w podstawowej 5-osobowej wersji (zobacz cennik). Na wariant dla 7-osób wydamy przynajmniej 66.400 zł. Podczas prezentacji oglądaliśmy topowy wariant Extreme wyceniony w 7-miejscowej wersji na 78.400 zł. Samochód będzie można oglądać w salonach sprzedaży już w kwietniu tego roku.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Jogger: składanie tylnych foteliNowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, mocowanie pasa bezpieczeństwaNowa Dacia Jogger: drugi rząd siedzeńNowa Dacia Jogger 2022: polska premieraNowa Dacia Jogger 2022: wnętrze, wersja brytyjska
3.8 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaJoggerLodgySandero
Udostepnij1109Tweet693Udostepnij194
Poprzedni

Citroën Xantia oczami posiadaczki: to miłość na całe życie, zostanie ze mną na zawsze

Następny

Citroën urządził wystawny bankiet dla 6400 robotników

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën urządził wystawny bankiet dla 6400 robotników

Formuła E: DS Techeetach po wyścigach w Diriyah

Dacia w TOP3 sprzedaży do klienta indywidualnego w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Tomasz O - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Sebastian - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Jakman - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.