Jeszcze w ubiegłym roku pewnie byłby to ranking samochodów do 40 tys. zł, ale aktualnie samochody w takiej cenie praktycznie nie istnieją, zwłaszcza jeśli mówimy o segmencie B. Większość modeli po ostatnich podwyżkach startuje w tej klasie powyżej poziomu 50 tys. zł, ale są wyjątki i co ciekawe nie jest to tym razem ani Dacia Sandero, ani Logan.
Najmniej zapłacimy w salonach Mitsubishi za znajdujący się pomiędzy segmentem A i B model Space Star. Japoński konkurent Dacii Sandero w podstawowej wersji Entry z silnikiem 1.2 o mocy 71 KM kosztuje 38.990 zł. Pojazdowi brakuje m.in. klimatyzacji, radia i elektrycznie regulowanych szyb z tyłu. Wymienione wyposażenie otrzymamy w wyższym wariancie, które jest o 6500 zł droższe od bazowego modelu
Poniżej 40 tys. zł wyceniono jeszcze model Kia Picanto (39.990 zł), która jest już pełnoprawnym samochodem klasy A. Auto koreańskiego producenta ma elektryczne szyby i lusterka z funkcją podgrzewania oraz regulowany na wysokość fotel. Na większy model Rio musimy przeznaczyć 12 tys. zł więcej.
Nowa Dacia Sandero od 41.900 zł
W salonach Toyoty, różnica pomiędzy segmentem A i B jest jeszcze większa. Aygo w wersji trzydrzwiowej kosztuje 40.900 zł, na Yarisa wydamy ok. 20 tys. zł więcej! Do drugiej pary drzwi w Aygo dopłacimy 1000 zł, co stawia nas już na starcie cennika nowej Dacii Sandero.
Dacia w podstawie nie zachwyca ani kolorami, ani wyposażeniem, ale zapewni sporo przestrzeni dla czterech podróżujących i może pochwalić się dużym bagażnikiem o pojemności 328 litrów.
Za 41.900 zł zamówimy samochód z silnikiem benzynowym SCe o mocy 65 KM. Auto posiada elektryczną szybę kierowcy, 6 poduszek powietrznych, system automatycznego nagłego hamowania oraz wspomaganie ruszania pod górę. To niewiele, dlatego w wersji Essential (47.900 zł) Dacia dokłada drugą elektryczną szybę oraz system Media Control, który pozwala na korzystanie z multimediów za pomocą ekranu naszego smartfona. Za 50.400 zł zamówimy już dobrze zaopatrzoną wersję Comfort z klimatyzacją, elektrycznymi lusterkami i 8-calowym ekranem dotykowym a rachunek i tak wciąż będzie niższy niż za Citroena C3, Skodę Fabię, czy Renault Clio z porównywalnym wyposażeniem.
Najtańsze samochody na polskim rynku:
- Mitsubishi Space 38.990 zł
- Kia Picanto 39.990 zł
- Toyota Aygo: 40 900 zł (41.900 zł wersja 5-drzwiowa)
- Hyundai i10: 41.300 zł
- Dacia Sandero: 41.900 zł
- Citroën C1: 43.250 zł
- Fiat Panda: 47.000 zł
- Dacia Duster: 48.900 zł
- Kia Rio: 51.990 zł
- Citroën C3: 52.100 zł
- Hyundai i20: 52.300 zł
- Renault Clio: 52.400 zł
- Skoda Fabia: 52.650 zł
- Fiat 500: 52.800 zł
- Dacia Logan: 52.900 zł
- Volkswagen Up!: 53 990 zł
- Opel Corsa: 55.390 zł
- Fiat Tipo: 57.200 zł
- Nissan Micra: 59.900 zł
- Peugeot 208: 60.300 zł
- Seat Ibiza: 63 900 zł
Najnowsze komentarze