Car of The Year to prestiżowy konkurs, w którym wybierany jest najlepszy samochód 2021 roku. Na liście finalistów znalazł się nowy Citroën C4. Kompaktowy samochód przekonuje do siebie najwyższym w klasie komfortem jazdy i wygodą wnętrza, przestrzenią oraz nowoczesnym nadwoziem. Ma też dobry stosunek ceny do oferowanego wyposażenia i właściwości jezdnych. Czy to wystarczy by pokonać rywali? Jest na to szansa.
Zobacz: Nowy Citroën C4 już 73.300 zł. Skonfiguruj i zamów już teraz!
W konkursie Car of The Year nominowane samochody są oceniane na podstawie następujących kryteriów: projekt, komfort, bezpieczeństwo, oszczędność, obsługa, osiągi, funkcjonalność, wymagania środowiskowe, zadowolenie kierowcy i cena. Ważnymi czynnikami są również innowacje techniczne i stosunek jakości do ceny.
Projekt nadwozia i wnętrza nowego Citroëna C4 mogą się podobać. Na zewnątrz jest to bowiem modny crossover, który wyróżnia się na tle rywali w klasie kompaktowej. Volkswagen Golf czy Toyota Corollą wyglądają przy nim wręcz nudno a pod pewnymi względami przestarzale. Powiększony prześwit i duże koła budują obraz mocnego, nowoczesnego samochodu.
Wnętrze nowego Citroëna C4 jest utrzymane w minimalistycznym stylu. Nieduży wyświetlacz przed kierowcą pokazuje tylko najważniejsze informacje. Niezwykle wygodne są fotele i kanapa, zbudowane z pianek o różnej gęstości. Otulają one kierowcę i pasażerów, zapewniając przy tym odpowiednie trzymanie boczne. Stylistyczne dodatki ożywiają wizualnie środek a miłośników klasycznego sterowania zadowolą pokrętła do ustawiania temperatury. Przed pasażerem z przodu jest też pomysłowe mocowanie tabletu.
Najmocniejszą stroną nowego Citroëna C4 jest komfort jazdy. Zaawansowane zawieszenie powoduje, że większość dziur znika jakby z drogi, co najlepiej można odczuć przejeżdżając samochodem konkurencji tą samą, nierówną drogą, dla porównania. Jest miękko, przyjemnie a przy tym pewnie, bo nadwozie nie pochyla się zanadto a Citroën pozostaje pod kontrolą cały czas.
Zobacz: Pierwszy test Citroëna C4. Ten samochód nas zachwycił
Wśród silników znajdziemy napędy benzynowe, diesla oraz elektryczne. To unikalna cecha Citroëna, wielu konkurentów nie oferuje wersji elektrycznych w tym samym nadwoziu – i mocny punkt w konkursie Car of The Year.
Jednak konkurencja w tym roku jest mocna i nic nie można przesądzać. My jednak trzymamy kciuki – i wierzymy, że najbardziej komfortowy samochód wygra.
Najnowsze komentarze