sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Czy nowy Citroen C5 X jest drogi? Porównanie cen z Peugeot 508 i Renault Talismanem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-09-11
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
3.1k 234
11
2.9k
UDOSTĘPNIEŃ
9.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Nowy Citroën C5 X w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku chińskim. W końcu przyszła kolej na Europę. Producent spod znaku szewronów zaprezentował niedawno cennik modelu we Francji. Za samochód trzeba zapłacić minimum 32.900 euro (ok. 149 tys. zł). Jak kształtuje się cena w porównaniu do Peugeot 508 i Renault Talisman?

Nowy Citroën C5 X zastępuje nieobecną od kilku lat C5-tkę, czyli ostatni model z hydropneumatycznym zawieszeniem. Łączący sylwetkę kombi, sedana i crossovera samochód pojawi się w salonach dealerskich dopiero w przyszłym roku, ale klienci we Francji będą mogli zamówić auto już we wrześniu. C5 X jest dostępny w 6 kolorach nadwozia (czarnym, perłowo białym, trzech odcieniach szarości oraz niebieskim. Odcienie można łączyć z czarnym dachem. Do wyboru są również trzy rodzaje 17- i 19-calowych felg.

Silniki benzynowe i hybryda

Citroën proponuje cztery poziomy wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine oraz Shine Pack. Gama napędów składa się z dwóch silników benzynowych o mocy 130 i 180 KM oraz 225-konnej hybrydy typu plug-in. Napędy sprzężono a automatyczną przekładnią EAT8. Najtańszą wersję Citroena C5 X zamówimy we Francji w cenie 32.900 euro (ok. 149 tys. zł).

Zobacz test: Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo

Zgodnie z hierarchią Stellantis, Citroën ma być pozycjonowany niżej niż Peugeot i sprawdza się to w odniesieniu do segmentu D. Wyposażony w ten sam 130-konny silnik benzynowy PureTech, 508 kosztuje we Francji 35.950 euro, czyli 3050 euro więcej niż C5 X, ale ma nieco skromniejsze wyposażenie. Peugeot proponuje 16-calowe felgi (17-calowe w Citroënie) oraz mniejszy 8-calowy ekran dotykowy (10 cali u Citroena).

Talisman kosztuje więcej

Renault Talisman kosztuje we Francji 41.200 euro, czyli znacznie więcej niż modele Stellantis, ale na starcie otrzymujemy wersję ze 160-konną jednostką napędową. W podstawowym wyposażeniu Intens znajdziemy 18-calowe felgi, częściowo skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, ładowarkę indukcyjną, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu oraz adaptacyjny tempomat. Bogate wyposażenie podstawowe nie wystarczy, by wyrównać ceny. C5 X z silnikiem PureTech 180 KM w wykończeniu Shine wciąż jest o 1000 euro tańszy od Talismana.

Zobacz test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Najdroższy Citroën C5 X poniżej 50 tys. euro

Citroën wycenił hybrydę na 44.950 euro (ok. 203 tys. zł). Renault nie oferuje zelektryfikowanego Talismana, z kolei Peugeot w wersji plug-in kosztuje o 2400 euro więcej od C5 X. Najdroższy Peugeot 508 w katalogu (hybryda w wersji GT Pack) przekracza 53.000 euro, podczas gdy Citroën symbolicznie utrzymuje się poniżej 50.000 euro.

Niższa cena nie przeszkadza Citroenowi w oferowaniu wyposażenia porównywalnego z modelem spod znaku lwa w tym: podgrzewanych foteli przednich, 19-calowych felg (18” w Peugeocie), czy otwierania bagażnika bez użycia rąk. Opcje również są tańsze u Citroena.

Nowy Citroen C5 X – cennik we Francji

  Feel Feel Pack Shine Shine Pack
PureTech 130 S&S EAT8 32 900 € 35 400 € 38 000 €  
PureTech 180 S&S EAT8     40 500 € 42 500 €
Hybrid 225 ëEAT8   44 950 € 47 550 € 49 550 €

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.8 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508C5 XCitroenDS 9PeugeotRenaultStellantisTalisman
Udostepnij1146Tweet716Udostepnij200
Poprzedni

Renault Trucks z notą GOLD trzeci rok z rzędu

Następny

Nowe Citroën C1 i Peugeot 108 nigdy nie powstaną. Ważne słowa szefa marki: powodem Euro 7 i rosnące koszty produkcji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowe Citroën C1 i Peugeot 108 nigdy nie powstaną. Ważne słowa szefa marki: powodem Euro 7 i rosnące koszty produkcji

Jeep w kłopotach. Stellantis zamknie jedną ze swoich fabryk w Chinach

Renault Clio

Ogromne podwyżki cen aut. Nowe Renault Clio lub Volkswagen Polo w podstawowej wersji za 100 tysięcy zł?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.