Nowy Citroën C5 X w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku chińskim. W końcu przyszła kolej na Europę. Producent spod znaku szewronów zaprezentował niedawno cennik modelu we Francji. Za samochód trzeba zapłacić minimum 32.900 euro (ok. 149 tys. zł). Jak kształtuje się cena w porównaniu do Peugeot 508 i Renault Talisman?
Nowy Citroën C5 X zastępuje nieobecną od kilku lat C5-tkę, czyli ostatni model z hydropneumatycznym zawieszeniem. Łączący sylwetkę kombi, sedana i crossovera samochód pojawi się w salonach dealerskich dopiero w przyszłym roku, ale klienci we Francji będą mogli zamówić auto już we wrześniu. C5 X jest dostępny w 6 kolorach nadwozia (czarnym, perłowo białym, trzech odcieniach szarości oraz niebieskim. Odcienie można łączyć z czarnym dachem. Do wyboru są również trzy rodzaje 17- i 19-calowych felg.
Silniki benzynowe i hybryda
Citroën proponuje cztery poziomy wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine oraz Shine Pack. Gama napędów składa się z dwóch silników benzynowych o mocy 130 i 180 KM oraz 225-konnej hybrydy typu plug-in. Napędy sprzężono a automatyczną przekładnią EAT8. Najtańszą wersję Citroena C5 X zamówimy we Francji w cenie 32.900 euro (ok. 149 tys. zł).
Zobacz test: Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo
Zgodnie z hierarchią Stellantis, Citroën ma być pozycjonowany niżej niż Peugeot i sprawdza się to w odniesieniu do segmentu D. Wyposażony w ten sam 130-konny silnik benzynowy PureTech, 508 kosztuje we Francji 35.950 euro, czyli 3050 euro więcej niż C5 X, ale ma nieco skromniejsze wyposażenie. Peugeot proponuje 16-calowe felgi (17-calowe w Citroënie) oraz mniejszy 8-calowy ekran dotykowy (10 cali u Citroena).
Talisman kosztuje więcej
Renault Talisman kosztuje we Francji 41.200 euro, czyli znacznie więcej niż modele Stellantis, ale na starcie otrzymujemy wersję ze 160-konną jednostką napędową. W podstawowym wyposażeniu Intens znajdziemy 18-calowe felgi, częściowo skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, ładowarkę indukcyjną, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu oraz adaptacyjny tempomat. Bogate wyposażenie podstawowe nie wystarczy, by wyrównać ceny. C5 X z silnikiem PureTech 180 KM w wykończeniu Shine wciąż jest o 1000 euro tańszy od Talismana.
Zobacz test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony
Najdroższy Citroën C5 X poniżej 50 tys. euro
Citroën wycenił hybrydę na 44.950 euro (ok. 203 tys. zł). Renault nie oferuje zelektryfikowanego Talismana, z kolei Peugeot w wersji plug-in kosztuje o 2400 euro więcej od C5 X. Najdroższy Peugeot 508 w katalogu (hybryda w wersji GT Pack) przekracza 53.000 euro, podczas gdy Citroën symbolicznie utrzymuje się poniżej 50.000 euro.
Niższa cena nie przeszkadza Citroenowi w oferowaniu wyposażenia porównywalnego z modelem spod znaku lwa w tym: podgrzewanych foteli przednich, 19-calowych felg (18” w Peugeocie), czy otwierania bagażnika bez użycia rąk. Opcje również są tańsze u Citroena.
Nowy Citroen C5 X – cennik we Francji
Feel |
Feel Pack |
Shine |
Shine Pack |
|
PureTech 130 S&S EAT8 |
32 900 € |
35 400 € |
38 000 € |
|
PureTech 180 S&S EAT8 |
40 500 € |
42 500 € |
||
Hybrid 225 ëEAT8 |
44 950 € |
47 550 € |
49 550 € |
Najnowsze komentarze