Wiadomości

UOKiK: Citroëny C3 do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-05
Wiadomości

Citroën C4 Cactus doceniony przez właścicieli. Najbardziej lubiany kompaktowy SUV

autor Małgorzata Kozikowska
2023-12-05
Wiadomości

Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09
Wiadomości

Nowy Jeep Avenger jest odbiciem wartości marki, takich jak wolność, przygoda, autentyczność i pasja. Wkrótce do Polski trafi wersja hybrydowa

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Jeep Commander najlepszym dużym SUV-em w konkursie Carsughi L’Auto Preferita 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Fiat 500e z nową usługą. Wymiana akumulatora w 5 minut zamiast długiego ładowania

autor Małgorzata Kozikowska
2023-12-07
Wiadomości

Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Czy nowy Citroen C5 X jest drogi? Porównanie cen z Peugeot 508 i Renault Talismanem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-09-11
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
3.2k 238
A A
11

Nowy Citroën C5 X w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku chińskim. W końcu przyszła kolej na Europę. Producent spod znaku szewronów zaprezentował niedawno cennik modelu we Francji. Za samochód trzeba zapłacić minimum 32.900 euro (ok. 149 tys. zł). Jak kształtuje się cena w porównaniu do Peugeot 508 i Renault Talisman?

Nowy Citroën C5 X zastępuje nieobecną od kilku lat C5-tkę, czyli ostatni model z hydropneumatycznym zawieszeniem. Łączący sylwetkę kombi, sedana i crossovera samochód pojawi się w salonach dealerskich dopiero w przyszłym roku, ale klienci we Francji będą mogli zamówić auto już we wrześniu. C5 X jest dostępny w 6 kolorach nadwozia (czarnym, perłowo białym, trzech odcieniach szarości oraz niebieskim. Odcienie można łączyć z czarnym dachem. Do wyboru są również trzy rodzaje 17- i 19-calowych felg.

Silniki benzynowe i hybryda

Citroën proponuje cztery poziomy wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine oraz Shine Pack. Gama napędów składa się z dwóch silników benzynowych o mocy 130 i 180 KM oraz 225-konnej hybrydy typu plug-in. Napędy sprzężono a automatyczną przekładnią EAT8. Najtańszą wersję Citroena C5 X zamówimy we Francji w cenie 32.900 euro (ok. 149 tys. zł).

Zobacz test: Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo

Zgodnie z hierarchią Stellantis, Citroën ma być pozycjonowany niżej niż Peugeot i sprawdza się to w odniesieniu do segmentu D. Wyposażony w ten sam 130-konny silnik benzynowy PureTech, 508 kosztuje we Francji 35.950 euro, czyli 3050 euro więcej niż C5 X, ale ma nieco skromniejsze wyposażenie. Peugeot proponuje 16-calowe felgi (17-calowe w Citroënie) oraz mniejszy 8-calowy ekran dotykowy (10 cali u Citroena).

Talisman kosztuje więcej

Renault Talisman kosztuje we Francji 41.200 euro, czyli znacznie więcej niż modele Stellantis, ale na starcie otrzymujemy wersję ze 160-konną jednostką napędową. W podstawowym wyposażeniu Intens znajdziemy 18-calowe felgi, częściowo skórzaną tapicerkę, kamerę cofania, ładowarkę indukcyjną, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu oraz adaptacyjny tempomat. Bogate wyposażenie podstawowe nie wystarczy, by wyrównać ceny. C5 X z silnikiem PureTech 180 KM w wykończeniu Shine wciąż jest o 1000 euro tańszy od Talismana.

Zobacz test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Najdroższy Citroën C5 X poniżej 50 tys. euro

Citroën wycenił hybrydę na 44.950 euro (ok. 203 tys. zł). Renault nie oferuje zelektryfikowanego Talismana, z kolei Peugeot w wersji plug-in kosztuje o 2400 euro więcej od C5 X. Najdroższy Peugeot 508 w katalogu (hybryda w wersji GT Pack) przekracza 53.000 euro, podczas gdy Citroën symbolicznie utrzymuje się poniżej 50.000 euro.

Niższa cena nie przeszkadza Citroenowi w oferowaniu wyposażenia porównywalnego z modelem spod znaku lwa w tym: podgrzewanych foteli przednich, 19-calowych felg (18” w Peugeocie), czy otwierania bagażnika bez użycia rąk. Opcje również są tańsze u Citroena.

Nowy Citroen C5 X – cennik we Francji

 
Feel
Feel Pack
Shine
Shine Pack
PureTech 130 S&S EAT8
32 900 €
35 400 €
38 000 €
 
PureTech 180 S&S EAT8
 
 
40 500 €
42 500 €
Hybrid 225 ëEAT8
 
44 950 €
47 550 €
49 550 €
Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.8 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Jeep Renegade 4xe odkrywa trzy malownicze drogi „Les Corniches” Riwiery Francuskiej

2023-12-11
Salon Renault

Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!

2023-12-11

Citroën Xsara VTS 16V 167 KM. Rzadki samochód z lepszych czasów

2023-12-11

Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?

2023-12-11
Tagi: 508C5 XCitroenDS 9PeugeotRenaultStellantisTalisman
Udostepnij1164Tweet728Udostepnij204
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    3411 udostępnienia
    Udostepnij 1364 Tweet 853
  • Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

    3584 udostępnienia
    Udostepnij 1434 Tweet 896
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    4963 udostępnienia
    Udostepnij 1985 Tweet 1241
  • W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?

    1516 udostępnienia
    Udostepnij 606 Tweet 379

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 1007 1.4 16V 88 KM – na wycieczkę i na zakupy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-03-07
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po niemal 73.000 km. Długodystansowa ocena używania tego modelu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-13
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero 1.6 MPI – test długodystansowy. 4500 kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2021-03-08
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26
Renault Clio
Renault - testy i opinie

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • kuba - Debiut: nowy Opel Corsa po raz pierwszy z napędem hybrydowym 48V
  • kuba - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • JJejdzej - Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
  • Rumcajs - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Używany samochód jak nowy. Renault buduje centra odnawiania aut w Polsce!
  • Anonimowo - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

Zobacz też

IX Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów

Nowy impuls w działalności na rzecz ochrony dziedzictwa Grupy PSA Peugeot Citroën i jej trzech marek

Sebastien Ogier na 100% w C4 WRC

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.