Segment małych samochodów elektrycznych, których głównym środowiskiem są miasta, ma wciąż szansę na rozwój, ocenia grupa PSA. Dlatego w koncernie trwają analizy, czy wprowadzić do sprzedaży elektryczną wersję Peugeot 108 nowej generacji.
- Zobacz test Peugeot 107
W grupie nie ma obecnie taniego modelu elektrycznego. Taką rolę miał spełniać Citroen AMI, ale wydaje się, że producent przedobrzył z szacunkami, dotyczącymi zainteresowania rynkowego. Dwuosobowy tan samochód okazał się zbyt uproszczony, w stosunku do tego, czego chcieliby klienci i sprzedaż jest poniżej oczekiwań.
- Zobacz test Peugeot 208 1.2
W tej sytuacji wprowadzenie elektrycznego Peugeot 108, który znalazłby nabywców głównie w krajach Europy Zachodniej, mogłoby mieć sens. Największym wyzwaniem jest tutaj znalezienie równowagi pomiędzy możliwościami i zasięgiem a ceną – takie nieduże elektryczne auto nie powinno kosztować więcej niż 60-70 tys. zł a to oznacza, przy dzisiejszych cenach pakietów akumulatorów, zasięg w granicach 200 kilometrów.
Decyzję w zakresie nowego 108 poznamy prawdopodobnie do końca tego roku.
Peugeot Polska nie oferuje w naszym kraju modelu 108 z uwagi na niewielkie zainteresowanie klientów. Można za to zamówić Citroena C1.
https://youtu.be/QJz-eQ0UFT0
Najnowsze komentarze