Czy nowy Peugeot 508 zostanie samochodem roku 2019? 

22 57

Nowy Peugeot 508 ma duże szanse na zwycięstwo w aktualnej konkursie Europejski Samochód Roku (European Car of the Year). Samochody, które są oceniane, to nowe modele, które pojawiły się na rynku w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających przyznanie nagrody. Nagroda nie jest ograniczona do samochodów europejskich, ale kandydaci muszą być dostępni w co najmniej pięciu krajach europejskich a oczekiwana sprzedaż ma wynosić co najmniej 5 tysięcy sztuk. 

Nominowani są oceniani według wielu kryteriów: projekt, komfort, bezpieczeństwo, oszczędność, obsługa, osiągi, funkcjonalność, wymagania środowiskowe, zadowolenie kierowcy oraz cena. Bardzo ważne są również innowacje techniczne.Listę siedmiu finalistów wybiera się przez głosowanie. W końcowej rundzie oceny każdy z członków jury ma do rozdania 25 punktów. Punkty muszą być przyznane co najmniej pięciu samochodom, nie więcej niż 10 na każdy. Głosowanie jest jawne, a każdy członek jury przedstawia pisemne uzasadnienie dla swojej decyzji.

Nowy Peugeot 508 wywołał ogromne poruszenie w środowisku dziennikarskim, także w Polsce. Dla Peugeot jest to bowiem duży krok naprzód i mocne uderzenie w segment premium. Chwalony jest nie tylko wygląd i wnętrze, ale również właściwości jezdne, komfort czy zwyczajna przyjemność z jazdy. Pierwsze egzemplarze First Ediiton trafiły już do klientów, w tym do naszych Czytelników, którzy potwierdzają zarówno nasze spostrzeżenia i jak i opinie innych mediów. 

Dlatego 508 ma bardzo duże szanse na nagrodę, chociaż jest kilku innych mocnych konkurentów, jak choćby Alpine 110, Citroen C5 Aircross czy Jaguar I-Pace. Trzymamy oczywiście kciuki za wszystkie francuskie samochody. 

Polscy jurorzy w konkursie to Wojciech Sierpowski oraz Maciej Ziemek.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
14 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
17 Autorzy komentarzy
koloOrtodoksyjny ateistaOrtodoksyjny ateistaOrtodoksyjny ateistagerald Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tmekkk
Gość
Tmekkk

Wszyscy na tej stronie się tak nim zachwycają a nikt na drodze w Polsce tęgo samochodu jeszcze nie widział… Raz mi przemknął w Paryżu ale widziałem go tylko z tyłu… Pozdrawiam

cindar
Gość
cindar
Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

No niestety chyba nie dostanie bo nowy 508 to tak naprawdę stary 508 tylko że w nowym opakowaniu. Mechanika stara, buda nowa i tyle. Jak mawia jedyny polski sędzia Car of The Year: „508 jest tylko przypudrowanym poprzednikiem”. Taka prawda.

cindar
Gość
cindar

Przecież to bzdura i kłamstwo co pan napisał

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Napisałem tylko tyle że poza nową karoserią i wnętrzem silniki i zawieszenie, oraz zachowanie auta jest takie samo co w poprzedniku. To trochę za mało na COTY.

cindar
Gość
cindar

Czyli pan skłamał i to w czterech miejscach. W COTY jest dwóch Polaków, silniki są nowe, zawieszenie jest inne, zachowanie na drodze inne. Po co kłamać?

Marcinwek
Gość
Marcinwek

tata a Pertyn powiedział że …..,polecam samemu się zainteresować tematem i wyciągnąć swoje wnioski a nie bezkrytycznie cytować Pertynskiego który w tej edycji Coty nie jest jurorem z tego co widzę w artykule powyżej. P 508 jest zupełnie nowym autem i mogę zrozumieć ból dupy ortodoksów niemieckiej nieomylnej myśli technicznej w kolejnych generacjach golfa.Tam każdy nowy model jest przypudrownym następca poprzednika co jest w zasadzie jego największa zaleta ale już w Peugeot to straszna wada… widać ze Pan Pertynski nie czerpie gaży z koncernu PSA ?

Pawel
Gość
Pawel

A nawet jeśli to co tu zmieniać skoro silniki diesla są najlepszymi na rynku w swojej klasie, silniki benzynowe zdobywają cały czas nagrody
A samo auto jest porostu przepiękne i nie powtarzalne.
W odróżnieniu od konkurencji nawet po 15 latach wygląda jak trzy letni a nie jak grupa VAG że auto 3 letnie wygląda na 10 letnie i silniki które wytrzymują 150 tys km max

Piotr001
Gość
Piotr001

Tylko, że ten sędzia nie jeździł egzemplarzem wyposażonym w Drive Mode. A jak tego sędziego tak bardzo uważasz za wyrocznię, to odsyłam do testu DS 7 crossback i zachwytu tego pana nad zachowaniem zawieszenia właśnie z Drive Modem. Sugeruje też poznawać motoryzację na „własnej skórze”, a nie podniecać się czyimś zdaniem.

E D
Gość
E D

widzę tutaj wpływ Pana Petryna i jego recenzji na YouTube – w sumie trochę się nie dziwię jego frustrującej opinii, jak dostał taką wersję do testowania… Importerowi powinno zależeć na tym, aby dostał full wersję z 225 benzyną, Night Vision, adaptacyjnym zawieszeniem, itp… Radzę jednak sugerować się własną opinią a nie powtarzać opinie innych…

Ortodoksyjny ateista
Gość
Ortodoksyjny ateista

Nowa płyta podłogowa, nowe skrzynie biegów, nowe rozwiązania z wnętrza, silnik co prawda na bazie 1.6 thp, ale zmieniony na podstawie doświadczeń z silnikami PureTech, i inne…
Nie można napisać że jest to odnowiona stara 508
Oglądałem materiał Pertyna
Nie jest nieomylny i nie jest wyrocznią
Powielanie jego błędu nie jest powodem do szczycenia się i udawanie znawcy, autorytetu w dziedzinie motoryzacji

tot2
Gość
tot2

W Zielonej Górze widziałem pare razy ?

Mario
Gość
Mario

Grupa PSA tnie bardzo mocno koszty, samochód ładny ale będzie nietrwały. Silniki stare, nowa skrzynia biegów. Odchudzania samochodu polega też na cieńszych warstwach lakieru, antykorozyjnych i mas uszczelniajacych. Testy podzespołów odbywają sie na symulatorach i komputerach a nie w czasie i klimacie rzeczywistym. Zwolniono dużą grupę inżynierów Opla z nowoczesnego centrum badawczego. W 2012r. grupa PSA była na minusie 5mld euro. Ostatni dopracowany pojazd to Peugeot 407.

Piotr001
Gość
Piotr001

Zaistniałeś w necie! Brawo! Jest 30.12.2018, możesz się z powrotem zahibernować!

Kierownik
Gość
Kierownik

Drogi peżot, baaardzo przeciętny. Do niemieckich baardzo daleka droga. Ale powodzenia. Przypominam ze samochodami roku byĺy nawet Fiaty których dawno zeżarła rdza. Także żaden to prestiżowy plebiscyt:)

E D
Gość
E D

nie widzę innego zwycięscy niż 508 – w boju zostaje jeszcze tak na serio Jaguar, który tez dużo włożył w samochód

Gosc
Gość
Gosc

Peugeot 508jest piękny mam nadzieję że wygra HDi górom

kolo
Gość
kolo

chyba górą.

Ortodoksyjny ateista
Gość
Ortodoksyjny ateista

… A gdzie podgrzewaną kierownica?
A gdzie matrycowe światła?
A podgrzewane tylne fotele?
Boję się tego co Peugeot zrobił z modelem 3008
Na początku praktycznie nie dawali na niego rabatów
Po roku od premiery można było dostać kilkanaście procent rabatu a historia z ostatnich miesięcy pokazuje, że nowe 3008-ki są tańsze niż używane z poprzedniego roku.
Tak więc, nie odbieram wiele modelowi 508, ale do premium brakuje nie tylko wskazanych przeze mnie elementów must-have w tym segmencie ale i rozsądnej, klarowne polityki handlowej.
Rynek jest spory a klienci nie są głupi i liczyc potrafia

gerald
Gość
gerald

może pan by jakiś link podał do tej rzekomo tańszej oferty?
bo jak szukałem miesiąc temu czegoś do firmy, to jakoś nie znalazłem.
zamówiłem Crosswaya.
nowe 3008 trzymają cenę i nikt nie daje żadnych wielkich rabatów.
skończyło się,.

Ortodoksyjny ateista
Gość
Ortodoksyjny ateista

Dziękuję za wiadomość Crossway z silnikiem 1.5 BlueHDi 130 KM i z automatyczną skrzynią biegów od czerwca (a właściwie lipca) tego roku można było wyhaczyć (zawsze chciałem użyć takiej młodzieżowo-nowomowy) w okolicach 130 000 zl Nie wymagało to zbytniego szukania ani farbowania się z dealerem. Jeszcze niedawno za croswaya trzeba było dać ponad 151 000 zl Niedawno przekonała mi oferta na 3008 GT za około 141000 zł (szału nie było jeśli idzie o wyposażenie, ale GT samo w sobie jest nieźle doposazone) ale to i tak żadna okazja bo widziałem wlasnie w lipcu (albo końcem czerwca) GT w okolicach 130… Czytaj więcej »

Ortodoksyjny ateista
Gość
Ortodoksyjny ateista

Dziękuję za wiadomość Crossway z silnikiem 1.5 BlueHDi 130 KM i z automatyczną skrzynią biegów od czerwca (a właściwie lipca) tego roku można było wyhaczyć (zawsze chciałem użyć takiej młodzieżowo-nowomowy) w okolicach 130 000 zl Nie wymagało to zbytniego szukania ani farbowania się z dealerem. Jeszcze niedawno za croswaya trzeba było dać ponad 151 000 zl Niedawno przekonała mi oferta na 3008 GT za około 141000 zł (szału nie było jeśli idzie o wyposażenie, ale GT samo w sobie jest nieźle doposazone) ale to i tak żadna okazja bo widziałem wlasnie w lipcu (albo końcem czerwca) GT w okolicach 130… Czytaj więcej »