Jakie jest miejsce marki Opel na europejskim rynku motoryzacyjnym? Cztery lata po przejęciu przez Grupę PSA, niemiecki producent na nowo chce się odnosić sukcesy na rynku europejskim. Czy podobnie jak Peugeot zamierza zbliżyć swoje pojazdy do segmentu premium?
Producent z Russelsheim lub podkreślać swoje niemieckie korzenie: „Opel to niemiecka doskonałość, ale jednocześnie czysty i ekscytujący design” – wyjaśnił Igor Dumas, dyrektor generalny Opel France w wywiadzie dla tygodnika La Tribune. Obietnicą na nadchodzące lata jest stworzenie Opla, który „nie ma nic wspólnego z dotychczasowym Oplem”. Zmiany dostrzegamy w odradzającej się gamie modelowej, ale także w technologii. Marka przejęła wszystkie narzędzia Francuzów: platformy, silniki spalinowe oraz napędy zelektryfikowane.
Zobacz także: Nowy Opel Astra wchodzi na rynek. Cena ujawniona!
Od GT X Experimental do Astry.
Samochody o ciekawym, agresywnym designie to przepis na sukces, który wdrożył Peugeot. Do tej pory Opel raczej nie starał się wyróżniać, ale podejście zmieniło się po przejęciu marki przez Grupę PSA. Zapowiedzią nowego języka stylistycznego był koncept GT X Experimental, którego elementy odziedziczyła Mokka, Crossland, Grandland a następnie Astra. Wzorem francuskiej marki, Opel pracuje nad podniesieniem wartości swoich pojazdów i tym samym nad zwiększeniem zysków. Zgodnie hierarchią Stellantis niemiecki producent jest pozycjonowany pomiędzy Citroenem a Peugeotem.
Rolą Opla jest zwiększenie obecności na rynku europejskim a przede wszystkim w Niemczech, gdzie Peugeot nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem oraz w Wielkiej Brytanii, gdzie oferowany jest pod marką Vauxhall.
Zobacz także: Opel Astra V: 500.000 egzemplarz wyjechał z fabryki z Gliwic
Nowa era elektryfikacji
Wyzwaniem dla Opla jest powrót do czołówki europejskiej sceny motoryzacyjnej. Po zdobyciu 10% udziału w rynku na początku lat 2000, marka spod znaku błyskawicy spadła do 2,2% w 2017 roku, do czego przyczynił się brak nowych produktów w gamie, w tym SUV-ów, starzejące się technologie i nieistniejący wszechświat marki. Opel płaci za kilkadziesiąt lat niedoinwestowania przez poprzedniego właściciela.
Niemiecki producent obiecuje nie tylko odnowienie produktów, ale zupełnie nową erę w swojej historii. Od 2028 roku Opel zmieni się w markę produkującą wyłącznie samochody elektryczne.
Źródło: La Tribune
Najnowsze komentarze