piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Czy Renault i Stellantis spełnią cele emisji na rok 2021?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-11-22
w Różne
Czas czytania 3 minut
119 2
3
Renault ARKANA
104
UDOSTĘPNIEŃ
346
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?

Ranking 20 najtańszych samochodów w Polsce. W ciągu roku ceny wzrosły nawet o ponad 30%!

PZU zdominowało rynek ubezpieczeń samochodów w Polsce

Stellantis, Jaguar, BMW, Daimler, Volvo i Tesla spełnią swoje cele emisji w bieżącym roku, podczas gdy grupa Renault zmierza w stronę realizacji celu. Pozostali producenci również starają się go zrealizować.

Według raportu organizacji Transport & Environment, tylko pięć grup producenckich spełnia swoje cele w zakresie emisji CO2. Realizują je m.in. poprzez wprowadzanie nowych, bardziej efektywnych napędów, w szczególności hybrydowych, zwiększenie sprzedaży aut elektrycznych lub korzystają z możliwości jakie dają regulacje w tym zakresie, m.in. kupując pule emisyjne od producentów aut elektrycznych.

Grupa Stellantis, która obejmuje marki takie marki jak Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Opel i Peugeot,  koncentruje się na efektywności napędów i hybrydyzacji. FCA ma również umowę partnerską z Teslą, co pozwala obniżyć wyniki emisji do pożądanego poziomu.

Grupa Renault ma 3,4 g / km różnicy do swojego celu, ale powinna go spełnić, ponieważ planuje sprzedać znacznie większą ilość aut elektrycznych do końca roku. Na pewno pomogą tu sukcesy Dacii Spring i wzrost sprzedaży aut hybrydowych.

Kłopoty może mieć za to Volkswagen, który nie spełniał celów emisji w 2020 roku i w tym roku również nie zanosi się na realizację celu. Podobny problem, chociaż w nieco mniejszym stopniu, mają też Toyota, Suzuki i Mazda. Z kolei BMW zmieści się w limitach głównie dzięki wzrostowi sprzedaży plug-in hybryd, które stanowiły 18,5% jego rejestracji.

W swoim raporcie T&E zwraca uwagę, że sprzedaż modeli PHEV wyprzedziła sprzedaż samochodów elektrycznych, stanowiąc aż 53% rejestracji. Volkswagen, Stellantis, BMW, Daimler i Ford napędzają rozwój tego typu napędu. „Chociaż uważa się je za pojazdy niskoemisyjne, z teoretyczną średnią 38,6 g/km, rzeczywiste emisje hybryd plug-in na drodze są znacznie wyższe niż wyniki uzyskane w laboratorium” – przypomina T&E.

Kolejnym zagadnieniem poruszonym przez T&E jest fakt, że większość zarejestrowanych w Europie pojazdów PHEV to SUV-y. „Stwarza to dodatkowy problem, ponieważ po rozładowaniu akumulatora jedynym napędem pojazdu jest silnik spalinowy. W przypadku dużych SUV-ów, które są cięższe i mniej aerodynamiczne, skutkuje to wyższą emisją CO2 i zużyciem paliwa w porównaniu z mniejszym samochodem” – twierdzi organizacja.

Co ciekawe, Transport & Environment uważa też, że producenci zbyt łatwo skorzystali z przepisów w Unii Europejskiej, aby zbyt łatwo osiągnąć swoje cele na 2021 rok w zakresie emisji CO2. T&E szacuje, że w Europie nie zostanie sprzedanych 840 000 samochodów elektrycznych z powodu „luk prawnych” i zbyt dużej elastyczności prawa w tym zakresie.

źródło: L’argus

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultStellantis
Udostepnij42Tweet26Udostepnij7
Poprzedni

Peugeot i próba przechytrzenia systemu autonomicznej jazdy

Następny

Renault dostarczyło 400.000 egzemplarzy modelu Kwid w Indiach

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault dostarczyło 400.000 egzemplarzy modelu Kwid w Indiach

Citroen C5 X 2022

Nowy Citroën C5 X zatwierdzony na kolejny ważny rynek

Czy opłaca się naprawiać stary samochód?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.