Czy Renault Vel Satis jest popularny w Polsce? Ujawniamy ilość zarejestrowanych aut

11 414

Renault Vel Satis to jeden z tych samochodów, obok których nie przejdziecie obojętnie. Nazwa modelu wzięła się od francuskich słów Vélocité et Satisfaction, co po polsku znaczy szybkość i satysfakcja. Samochód jest duży i komfortowy, a jego konstrukcję oparto na płycie podłogowej Espace IV. Łącznie wyprodukowano ponad 61 tysięcy sztuk tego modelu. 

Produkcja Renault Vel Satis w poszczególnych latach

RokIlość wyprodukowanych sztuk
2001412
200221.495
200313.127
20048.361
20057.609
20064.683
20072.812
20081.685
20091.567
SUMA61.751

 

Okazuje się, że Vel Satis jest w Polsce całkiem popularnym samochodem. Żeby sprawdzić, na ile Renault Vel Satis jest popularny w Polsce, zajrzeliśmy do bazy danych CEPiK. Okazuje się, że Vel Satis jest bardziej popularny niż na przykład Citroen XM.

Renault Vel Satis – 1.900 sztuk w Polsce

W Polsce jeździ ponad 1.900 Vel Satisów. Bardzo popularną odmianą jest ta z silnikiem 2.2 dCi oraz 3.0 dCi. Jednostki napędzane 3.5-litrowym V6 Nissana zdarzają się dużo rzadziej. Ludzie obawiają się wysokiego spalania i sporych kosztów serwisowych. Realnie zaś jest to raczej bezproblemowa jednostka napędowa. Mniejszą popularnością cieszą się auta z 2 litrowym silnikiem benzynowym. Warto poszukać samochodu z silnikiem 2.0T.

Samochód nie jest przesadnie awaryjny, a jego typowe bolączki są dobrze rozpoznane i nietrudne do usunięcia. Zakup takiego auta, to podróż w krainę wygody i wyróżnienia się na ulicy. Renault zresztą tak reklamował – auto dla tych, którzy chcą żyć inaczej. A dla osób, które chcą wyróżnić się maksymalnie, pozostaje jeszcze Avantime, o którym napiszemy w następnym odcinku naszych przygód z francuskimi samochodami w Polsce.

Najbardziej pożądane wersje z najwyższym poziomem wyposażenia miały skórzaną tapicerkę i drewniane wstawki we wnętrzu, a całość wygląda wyjątkowo luksusowo.

Ile kosztuje używany Renault Vel Satis?

Renault Vel Satis kosztuje od kilku do ponad dwudziestu tysięcy złotych. Oferta tych aut nie jest zbyt duża, w tej chwili na sprzedaż wystawionych jest zaledwie kilkanaście egzemplarzy, z których połowa nadaje się do ewentualnego obejrzenia.

 

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
MichałKocham VelsatisaRozczarowanyJacekPiotr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
cindar
Gość
cindar

3.0 dCi? Ciekawe… bo ten silnik ma raczej kiepskie opinie ?

Łukasz
Gość
Łukasz

Ale można go kupić za 6 tys. Silniki, którymi warto się interesować to 2.0 dCi oraz 2.0 t. Ewentualnie 3.5 V6 od nissana ale droga jest jego obsługa.

ToJa
Gość
ToJa

Fajny tekst! Postuluję częściej takie sprawdzenia :)

Czyli ok 3% wyprodukowanych Vel Satis jeździ w Polsce. Czy to dużo, czy mało. Można by porównać np Peugeota 607.

Henryk
Gość
Henryk

Dzień dobry,
W tytule powinno być „liczba” a nie „ilość”.
Nie przystoją Redakcji takie błędy….
Pozdrawiam
H

Tomek
Gość
Tomek

Jeżdżę takim od nie dawna. Mam silnik 2.0 T. Auto jest świetne, prowadzi się bardzo dobrze, mimo swoich rozmiarów jest bardzo zwrotne. Mam ten samochód 3 tygodnie i jak na razie nie spotkałem żadnego innego Velka. Przejechałem około 1.5 tyś km.

dl7
Gość
dl7

Już 10 lat jeżdżę Vel Satisem i nadal jest cudnie. A na zarzuty o awaryjności odpowiadam jednym – sumienny, dobry serwis i Vel Satis jeździ i jeździ, nawet w wersji podwyższonego ryzyka (2.2 dCi). Komfort + wyciszenie + przestronność +design + poczucie jazdy nietuzinkowym autem + brak choćby kropki rdzy = Vel Satisfakcja z posiadania, nawet mimo maleńkich wad;-).

Piotr
Gość
Piotr

Mialem vel satisa z 2007r 2.0dci przebieg jak go sprzedawalem po 7 latach 243000 km i żałuję że go sprzedałem. Kupiłem nowego tucsona 1.6 t
Niby nowszy ale jakby krok do tyłu wykonałem.
Samochód bezawaryjn

Jacek
Gość
Jacek

Witam. Rok jeżdżę Vel satis em 2.0 dci 175 KM. Koszt utrzymania np. przeglądy z wymianą oleju i wszystkich filtrów to: 7 litrów oleju Elf ok. 170, filtry oleju, paliwa, powietrza, kabinowy kolejne 170 PLN, robota ok 70, filtr kabinowy i paliwa własnoręcznie. Czyli taniocha. Auto wygodne, ciche i komfortowe. Ponadprzeciętna ilość miejsca wewnątrz, mega wielkie fotele z wbudowanym podajnikiem pasów, z tyłu szeroko i dużo miejsca na nogi. Bagażnik wystarczający. Podświetlane wejście, podłoga, wszystkie schowki, w bagażniku 3 lampy. To tylko wierzchołek całego wyposażenia Velsatisów, które nadal robią wrażenie pomimo faktu, że auto miało premierę w rok po…. Nokii… Czytaj więcej »

Rozczarowany
Gość
Rozczarowany

Ktoś nie wie o czym pisze… Samochód posiada bardzo wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia usterek, które nie są tanie w naprawie. Nawala głównie elektronika i jak to wszyscy pasjonaci nazywają „drobne pierdoły”. Usterki które wystąpiły w trakcie eksploatacji naszego samochodu na dystansie 10 000km: – zbiornik płynu chłodzącego (pęknięty) – termostat – wiązka wentylatorów chłodnicy – urywające się linki i plastiki podtrzymujące szyby na prowadnicy (3x) – gałka do sterowania lusterkami – pęknięty uchwyt schowka – pęknięte trzymanie kubków – szalejące lusterka elektryczne (samoprzestawianie się) – brak reakcji na składanie lusterek – palenie się bezpieczników w tempie wyścigu F1 – nie działające… Czytaj więcej »

Kocham Velsatisa
Gość
Kocham Velsatisa

Myślę, że trochę przesadziłeś z tymi wadami…

Michał
Gość
Michał

Myślę że jest to opis typowego śmietnika kupionego za grosze a później lament jakie to badziewie