I znowu MOTOR na swojej okładce nie pokazał ani jednego samochodu francuskiego. Są trzy modele BMW, dwa Volkswageny, Audi, Kia i Mazda. Czy w takim razie w ogóle warto kupić to wydanie? Ja kupiłem, bo jakże inaczej miałbym zrobić przegląd prasy? Ale coś mi mówi, że były to pieniądze wyrzucone w błoto.
MOTOR nr 13 (3588) z 28.III.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Szkoda kasy
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Zero, ë-Berlingo, ë-C4, ë-Jumper, ë-Jumpy, ë-Spacetourer, 3 Crossback, 3008, e-208, e-2008, e-Boxer, e-Expert, e-Partner, e-Rifter, e-Traveller, i0n, Clio, Kangoo, Kangoo E-Tech, Master E-Tech, Megane, Zoe, Bigster, Spring, Combo-e, Corsa-e, Mokka-e, Vivaro-e, Zafira-e
Nawet w zwyczajowej tabelce zapowiadającej Auta w numerze, która towarzyszy spisowi treści, nie znalazł się żaden samochód z grona tych, którym poświęcamy miejsce.
Interesujące nas modele pojawiły się dopiero w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Dacię Bigster, Maserati Grecale, Peugeota 3008 i Nissana X-Traila.
Renault Kangoo wspomniano w teście Mercedesa Citana opublikowanym na stronach 22-23.
Analizę kosztów użytkowania samochodów elektrycznych i odniesienie jej wyników do aut spalinowych MOTOR zamieścił na stronach 32-36. Jednym ze wspomnianych tam „elektryków” jest Renault Zoe, które można już bez większego trudu kupić na rynku wtórnym. Na pierwotnym, oczywiście, też. Wspomniano tam także pierwszą generację Nissana Leafa, Peugeota i0na oraz Citroëna C-Zero. Co więcej – pokuszono się o tabelkę ze wszystkimi modelami samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce. Jest ich całkiem sporo. Z tych nas interesujących wymieniono:
– Citroëny ë-Berlingo, ë-C4, ë-Jumpy, ë-Spacetourera, ë-Jumpera;
– DS 3 Crossbacka E-Tense;
– Dacię Spring;
– Peugeoty e-208, e-2008, e-Rifter, e-Traveller, e-Boxer, e-Expert, e-Partner;
– Renault Zoe, Kangoo E-Tech, Master E-Tech;
– Ople Corsa-e, Mokka-e, Combo-e, Vivaro-e, Zafira-e.
W tabelce pojawiły się też Fiaty 500e i e-Ducato.
Tak patrząc na gamę modelową aut zelektryfikowanych, to najwięcej modeli w tabelce – po siedem – umieściły Citroën, Mercedes, Opel i Peugeot.
O imporcie samochodów używanych do Polski w lutym 2022 roku traktuje artykuł zamieszczony na stronie 39. Wspomniano tam Renault Clio, Renault Megane i parę innych modeli.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze