Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Czy używana Dacia Sandero III to dobra propozycja? Dobre zestawienie kosztów i funkcjonalności

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-12-01
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 4 minut
1.5k
A A
1
Dacia Sandero

Dacia Sandero – początkowo wyśmiewana, dziś stała się ciekawą propozycją na rynku aut nowych i używanych i to nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę. Pod skrzydłami Renault marka zaczęła nowe – lepsze życie. Po sukcesie Logana szybko gamę uzupełniono o model Sandero, dziś jest z nami już trzecia generacja tego modelu.

Początkowo faktycznie zarówno Logan jak i Dacia Sandero wręcz raziły w oczy tandetą. Wnętrze pozbawione wszelkich wygód wykonano z twardego, podatnego na zarysowania i słabo spasowanego plastiku. Siedziska, ich wyprofilowanie przypominało najtańsze produkty z lat 80-tych. Jednak niebywały sukces rynkowy zaowocował ogromnym skokiem jakościowym z każdą generacją. Od 2020 roku produkowana jest trzecia generacja Sandero tradycyjnie sprzedawanego tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem.

Peugeot 408 – reklama

Dacia Bigster na pokazie dla fanów marki. „Idealny dla mojej rodziny”

W przypadku I i II odsłony Sandero grzechem byłoby powiedzieć, że mogą się podobać. Jednak ostatnie wcielenie faktycznie wygląda współcześnie, nie zdradzając budżetowej genezy wskrzeszenia marki. Tradycyjnie, Sandero III zbudowano na płycie podłogowej znanej z Renault Clio – tym razem Clio V. Jak zwykle Sandero jest zauważalnie większe od wspomnianego dawcy technologii. Subtelnie wkomponowane przetłoczenia, ciekawie narysowane lampy składają się na estetyczną całość. Dacia Sandero III przestała być wyborem wyłącznie podyktowanym niską ceną.1311 1 Wiadomości

Dacia Sandero – wnętrze i bagażnik

Zmiany równie mocno widać w kabinie. Projekt deski rozdzielczej absolutnie nie czerpie z modeli Renault, jest ciekawy i spójny. A co najważniejsze tylko w mało widocznych miejscach wprawne oko dostrzeże twardy, tani plastik. Ten dostępny w zasięgu ręki jest przyjemny w dotyku i miękki. Szalenie ważną zmianą była poprawa ergonomii miejsca pracy kierowcy względem Sandero I. Sam doskonale pamiętam wątpliwą przyjemność eksploatacji pierwszej generacji Sandero przez kilka tygodni.

Poza niezbyt wygodnym fotelem irytujący był nikły zakres regulacji. W efekcie wieniec kierownicy przesłaniał mi górną część zegarów – w III generacji taki błahy problem nie istnieje. Fotele w Sandero III są jak na segment B co najmniej dobre – dłuższa trasa nie jest już męczącym doświadczeniem. Na tylnej kanapie godne miejsca wygospodarowano dla dwóch dorosłych osób o przeciętnym wzroście. Podążając za katalogiem, bagażnik mieści 328 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem na tle konkurentów.1311 Wiadomości

Wśród używanych wciąż znajdziemy egzemplarze pozbawione wszelkich wygód pokroju klimatyzacji i innych współczesnych zdobyczy techniki – stanowią jednak margines ofert. Bardzo łatwo o Sandero z dotykowym ekranem multimediów, nawigacją, klimatyzacją i systemami bezpieczeństwa wymaganymi przez unijne przepisy.

Test: Dacia Spring – jak tani elektryk jeździ zimą w mieście i gdzie go ładować?

Benzyniak lub LPG

Miłośnicy silników Diesla będą rozczarowani, zabrakło oszczędnego 1.5 dCI. W ofercie znalazły się tylko silniki benzynowe trzycylindrowe. Najsłabszy jest wolnossący 1.0 SCe o mocy 65 KM, w jego przypadku dynamika istotnie pozostawia wiele do życzenia – jest jednak tania w utrzymaniu i pozbawiona większych problemów. Wystarczającą dynamikę zapewnia doładowany 1.0 TCe o mocy 90-100 KM (dostępny także z fabryczną instalacją gazową).1311 3 Wiadomości

W połączeniu z instalacją gazową tworzy idealny duet dla kierowcy liczącego każdy grosz wydany na eksploatację samochodu. Ewentualna reanimacja turbosprężarki pochłonie około 1800 złotych – innych kosztownych elementów osprzętu tutaj jeszcze nie uświadczymy, co czyni z rumuńskiego samochodu nie lada okazję. Układ jezdny jest prosty i trwały, wciąż doskonale radzi sobie w starciu z drogami słabej jakości.

Dacia Sandero III jest wciąż młodym modelem, trudno więc mówić o typowych problemach. Na ten moment to warta rozważania propozycja dla osób oczekujących dobre zestawienie kosztów i funkcjonalności. Nie ma jednak róży bez kolców, w tym przypadku trzeba pogodzić się ze słabym wyciszeniem kabiny i ograniczonym wyborem silników.

Ile kosztuje nowa Dacia Sandero w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero1311 Wiadomości1311 1 Wiadomości1311 2 Wiadomości1311 3 Wiadomości
4.3 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia duster 2025 nazaruk Wiadomości

To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

2025-11-15
dacia szczyt Wiadomości

Dacia: Akke Rahman zdobywa Manaslu w rekordowym tempie

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15
Tagi: LoganużywaneSanderoDacia
Udostepnij510Tweet319Udostepnij89
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3094 udostępnienia
    Udostepnij 1238 Tweet 774
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2078 udostępnienia
    Udostepnij 831 Tweet 520
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1115 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6461 udostępnienia
    Udostepnij 2584 Tweet 1615

Testy samochodów

Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C4 Grand Picasso 2009 2.0 HDi 136 KM – wesoły autobus dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-12-07
Peugeot 508 PSE
Wiadomości

Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-25
peugeot 508 sw 2015 13 Wiadomości
Testy

Peugeot 508 GT SW 2.0 BlueHDi 180 KM – nowa lepsza klasa biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-02-09
03. Renault Espace dCi 200 EDC Initiale Paris Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 – ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-03-16
Citroen C3 Aircross vs Kia Stonic: porównanie
Citroen - testy i opinie

Test i porównanie: stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Dzieci odkrywają świat PSA

Opel Mokka i Mokka-e docenione przez ADAC

7 miesięcy czeka na naprawę radia w swoim Sandero. Protest przed salonem Dacii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz