Niedawno media obiegła informacja, że z zakładów w Tychach wyjechały pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze modelu Leapmotor T03. Czy to oznacza, że polska fabryka wkrótce rozpocznie seryjny montaż? Niekoniecznie. Jak dowiedzieliśmy się od Stellantis Polska, polski zakład spełnia kryteria, ale nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia.
Leapmotor T03 to 5-drzwiowy samochód z napędem elektrycznym o długości 3,62 m i zasięgu 280 km, który ma być tańszą alternatywą dla europejskich aut na prąd. Pod względem ceny ma konkurować nawet z Dacią Spring. Chiński producent przy współpracy ze Stellantis zamierza uruchomić 200 punktów sprzedaży w 2024 roku oraz rozpocząć montaż T03 w jednej z fabryk koncernu. Czy za produkcję będzie odpowiadał obiekt w Tychach? Informacja o zjechaniu z taśm pierwszych jednostek może sugerować, że tak, ale Stellantis Polska przekazuje jedynie oszczędne informacje i potwierdza powstanie przedseryjnej partii testowej chińskiego modelu. Niestety nie wiemy, ile egzemplarzy powstało. „To informacje wewnętrzne” – informuje firma.
Seryjny montaż w polskiej fabryce wciąż nie został oficjalnie potwierdzony. Agnieszka Brania, rzeczniczka prasowa fabryk Stellantis w Polsce przekonuje jednak, że zakład w Tychach spełnia wszelkie kryteria.
„Samochody Leapmotor mogą być montowane w dowolnym zakładzie Stellantis na całym świecie, jeśli jest to ekonomicznie opłacalne. Niektóre modele mają być produkowane w Europie, ale konkretne lokalizacje nie są jeszcze ujawnione. Wybór zakładu opiera się na jakości, kosztach i dostępnej pojemności, musi też zaspokoić potrzeby rynku. Jeśli chodzi o zakład w Tychach, to w oparciu o pragmatyczne podejście do każdego przypadku indywidualnie, we współpracy z Leapmotor, spełnia on te kryteria, zapewniając klientom korzyści z kompetencji Stellantis” – poinformowała Francuskie.pl.
Jeśli chodzi o koszty produkcji, polska fabryka może mieć przewagę, ponieważ są znacznie niższe niż w wielu innych krajach europejskich.
Testy nowych modeli Renault, Peugeot, Citroen i DS Automobils. Opinie, eksploatacja, spalanie
Przypomnijmy, że w październiku 2023 roku Stellantis ogłosił, inwestycję w wysokości 1,5 miliarda euro w nabycie 21% udziałów w chińskiej firmie Leapmotor. W ramach współpracy, powstała spółka kierowana przez Stellantis, która ma wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji samochodów chińskiego producenta poza Państwem Środka.
Ile kosztuje nowy Citroen e-C3 w Polsce? Sprawdź, cenę, wersję, wyposażenie
Najnowsze komentarze