Autogaz to dzisiaj najtańsze paliwo, które nie tylko zapewnia znacznie niższe koszty eksploatacji samochodu, ale jest także bardziej przyjazne dla środowiska, dzięki emisja CO2, która może być do 10% niższa niż w przypadku pojazdu napędzanego benzyną.
Zobacz: Skonfiguruj swoją Dacię Duster z fabrycznym LPG.
Jak tanio jeździć samochodem? To pytanie, które w obliczu rosnących cen paliw zadajemy sobie coraz częściej. Z odpowiedzią przychodzą nam producenci samochodów, którzy oferują swoje auta z fabryczną instalacją LPG. Liderem rynku aut budżetowych jest Dacia, która oferuje silniki z instalacją na autogaz w swoich modelach Sandero, Sandero Stepway, Jogger oraz Duster.
Zobacz: Dacia Duster 100 KM z LPG – czy ten silnik wystarcza do SUVa?
Warto też podkreślić, że LPG to sprawdzona i bezpieczna technologia. Gaz magazynowany jest w dodatkowym zbiorniku w samochodzie w postaci płynu (postaci ciekłej) i dopiero tuż przed wtryskiem do silnika zmienia swoją postać na gaz. W instalacjach fabrycznie montowanych w nowych samochodach wszystko objęte jest pełną gwarancją producenta, którą można wydłużyć – w przypadku Dacii do pięciu lat. Oznacza to święty spokój i brak potrzeby robienia jakichkolwiek dodatkowych czynności przy instalacji gazowej. Dla użytkownika jest ona w zasadzie niewidoczna.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwsza jazda w Polsce. Opinie, pomiary, awaryjność?
Różnic w eksploatacji auta nie ma żadnych. Samochód zapala na benzynie a po rozgrzaniu silnika sam, bez żadnej ingerencji kierowcy, zmienia paliwo na gaz. Gdy paliwo będzie się kończyć, auto poinformuje o konieczności udania się na stację, w celu tankowania. I nawet ta ostatnia czynność niewiele różni się od nalewania benzyny – specjalny pistolet wkłada się do przygotowanego gniazda i naciska przycisk na dystrybutorze.
Dacia w swoich modelach Sandero, Sandero Steopway, Jogger i Duster oferuje zasilany LPG silnik ECO-G 100 o mocy 100 KM. Jest on o dwa tysiące zł droższy od klasycznego benzynowego, ale ta różnica bardzo szybko się zwraca. Autogaz jest bowiem dwukrotnie tańszy od benzyny, co oznacza, że wystarczy dosłownie kilka miesięcy jazdy na gazie, aby odzyskać dodatkowe pieniądze a potem już tylko oszczędzać. I chociaż spalanie gazu jest nieco wyższe niż benzyny (w przypadku Dacii Duster o około 2 litry na 100 km), to nadal się to opłaca. I to bardzo!
Najnowsze komentarze