Używana Dacia czy inna marka? Skąd bierze się wysoka cena tych aut na rynku wtórnym? Jeden z posiadaczy Dacii postanowił podzielić się z czytelnikami swoimi przemyślenami z Czytelnikami:
Ciągłe pytania w stylu „Czy Dacia to dobre auto?” skłoniły mnie do napisania krótkiego podsumowania, w którym zawarłem wszelkie moje doświadczenia zarówno jako użytkownika i pracownika serwisu.
Po 3 latach posiadania Dacii Logan MCV II 1.2 16V rocznik 2016 naszły mnie pewne refleksje.
Często obserwuje grupy i fora związane z marką Dacia. Część osób bardzo chwali te auta, a jakaś niewielka część żałuje, że je zakupiła. Sam również pracując w serwisie olejowym mam do czynienia z Dacią na codzień. Jaka jest prawda? Przede wszystkim nie zapominaj, że Dacia to marka budżetowa. Nie miej wobec Sandero czy Logana wymagań takich jak przy Mercedesie. Jeśli potrzebujesz dobrze spasowane auto z materiałami wysokiej jakości to idź do droższych marek.
Zobacz: Dacia Duster LPG – jaki ma zasięg?
Pilnuj, aby oleje i wszelkie płyny które wlewasz do auta były oryginalne i posiadały odpowiednie normy jakościowe koncernu Renault. Oleje oprócz lepkości wyrażoną klasą SAE muszą być jeszcze normy ACEA oraz producenta pojazdu (w przypadku Dacii normy renault „RN”). Sprawdzaj co jakiś czas stan zawieszenia, hamulców, amortyzatorów, wycieki itp. Dacia nie jest autem awaryjnym, ale się zużywa jak każde inne.
Raz na jakiś czas trzeba wymienić sworznie wahacza, czy inne elementy zawieszenia i nie jest to wada konstrukcyjna. W samochodach innych marek te elementy również się zużywają! To normalne. Przy zakupie części pamiętaj, że spora ilość części w opakowaniach „Renault” na aukcjach internetowych to podróbki (nie wszystkie). Marki takie jak „Motrio” mimo że sygnowane logo Renault nie mają nic wspólnego z częściami, płynami i środkami smarnymi OE. Jeśli chcesz kupić w rozsądnej cenie oryginalne części to szukaj części z grupy GVO 2 (części oryginalne w opakowaniu producenta części). np.: Hamulce ATE, Rozrząd INA, Pasek rozrządu Dayco, paski osprzętu Hutchinson, szyby Securit Saint Gobain.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Samochody Dacia polubią ludzie, którzy lubią ulepszać swoje auta. Domontowanie tempomatu, montaż nawigacji Media Nav jest bardzo proste. Naprawy też nie są zbyt trudne i mogą być bardzo tanie. Może z jednym wyjątkiem – w samochodach takich jak Duster 1.6 16V umieszczenie filtra oleju może doprowadzić mechaników do niejednego siarczystego przekleństwa. Ale jeśli robisz wszystko zgodnie z instrukcją obsługi to twoje auto będzie bardzo długo jeździć bezawaryjnie i będzie dawało ci przyjemność z zakupu. Z uwagi na niskie koszty eksploatacji, fabryczne LPG i niskie koszty napraw, Dacia osiąga na rynku wtórnym wysokie ceny.
Samochody Dacia z dużymi przebiegami, mimo że sprawne mechanicznie, mogą mieć już kłopoty z wytartymi tapicerkami, zużytymi gąbkami fotela a także korozją. Jeśli szukasz najtańszego jeździdła z punktu A do B, to zapewne pojeździć się tym da, ale nie oczekuj cudów. To nadal prosty, budżetowy samochód, ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Artykuł powstał na podstawie opinii użytkownika z grupy posiadaczy samochodów Dacia
Najnowsze komentarze