Wiadomości

Free2move Charge i dealerzy Stellantis napędzają rozwój sieci stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w Europie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-05
Wiadomości

Renault ma zupełnie inną strategię niż Stellantis. Koncentruje się na produkcji w Europie

autor Tomasz Nowicki
2023-12-08
Wiadomości

Jeep Avenger „Miejskim Elektrycznym Samochodem Roku” w ramach Electrifying.com Awards 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Citroën Xsara VTS 16V 167 KM. Rzadki samochód z lepszych czasów

autor Tomasz Nowicki
2023-12-11
Wiadomości

Używana 7-miejscowa Dacia Logan MCV 1.5 dCi. Prosta, wręcz prymitywna, ale szalenie praktyczna i oszczędna

autor Tomasz Nowicki
2023-12-10
Wiadomości

Karta Ratownicza w samochodach Autohero. Akcja ma coraz większy zasięg

autor Tomasz Nowicki
2023-12-06
Wiadomości

Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!

autor Tomasz Nowicki
2023-12-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Fabian - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Paweł - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Marcin Cz - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
  • Arek - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Arek - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Czy warto kupić używaną Dacię? Opinie, awaryjność i koszty okiem posiadacza

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-06
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 4 minut
4.1k 169
A A
7

Używana Dacia czy inna marka? Skąd bierze się wysoka cena tych aut na rynku wtórnym? Jeden z posiadaczy Dacii postanowił podzielić się z czytelnikami swoimi przemyślenami z Czytelnikami:

Ciągłe pytania w stylu „Czy Dacia to dobre auto?” skłoniły mnie do napisania krótkiego podsumowania, w którym zawarłem wszelkie moje doświadczenia zarówno jako użytkownika i pracownika serwisu.

Po 3 latach posiadania Dacii Logan MCV II 1.2 16V rocznik 2016 naszły mnie pewne refleksje.

Często obserwuje grupy i fora związane z marką Dacia. Część osób bardzo chwali te auta, a jakaś niewielka część żałuje, że je zakupiła. Sam również pracując w serwisie olejowym mam do czynienia z Dacią na codzień. Jaka jest prawda? Przede wszystkim nie zapominaj, że Dacia to marka budżetowa. Nie miej wobec Sandero czy Logana wymagań takich jak przy Mercedesie. Jeśli potrzebujesz dobrze spasowane auto z materiałami wysokiej jakości to idź do droższych marek.

Zobacz: Dacia Duster LPG – jaki ma zasięg?

Pilnuj, aby oleje i wszelkie płyny które wlewasz do auta były oryginalne i posiadały odpowiednie normy jakościowe koncernu Renault. Oleje oprócz lepkości wyrażoną klasą SAE muszą być jeszcze normy ACEA oraz producenta pojazdu (w przypadku Dacii normy renault „RN”). Sprawdzaj co jakiś czas stan zawieszenia, hamulców, amortyzatorów, wycieki itp. Dacia nie jest autem awaryjnym, ale się zużywa jak każde inne.

Raz na jakiś czas trzeba wymienić sworznie wahacza, czy inne elementy zawieszenia i nie jest to wada konstrukcyjna. W samochodach innych marek te elementy również się zużywają! To normalne. Przy zakupie części pamiętaj, że spora ilość części w opakowaniach „Renault” na aukcjach internetowych to podróbki (nie wszystkie). Marki takie jak „Motrio” mimo że sygnowane logo Renault nie mają nic wspólnego z częściami, płynami i środkami smarnymi OE. Jeśli chcesz kupić w rozsądnej cenie oryginalne części to szukaj części z grupy GVO 2 (części oryginalne w opakowaniu producenta części). np.: Hamulce ATE, Rozrząd INA, Pasek rozrządu Dayco, paski osprzętu Hutchinson, szyby Securit Saint Gobain.

Zobacz: Nowe samochody Dacia

Samochody Dacia polubią ludzie, którzy lubią ulepszać swoje auta. Domontowanie tempomatu, montaż nawigacji Media Nav jest bardzo proste. Naprawy też nie są zbyt trudne i mogą być bardzo tanie. Może z jednym wyjątkiem – w samochodach takich jak Duster 1.6 16V umieszczenie filtra oleju może doprowadzić mechaników do niejednego siarczystego przekleństwa. Ale jeśli robisz wszystko zgodnie z instrukcją obsługi to twoje auto będzie bardzo długo jeździć bezawaryjnie i będzie dawało ci przyjemność z zakupu. Z uwagi na niskie koszty eksploatacji, fabryczne LPG i niskie koszty napraw, Dacia osiąga na rynku wtórnym wysokie ceny.

Samochody Dacia z dużymi przebiegami, mimo że sprawne mechanicznie, mogą mieć już kłopoty z wytartymi tapicerkami, zużytymi gąbkami fotela a także korozją. Jeśli szukasz najtańszego jeździdła z punktu A do B, to zapewne pojeździć się tym da, ale nie oczekuj cudów. To nadal prosty, budżetowy samochód, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

 

Artykuł powstał na podstawie opinii użytkownika z grupy posiadaczy samochodów Dacia

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.1 14 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

2023-12-10
Nowa Dacia Duster pick-up

Nowa Dacia Duster III pick-up. Wersja z paką na wizualizacji

2023-12-09

Dacia Manifesto z nagrodą Concept Car Design of the Year

2023-12-08

Już ponad 1.000 salonów Dacii z nowym wizerunkiem marki

2023-12-08
Tagi: DaciaDusterLoganSandero
Udostepnij1447Tweet905Udostepnij253
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Używana Dacia Duster 1.6 LPG 4×4 z polskiego salonu i ponad pół miliona kilometrów na liczniku

    3362 udostępnienia
    Udostepnij 1345 Tweet 841
  • Akcja serwisowa Citroën, Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel z silnikami diesla. Milion aut z BlueHDi wezwanych do serwisu

    4688 udostępnienia
    Udostepnij 1875 Tweet 1172
  • Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI

    2440 udostępnienia
    Udostepnij 976 Tweet 610
  • Trzęsienie ziemi w Stellantis we Francji? Sprzedaż marki Citroën dużo poniżej oczekiwań

    2284 udostępnienia
    Udostepnij 914 Tweet 571

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane GrandCoupe 1.2 TCe 130 KM – atrakcyjny sedan w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-22
Citroen Grand C4 Picasso
Citroen

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 120 KM – czy to dobry wybór dla 7 osób? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-07
Citroen - testy i opinie

Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 136 KM 2007 – wygodny rodzinny samochód z oszczędnym dieslem i automatem MCP. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-15
DS - testy i opinie

Test: DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – wartość dodana. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-05-18
Citroen

Test: Citroën C4 Cactus Rip Curl 1.2 110 KM PureTech – limitowana wersja. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-01

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Fabian - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Paweł - Ostatni Chrysler 300 zjechał z linii montażowych Stellantis w USA. To koniec epoki HEMI
  • Marcin Cz - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo
  • Arek - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Arek - W Europie maleje produkcja samochodów. Dlaczego tak się dzieje?
  • Anonimowo - Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo

Zobacz też

Małe auta przebojem lata. Renault Clio i Citroen C3 w pierwszej dziesiątce

Nowy Opel Astra Cross na wizualizacji. Producent podąża za trendem

Artur Żmijewski stawia na styl i moc

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.