Spośród francuskich aut tylko Peugeota Partnera pokazano na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Za to jego fotka jest w prawym górnym roku strony tytułowej pisma. A zaczynamy od tego wydawnictwa, bo AUTO ŚWIAT ukazał się jako numer podwójny, więc zdezaktualizuje się dopiero za blisko dwa tygodnie.
MOTOR nr 05 (3475) z 27.I.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Ami 8, C3, C4, M35, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 407, Partner, Traveller, 8, 12, Master, Megane, Twingo, 1100, 1300, Dokker, Sandero, Corsa, Mokka X
Pierwsza interesująca nas wzmianka pojawia się tym razem już na stronie 4. G.B. z Lublina pyta o pierwszy model Dacii przypominając jeżdżące w jego rodzinie w latach 70. XX wieku Dacie 1300, czyli licencyjne wersje Renault 12. MOTOR odpowiada, że pierwszym modelem rumuńskiej marki była Dacia 1100 bazująca na licencyjnym Renault 8.
W innym liście do redakcji zamieszczonym na tej samej stronie znalazła się wzmianka o Renault Twingo, a konkretnie o wycofaniu go z polskiego rynku w ubiegłym roku.
Teraz musimy się przenieść o dziesięć stron do przodu. na tej oznaczonej liczbą 14 znajdziecie wyszczególnienie marek, które będą wchodzić w skład koncernu PSA-FCA. To oczywiście marki francuskie (Citroën, DS Automobiles, Peugeot), przejęte niedawno Ople i Vauxhall, ale też marki wchodzące w skład koncernu FCA (Fiat, Jeep, RAM, Dodge, Chrysler i włoskie Alfa Romeo, Lancia, Abarth i Maserati. Na grafice pokazano modele DS 7 Crossback, Citroëna C3, Peugeota 208 i Opla Corsę. Czy będziemy pisać o innych markach, które pojawią się w koncernie? Cóż – zawsze sobie zadajemy takie pytanie, gdy dochodzi do jakiejś fuzji. Odpowiedź pozostawiamy Wam – jeśli taka będzie wola naszych Czytelników, to tak.
W tabelce dołączonej do tego artykułu znalazła się też wzmianka o Aliansie Renault-Nissan.
Strona 15 przynosi dane dotyczące sprzedaży (rejestracji) nowych aut dostawczych w Polsce w minionym roku. Renault Master zanotował spadek o 12,7%, ale utrzymał prowadzenie (7.809 zarejestrowanych egzemplarzy). Spadki odnotowały też Fiat Ducato (wicelider rynku) i Iveco Daily (trzecie miejsce). Peugeot Boxer sprzedał się w 3.280 egzemplarzach, co wystarczyło na zajęcie ósmego miejsca. Dziesiątkę zamknęła Dacia Dokker z wynikiem 2.143 sztuk.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 15. MOTOR wspomina Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Megane oraz Opla Mokkę X.
Peugeot 2008 pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 28-29 Fiata 500X.
Z kolei Peugeot Traveller wystąpił w tej samej roli dla opisanego na stronach 30-33 Volkswagena Multivana. Francuskie auto jest duuużo tańsze od niemieckiego rywala, ale nie ma napędu na cztery koła i ma o 19 KM słabszy silnik w tym porównaniu.
Fragment Renault Megane widać na zdjęciu z kamery samochodowej zamieszczonym na stronie 39.
Wśród niedrogich używanych coupe MOTOR wymienia na stronie 45. Peugeota 407.
MOTOR uznał, że Peugeot Partner jest praktyczny, ale kapryśny. Auto zostało opisane na stronach 50-53 w dziale Używane, a oceniano samochód w wersji Tepee Outdoor napędzany silnikiem 1.6 BlueHDi przebiegiem 173 tys. km. Uznano, że obsługa jest wygodna, ale tworzywa są bliższe autom dostawczym niż osobowym. Świetne oparcia i przeciętne siedziska obito trwałą tapicerką. Otwór drzwiowy za przesuwnymi drzwiami bocznymi jest wg tygodnika MOTOR wąski, za to bagażnik ogromny (675 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy równe 3000 l). Ogólnie kabinę oceniono na 4, a więc na 80% możliwych do zdobycia punktów. Podobne noty Partner otrzymał za silnik, przegląd w serwisie, sytuację rynkową oraz ergonomię i funkcjonalność. Tylko dwa oczka przyznano za trwałość podzespołów. Dlaczego tak mało? Podobno nietrwałe są łączniki stabilizatora (za to tanie), dość szybko „klęknęło” łożysko w sprzęgle (może to kwestia eksploatacji?), naprawiano też wiązkę elektryczną, ale MOTOR nie podał żadnych szczegółów. Samochód pokazywał też brak płynu AdBlue, problemy generował też filtr cząstek stałych, a przesuwne drzwi otwierały się z oporem.
Ostateczna ocena, to 4/5, a więc wcale nie tak źle, jak chyba chciałby to przedstawić MOTOR.
W dziale MOTOR Retro wspomniano, że Citroën planował przekazać użytkownikom 500 egzemplarzy modelu M35 bazującym na Ami 8. Jak wiemy powstało nie 500, a tylko 367 egzemplarzy M35, a produkcji seryjnej nie wdrożono.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze