środa, 10 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Czy warto sprzedać dzisiaj swój używany samochód?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-03-27
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.5k 30
3
1.3k
UDOSTĘPNIEŃ
4.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”

Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik

Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?

Rosnące ceny nowych i używanych samochodów oraz zmniejszenie ich dostępności powodują, że coraz więcej osób przedłuża czas użytkowania aktualnie posiadanego modelu. Jest to rozsądne, zakup kolejnego może być trudny.

Producenci nie są w stanie dostarczyć zaplanowanych ilości nowych samochodów na rynek. To powoduje wydłużenie czasu oczekiwania na niektóre modele do ponad roku oraz wzrost cen. Dokładając do tego inflację mamy sytuację, w której zakup nowego auta jest poważnie utrudniony. To zwiększa w naturalny sposób zainteresowanie samochodami używanymi. Ale nie ma tak łatwo, dostępność aut na rynku wtórnym również się zmniejsza.

Głównym źródłem kilkuletnich używanych samochodów były floty i ubezpieczalnie. Te pierwsze mają dzisiaj poważny problem: nowe auta zdrożały a przechodzenie części producentów na benzynę i hybrydy nie sprzyja łatwym decyzjom. Zakup samochodu benzynowego to wyższe koszty eksploatacji a hybryda znacznie wyższy koszt zakupu i konieczność inwestycji w ładowarki na firmowych parkingach, czyli koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Księgowi tego nie lubią. Floty niechętnie więc wymieniają swoje auta i nie zawsze mają na co, bo poszczególne marki koncentrują się na najdroższych wersjach, z tymi tańszymi a właściwie z ich dostępnością bywa bardzo różnie.

Zobacz: Używany oszczedny i tani. Jak znaleźć okazję?  

Ubezpieczalnie, które handlowały samochodami powypadkowymi, a może raczej firmy z nimi współpracujące, też nie mają lekko. Brak możliwości szybkiego zakupu nowego auta i kłopoty na rynku wtórnym zmniejszają w pewien sposób podaż powypadkowych, bo dzisiaj wiele osób woli naprawiać i trzymać swój dobrze znany samochód.

Klienci, którzy do tej pory sprzedawali używane auta i wymieniali na trochę młodsze, też ograniczyli te wymiany. Nie za bardzo jest wybór w zakupach a w starsze auto można włożyć kilka tysięcy i wydłużyć jego życie, szczególnie jeśli zrobi się to kompleksowo. Renesans przeżywają warsztaty, które potrafią sprawnie takich klientów obsługiwać, rośnie popularność car detailingu do którego dzisiaj nie trafiają już tylko nowe drogie auta na ceramikę, ale też te starsze, żeby je kompleksowo przygotować wizualnie do dalszej eksploatacji.

Podsumowując, mamy dzisiaj do czynienia z ograniczeniem podaży przy jednoczesnym zachowaniu a nawet zwiększeniu popytu. Ceny, co wynika z mechanizmów rynkowych, muszą po prostu iść w górę. A idą również, przypomnijmy, przez inflację.

Zobacz: Używany Citroen C5 czy Peugeot 508?  

Kto zyskuje, kto traci? Zyskują warsztaty, szczególnie te, które obsługują najpopularniejsze kategorie aut, te wraz z branżą części mają wzrosty i wielotygodniowe nieraz kolejki. Rośnie też branża związana z autogazem, rosnące ceny benzyny i oleju napędowego spowodowały kolejny boom na instalacje LPG. Technologia bezpieczna, dopracowana. Rośnie też zainteresowanie używanymi autami elektrycznymi, widać ożywienie na rynku nowych elektryków, bo te – póki co – są trochę łatwiej dostępne, niż tańsze i przynoszące mniej zysku fabrykom spalinowe.

Tracą sprzedawcy nowych aut, bo chociaż wyprzedają wszystko „na pniu”, to nie mają czym handlować. Problem zaczyna dotykać praktycznie wszystkich marek. Żeby się ratować handlują używanymi, ale skąd je brać w wymaganych ilościach? W sieci mnożą się reklamy „odkupimy Twoje auto od ręki” a oferowane ceny są naprawdę niezłe. Tyle że mało kto chce sprzedawać. Tracimy też my, klienci. Nie jest to już rynek klienta, ale rynek sprzedawcy – posiadacza samochodu.

Odpowiadając więc na tytułowe pytanie: czy warto dzisiaj sprzedać swój samochód – raczej nie, chyba że następca już czeka gotowy do odbioru. W przeciwnym wypadku możemy mieć poważny problem ze znalezieniem kolejnego aut a szukając okazji łatwo wpakować się na minę.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: używane
Udostepnij516Tweet323Udostepnij90
Poprzedni

Sztuka na kołach: Citroën jako źródło inspiracji

Następny

Jubileusz fabryki Aliansu Renault-Nissan w Chennai

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Jubileusz fabryki Aliansu Renault-Nissan w Chennai

Citroën od 2030 roku zrezygnuje z silników spalinowych w Europie. Tylko elektryki!

Nowy Renault Scenic jako rodzinny SUV. Wizualizacja modelu

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • Slawo - Greenway rozwija sieć. Ładowarki 150 kW, nowe punkty ładowania
  • pawel27 - Greenway rozwija sieć. Ładowarki 150 kW, nowe punkty ładowania


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Nowe Renault Mégane E-tech w Olsztynie. Zapisz się na jazdę próbną
  • UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Greenway rozwija sieć. Ładowarki 150 kW, nowe punkty ładowania


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.