Na pewno pamiętacie jedną z najciekawszych reklam samochodowych, w której indyjski Ambassador zostaje w specyficzny sposób przekształcony w Peugeota 206. Z okazji 20-lecia najpopularniejszego modelu spod znaku lwa, francuski producent odtworzył zabawny film promocyjny i w podobny sposób zbudował model 208 GTi.
Peugeot 206 pojawił się na rynku w 1998 roku, aby wykonać niezwykle trudne zadanie: musiał zastąpić 205-tkę, która cieszyła się ogromną popularnością. Cel został zrealizowany, a model wręcz przerósł oczekiwania. 206 stał się największym bestsellerem w całej historii producenta. Do roku 2012 sprzedano na całym świecie 8,3 mln egzemplarzy tego samochodu, a w samym tylko roku 2005 aż 5,4 mln, co przewyższyło produkcję 205-tki.
Lubimy pomysłowe reklamy i trzeba przyznać, że produkcja pod tytułem „The Sculptor” (ang. rzeźbiarz), który promował 206-tkę można uznać, za jeden z najlepszych w branży motoryzacyjnej. Jest pomysłowy, zabawny i nawet ogląda się go z przyjemnością, co w przypadku reklam nie jest raczej zbyt częste. Przedstawia młodego mężczyznę, który zobaczył zdjęcie 206-stki w gazecie i za wszelką cenę chce znaleźć się w posiadaniu identycznego samochodu. Co robi? Rozbija swojego Ambassadora i z pomocą m.in. siły zwierzęcej, wykonuje replikę upragnionego modelu. Czy coś takiego da się zrobić w realnym świecie? Z okazji 20 urodzin największego hitu sprzedaży marki, Peugeot odtworzył reklamę z 2003 roku. Nastąpiła tutaj jednak pewna zmiana. Ambassador tym razem posłużył do wyrzeźbienia modelu 208 GTi i zamiast słonia, wykorzystano bardziej nowoczesne narzędzia ;-)
Ambassador przeszedł modyfikacje dzięki inżynierom oraz studentom z Ajeenkya D Y Patil University z miasta Pune w Indiach. Na czele zespołu stanął Ashish Nar. Prace nad modelem trwały kilka miesięcy, ale w końcu się udało. Efektem jest replika reklamy z 2003 roku stworzona przy współpracy z Top Gear. Film możecie obejrzeć tutaj. Prawie jak oryginał, który zamieszczamy poniżej ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=L85Zg4nVtD0&feature=youtu.be
„Minęło 15 lat odkąd reklama The Sculptor pojawiła się na telewizyjnych ekranach. Peugeot niedawno nabył markę Ambassador i jest to świetna okazja, by uczcić urodziny 206-tki. Wspaniale ogląda się pracę, jaką zespół Ajeenkya DY Patil University włożył w modyfikację pojazdu” – powiedział szef marketingu Peugeot UK, Mark Pickles.
„Urodziny Peugeota 206 to wspaniała okazja, by uhonorować sukces najlepiej sprzedającego się modelu w historii marki. Pojazd znajdował się w sprzedaży od 1998 do 2008 roku, a jego niezawodna oraz ikoniczna konstrukcja sprawiły, że był częstym wyborem klientów”.
„Stworzenie tego pojazdu koncepcyjnego było ekscytującą i cenną okazją do współpracy z marką Peugeot. Zapoznanie się z oryginalnym Ambasadorem, zaparkowanym w warsztacie i przekształcenie pojazdu w nowego, błyszczącego Peugeota 208 GTi, było niezwykle satysfakcjonujące dla całej ekipy, w szczególności dla studentów, którzy mieli okazję wziąć udział w tym projekcie” – powiedział Ashish Nar, główny projektant Ajeenkya DY Patil University.
Najnowsze komentarze