Dacia Bigster jest już w Polsce na przedpremierowych pokazach u dealerów. Jakie są pierwsze wrażenia gości? Najczęściej wymienianymi zaletami podczas Bigster Experience 2025 był wygląd zewnętrzny, duży bagażnik, napęd 4×4 oraz możliwość zakupu wersji z fabryczną instalacją LPG.
9 stycznia rozpoczęła się seria kameralnych prezentacji nowego SUV-a zatytułowana „Bigster Experience”. Pokazy objęły dealerów w całej Polsce a nasza redakcja uczestniczyła w wydarzeniu w salonie Auto Spektrum Bielany. Dacia Bigster przybyła w kontenerze, który posłużył również jako miejsce prezentacji. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca, pokazy odbywały się w grupach po ok. 20 osób i w odstępach czasowych. Chętnych nie brakowało. Zaraz po rozpoczęciu zapisów na wydarzenie wszystkie miejsca były już zajęte.
Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego
W sobotę od samego rana do godziny 16:00 samochód obejrzało prawie 200 osób i to nie tylko właścicieli samochodów Dacii. Kompaktowy SUV wzbudził zainteresowanie w nowej grupie nabywców, którzy przyjechali na prezentację rozważając zmianę dotychczasowego samochodu na model rumuńskiej marki.
Podczas Bigster Experience można było zobaczyć topową wersję Journey z opcjonalnymi 19-calowymi felgami o wzorze RASAN jako najlepszy reprezentant tego, co możemy dostać w salonach Dacii. Pod maską demonstracyjnego egzemplarza znajdował się nowy układ napędowy Hybrid 155, którego charakterystykę zainteresowanym gościom przybliżał szef salonu Auto Spektrum, Dawid Wywrót.
Dacia Bigster ponieważ mój samochód musi mieć 4×4
Pierwsze wrażenia, jakie usłyszeliśmy od uczestników na temat Dacii Bigster są wyjątkowo pozytywne. Większość pytanych osób zwracała uwagę na atrakcyjny, masywny wygląd zewnętrzny auta, przestrzeń w kabinie oraz duży bagażnik. Nie bez znaczenia była także rozsądna cena samochodu rozpoczynająca się od 99.900 zł oraz wszechstronna gama jednostek napędowych. Największe zainteresowanie budzi nowy silnik 1.2 Eco-G 140, który pracuje na benzynie oraz LPG oferując oszczędną jazdę i duży zasięg. Według Dacii na dwóch zbiornikach paliwa pokonamy dystans nawet 1400 km. W ofercie silnikowej znalazła się również miękka hybryda TCe 140 oraz TCe 130 z napędem 4×4 i ta ostatnia opcja również ma swoich zwolenników.
Napęd na wszystkie koła skłonił do udziału w prezentacji Kamila, właściciela Subaru Legacy, który z zaciekawieniem przygląda się marce Dacia i rozważa zakup Bigstera właśnie ze względu na pozycję 4×4 w cenniku. „Aktualnie mam samochód 4×4. Jeździłem ostatnio kilkoma modelami z napędem na przód i stwierdziłem, że nowy model po prostu musi mieć 4×4. Brakuje mi w tej wersji tylko instalacji LPG, aby obniżyć rachunki za paliwo. Chociaż materiały nie są najwyższej jakości, nie oczekuję od tego samochodu fajerwerków” – powiedział Kamil podczas Bigster Experience.
Nad wyborem wersji 4×4 Bigstera lub Dustera zastanawia się również pani Marta, która uważa, że istotna przy zakupie jest atrakcyjna w stosunku do konkurentów cena. O ostatecznym wyborze Duster czy Bigster zdecyduje różnica przestrzeni w kabinie i bagażniku obu SUV-ów.
Rafał, kolejny z uczestników Bigster Experience sądzi, że marka zrobiła porządny, duży samochód w adekwatnej do jakości cenie, który przekonuje wielkością i funkcjonalnością dla rodziny.
Zamienię Jeepa Compassa na Bigstera
Dacia Bigster zachwyca i potrafi przekonać do siebie już od pierwszych chwil. Pan Jacek pół żartem pół serio przekonywał, że chętnie pozbyłby się zakupionego kilka miesięcy temu Jeepa Compassa w zamian za nowego Bigstera. „Jest obszerny, długi i ma dosyć klasyczny kokpit. Jestem konserwatystą i „deski samolotowe” w nowych samochodach w tej chwili mnie przerażają” – tłumaczy i dodaje, że preferowanym napędem byłaby hybryda.
Głos entuzjazmu usłyszeliśmy również od Agnieszki. „Bardzo mi się podoba” – powiedziała. „Chyba zakochałam się w tym samochodzie od pierwszego wejrzenia. Prezentuje zupełnie inny poziom niż dotychczasowe Dacie. Jestem pozytywnie zaskoczona dlatego rozważam zakup prezentowanej wersji Journey. Samochód wygląda super, ma świetne wyposażenie, które bardzo przypomina aktualne samochody Renault a do tego jest nowoczesny. Jedyne co budzi moje wątpliwości to gumowaty materiał pokrywający siedziska. Zastanawiam się, czy będzie wygodny w użytkowaniu i praktyczny”.
Bigster z LPG – koszty eksploatacji
„Dacia Bigster sprawia pozytywne wrażenie jeśli chodzi o gabaryty i komfort dla 4 podróżujących pasażerów oraz wielkość bagażnika” – powiedział pan Robert. „Spodziewałem się wykończenia wnętrza na troszkę wyższym poziomie, jest dużo plastików, mniej wyszukanych elementów, ale model jest klasyczny jak na obecne czasy, co dla mnie jest zaletą. Mamy Fiata Punto od nowości i chcemy go wymienić na samochód, który będzie równie długo służył. Za Bigsterem przemawia koszt eksploatacji w wersji z instalacją LPG oraz koszty serwisowania. Zależy nam na dobrym stosunku ceny do jakości i serwisu”.
Bigster czy Jogger dla rodziny?
Anna i Piotr szukają przede wszystkim samochodu rodzinnego, ale nie bez znaczenia jest wygląd, praktyczna strona modelu i wykonanie. „Bardzo podoba nam się z wyglądu, jest dopracowany, w dodatku kojarzy się z droższymi SUV-ami m.in. z Range Roverem a kolor jest wręcz zabójczy” – mówi Piotr. W wyposażeniu znajdziemy wszystko, czego można sobie zażyczyć. Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, wydawałoby się, że to będzie bardziej przestronny samochód. Bagażnik jest bardzo duży, ale w przedziale pasażerskim jest ciaśniej niż można było przypuszczać biorąc pod uwagę gabaryty. Z zewnątrz wygląda na większy niż jest w rzeczywistości„
„Auto sprawia wrażenie bardzo ciekawego i bardzo eleganckiego” – dodaje Anna. „Mam wrażenie, że jest przytłaczająco masywny, szczególnie jak patrzy się na niego od przodu. Zapowiada się naprawdę fajnie.
Wahamy się pomiędzy Bigsterem a Joggerem. Jogger jest bardziej praktyczny dla naszych potrzeb. Samochód ma przewieźć dzieci i psa i pewnie łatwiej będzie zapakować całe towarzystwo do Joggera, ale w Bigsterze komfort jazdy powinien być wyższy, w końcu to SUV – podsumowują Anna i Piotr.
Dacia Bigster Experience potrwa jeszcze do 22 stycznia 2025 roku. Wydarzenie jest ciekawą okazją do poznania samochodu, wymiany spostrzeżeń oraz zadania pytań specjalistom od sprzedaży jeszcze zanim samochód zagości w salonach dealerskich.
Nowa Dacia Duster: cena, silniki, wersje – ile kosztuje?
Najnowsze komentarze