Na pierwszy rzut oka Dacia Duster po face liftingu wygląda tak samo jak poprzednik, ale zestawienie obok siebie obu modeli pokazuje, że zmiany, choć niewielkie, wpłynęły delikatnie na poprawę atrakcyjności modelu. Pojazdy różnią się jednak nie tylko wyglądem, ale także wyposażeniem i ceną.
Dacia nie zdecydowała się na rewolucję, ale to przecież tylko face lifting w połowie cyklu życia II generacji. Samochód, który zadebiutował w 2018 roku po czterech latach doczekał się nowej sygnatury LED-owych reflektorów przednich i tylnych. Światła przyjęły znany z Sandero i Logana schemat litery Y. Ponadto Duster jest pierwszym modelem rumuńskiej marki, który otrzymał LED-owe kierunkowskazy. Wzory na osłonie chłodnicy podążają z kształtem świateł i sprawiają, że model bardziej pasuje do aktualnej oferty Dacii.
Gdy spojrzymy na Dustera z profilu dostrzeżemy nowe obręcze, które są dostępne w rozmiarach 16 i 17 cali. Dacia przeprojektowała również spojler dachowy, aby uzyskać lepszą aerodynamikę i dodała nowy, jeszcze bardziej przyciągający uwagę kolor nadwozia Pomarańczowy Arizona.
Układ wnętrza pozostał niezmieniony, ale poprawiono wiele detali. Dacia przeprojektowała zagłówki foteli dla lepszej ergonomii i podparcia ciała kierowcy i pasażera. Duster otrzymał nową tapicerkę oraz środkowy przesuwany podłokietnik ze schowkiem o pojemności 1,1 litra oraz dwoma portami USB przeznaczonych dla pasażerów siedzących z tyłu. W wyższych wersjach wyposażenia na desce rozdzielczej znalazł się 8-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów. Dacia proponuje dwa systemy Media Display i Media Nav, które zastępują system Media Nav Evolution.
Automatyczna skrzynia EDC
Nowością w ofercie Dustera jest 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia EDC, która została sprzężona ze 150-konnym silnikiem benzynowym TCe. Automat jest oferowany wyłącznie w wersji z napędem na przednią oś. Dla wariantu 4×4 przewidziano 6-biegowy manual. W katalogu napędów znalazły się również jednostki benzynowe o mocy 90 i 130 KM oraz 115-konny diesel Blue dCi. Dla oszczędnych Dacia przewidziała 100-konną wersję z instalacją LPG.
Wraz z face liftingiem pojawił się nowy cennik modelu. Nowa Dacia Duster kosztuje teraz 49.900 zł, czyli o 1000 zł więcej niż poprzednik. W standardzie znalazło się 6 poduszek powietrznych, elektryczne przednie szyby, centralny zamek, światła LED, czujnik zmierzchu oraz 16-calowe, stalowe felgi. Klimatyzację manualną otrzymamy w standardzie dopiero w trzecim wariancie Comfort, który wyceniono na 64.100 zł.
Najnowsze komentarze