W ramach planu strategicznego „Push to pass” Grupa PSA realizuje swoją strategię inwestowania w nowe rozwiązania mobilne. Jednym z takich celów inwestycyjnych stał się start-up TravelerCar, który oferuje szereg rozwiązań mających na celu optymalizację użytkowania samochodów i sprawienie, by możliwie rzadko stały niewykorzystywane.
Inwestycja w TravelerCar otwiera nowy rozdział w historii PSA Group, która realizując plan „Push to pass” zamierza zostać dostawcą usług mobilności w skali globalnej. W tym celu w kwietniu ubiegłego roku PSA Group ogłosiła, że zamierza zainwestować 100 milionów euro w obce inwestycje w dziedzinie mobilności.
Samochód jest w normalnych krajach środkiem transportu, a nie wyznacznikiem prestiżu, co w Polsce niektórym jeszcze nie mieści się w głowie ;-) Polska jednak też się zmienia i tu także z czasem przyjdzie otrzeźwienie… Koszt posiadania samochodu jest jednak wysoki, nawet w krajach rozwiniętych, dlatego coraz częściej myśli się o tym, by ograniczyć jego przestoje i wykorzystywać możliwie intensywnie. Stąd pomysły typu car sharing, czy wypożyczalnie krótkoterminowe realizowane na kształt wypożyczalni rowerów. Gdzie tu jednak miejsce na start-up, który mógłby zapewnić innowacyjne usługi? Okazuje się, że TravelerCar ma ciekawe pomysły i stąd wejście w ten biznes Grupy PSA.
TravelerCar oferuje trzy rodzaje usług, które są dostępne na lotniskach, dworcach kolejowych i w centrach miast i mają na celu ułatwienie codziennego życia właścicielom samochodów oraz najemcom pojazdów. Te usługi, to:
– bezpłatne rozwiązania parkingowe dla właścicieli samochodów udostępniających swoje pojazdy; ponadto właściciele samochodów są wynagradzani za udostępnianie swoich aut; TravelerCar zapewnia kompleksową ochronę ubezpieczeniową pojazdu i zarządza procesem wynajmu od początku do końca;
– korzystne cenowo rozwiązania parkingowe dla kierowców, którzy raczej nie chcą użyczać swoich pojazdów;
– obniżone stawki wynajmu samochodów dla klientów indywidualnych; ta usługa jest świadczona przez współpracujące z TravelerCar agencje wynajmu, które służą jako łącznik między właścicielami i najemcami.
TravelerCar dostarcza rozwiązania usług tak, by zadowolić wszystkie strony biorące udział w transakcji. To model hybrydowy łączący w sobie elementy zarówno tradycyjnej usługi wynajmu samochodów, jak i systemów wynajmu peer-to-peer. Umożliwia użytkownikom zadowolenie z wysokiej jakości usług jednocześnie realizując proces odpowiedzialności środowiskowej.
Start-up TravelerCar powstał w roku 2012 i posiada obecnie sieć 80 biur i ponad 100.000 użytkowników w sześciu krajach – we Francji (w tym w departamentach i terytoriach zamorskich), w Belgii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii.
„Jedną z odpowiedzi na nowe trendy konsumenckie w motoryzacji jest dostarczanie tego rodzaju rozwiązań, które rozwinęła firma TravelerCar” – skomentowała Brigitte Courtehoux, szefowa Działu Usług Połączonych oraz Działu Biznesowych Rozwiązań Nowej Mobilności. – „To pomysł, który pozwala klientom na nowatorskie doświadczanie mobilności, i który jednocześnie wpisuje się w strategię Grupy PSA. Dzięki współpracy z TravelerCar nasza firma wciąż może realizować swoją strategię pozostania silnym graczem w tym nowym ekosystemie”.
„Bardzo dbamy o naszych klientów i dlatego możemy zaproponować rozwiązania, które są dostosowane do ich specyficznych potrzeb. Samochód jest zasobem, który może generować dochody dla jego właściciela nawet wtedy, gdy nie jest używany. To nie chodzi tylko o współużytkowanie samochodów, ponieważ mamy również rozwiązanie dla osób, które raczej nie będą wynajmować swojego pojazdu. Dzięki współpracy z Grupą PSA, TravelerCar będzie mógł przejść do następnego etapu w rozwoju o wiele szybciej, niżby to mogło nastąpić bez tej współpracy, a także rozszerzyć swoją ofertę na innych kraje europejskie” – powiedział założyciel TravelerCar, Ahmed Mhiri.
Może zastanawiać tylko jedna kwestia – czy na skutek wprowadzenia tego typu rozwiązań i usług nie spadnie sprzedaż nowych samochodów? A przecież producenta interesuje raczej wzrost sprzedaży, niż jej ograniczanie. Na pierwszy rzut oka mamy tu więc sprzeczność. Po chwili zastanowienia przychodzi jednak otrzeźwienie – motoryzacja ewoluuje i pewnie z czasem opierać się będzie bardziej na usługach, niż na modelu dzisiejszym – posiadaniu aut. Wymuszą to kwestie ekologii, paliw, kosztów użytkowania, zakazy wjazdu, opracowanie pojazdów autonomicznych itp. Koncerny motoryzacyjne będą musiały ulec przeobrażeniom, będą oferować więcej usług, niż produktów, a kto uczyni to najwcześniej, ten zgarnie dla siebie najwięcej. Cieszy nas, że ten kierunek obiera PSA, które z jednej strony od lat wspiera różne kwestie mobilności, z drugiej zaś wie, że do zapewniania tego typu usług potrzebne będą samochody, która Grupa sama wyprodukuje. A zamiast wdrażać własne rozwiązania, lepiej skorzystać z tego, co ktoś już wymyślił, uruchomił i wdrożył. I stąd właśnie współpraca ze start-upem TravelerCar.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze