Dacia nie zamierza rezygnować z silników spalinowych tak szybko, jak inni producenci. Chociaż w ofercie rumuńskiej marki jest już model elektryczny Spring, pojazdy z napędem benzynowym, bo przecież nie z dieslem, będą dostępne tak długo, jak tylko pozwolą na to europejskie przepisy.
Marka Renault zapowiedziała, że zaprzestanie sprzedaży samochodów spalinowych w roku 2030. Datę pełnej elektryfikacji podała też Dacia, ale producent z Rumunii nie zamierza „poddawać się” tak szybko. Jeśli jednak wciąż chce trzymać się swojej filozofii i oferować pojazdy w przystępnej cenie, właściwie nie ma innego wyjścia. Samochody na prąd wciąż są znacznie droższe od modeli z napędem benzynowym, czy dieslem. Widać to również w gamie Dacii, w której na razie znajdziemy jednego elektryka.
Zobacz także: Dacia Manifesto – oryginalny koncept wpisany w DNA marki
Spring to najdroższa Dacia
W cenie 91.400 zł (zobacz cennik) nowy Spring jest wyjątkowo konkurencyjny w stosunku do propozycji innych marek, ale choć najmniejszy w gamie, jest najdroższy z wszystkich modeli marki. Od ceny Sandero dzieli małego elektryka ponad 35 tys. zł. Na Springa wydamy więcej nawet jeśli skorzystamy z programu dopłat Mój Elektryk. Aby oferta wciąż przyciągała ceną, marka zamierza trzymać się silników spalinowych tak długo, jak to tylko możliwe, a więc do roku 2035 wyznaczonego przez Unię Europejską jako termin zakazu sprzedaży aut spalinowych. Informację potwierdził dyrektor generalny marki, Denis Le Vot w wywiadzie dla agencji Reuters.
„Każdy ma swoją rolę do odegrania. Renault będzie dążyć do bycia mistrzem w dziedzinie silników elektrycznych, co wiąże się z ryzykiem. Dlatego też istnieje Dacia”. – powiedział Le Vot. „W zależności od tego, jak szybko rynek przestawi się na silniki elektryczne oraz od apetytu klientów, Dacia jest tutaj. Te dwa podmioty mogą współistnieć w bardzo bliskiej relacji” – dodał
Zobacz także: Dacia Sandero otrzymała najmocniejszy silnik benzynowy w swojej historii
Sposobem na spełnienie przepisów środowiskowych jest oferta silników 1.0 Eco-G, które pracują na benzynie oraz LPG. W gamie znajdziemy również jednostkę TCe o mocy 90 KM oraz 110 KM. Ostatnim modelem z silnikiem Diesla jest Duster, ale to tylko do czasu prezentacji kolejnej generacji modelu. Producent zapowiada jednak, że nie zamierza rezygnować z napędu na wszystkie koła.
Źródło: Reuters, Dacia
Najnowsze komentarze