Atrakcyjny design, dobre wyposażenie w standardzie i przystępna cena – to cechy, które mogą skusić do zakupu mniejszego brata Dustera. Dacia Bigster jest dostępna w polskiej ofercie od stycznia 2025 roku w cenie podstawowej 99.900 zł, ale gama obejmuje cztery warianty wyposażenia i cztery silniki. Która wersja oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny?
Historia Bigstera rozpoczęła wraz z prezentacją koncepcyjnego modelu podczas konferencji „Renaulution” w styczniu 2021 roku. Cztery lata po premierze wizji projektantów, samochód trafił na rynek europejski. Projekt samochodu seryjnego niewiele odbiega od konceptu. Dacia Bigster to dojrzały, atrakcyjny model mierzący 4,57 m długości, 1,81 m szerokości oraz 1,71 m wysokości. Jego zadaniem jest stawienie czoła śmietance segmentu C-SUV, do których należy m.in.: Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota RAV 4, czy Citroën C5 Aircross.
Kluczem do sukcesu ma być przystępna cena ustalona poniżej granicy 100 tys. zł oraz atrakcyjne wyposażenie obejmujące elementy, których marka do tej pory nie oferowała, jak elektrycznie podnoszona klapa, panoramiczny dach, czy dwustrefowa klimatyzacja. Bigster to najbogatszy i najwygodniejszy model w historii marki. Cennik rozpoczyna się od 99.900 zł a kończy na kwocie 132.700 zł, która jest niższa niż poziom startowy wielu rywali m.in. modeli Sportage, RAV4, czy C5 Aircrossa.
Test: Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT z automatem – rekordzistka Europy
Dacia Bigster – silniki
Podstawowa kwota 99.900 zł pozwoli nam na zakup Bigstera z napędem miękkiej hybrydy 48V wyposażonym w 3 cylindrową benzynową jednostkę o pojemności 1,2-litra, rozrusznik-generator oraz niewielki akumulator o pojemności 0,8 kWh. Najtańsza wersja Bigstera dysponuje mocą 140 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 sekundy. Szybszy w ofercie jest tylko Bigster Hybrid 155 (9,7 sekundy do setki).
Przewagą Dacii nad konkurencją jest oferta silników ECO-G z fabryczną instalacją LPG, która gwarantuje niskie rachunki za paliwo oraz duży zasięg na dwóch zbiornikach paliwa. Według producenta Bigster potrafi przejechać do 1400 km bez przerwy na tankowanie, ale na otwarcie zamówień na Bigstera z gazem musimy jeszcze chwilę poczekać. W cenniku wciąż widnieje informacja, że wariant dołączy do katalogu „w późniejszym terminie”.
Dla klientów, którzy lubią na weekend lub wakacje wyjechać poza miasto i korzystają przy tym z dróg poprowadzonych poza utwardzonymi szlakami a nie brakuje ich wśród sympatyków marki, Dacia przygotowała wersję z 4×4. Pod maską znajduje układ miękkiej hybrydy 48V z silnikiem TCe 130. Cena Bigstera z napędem na wszystkie koła bez dodatkowych opcji wynosi 110.400 zł. Pod koniec roku 2025 lub na początku 2026 zadebiutuje Bigster 4×4 z LPG.
Topowa wersja to pełna hybryda, która korzysta z 4 cylindrowego silnika benzynowego 1.8, dwóch jednostek elektrycznych oraz akumulatora o pojemności 1,4 kWh. Jest to jedyna wersja z automatyczną skrzynią biegów. Dużą zaletą modelu zdaniem Dacii ma być ciche, dynamiczne ruszanie oraz niski apetyt na paliwo, który katalogowo wynosi 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP. Bigster Full Hybrid dysponuje łączną mocą 155 KM i kosztuje przynajmniej 124.000 zł.
4 wersje wyposażenia
W ofercie znajdziemy cztery wersje wyposażenia: Essential, Expression, Extreme i Journey, ale nawet wybór podstawowego poziomu pozwoli nam wyjechać z salonu Dacii SUV-em z klimatyzacją, dotykowym ekranem, cyfrowym zestawem zegarów, kamerą cofania czy 17-calowymi felgami aluminiowymi.
Dacia Bigster ESSENTIAL od 99.900 zł
Dacia Bigster Essential to najbardziej skromna, ale wciąż dobrze prezentująca się i dobrze wyposażona wersja SUV-a. Podstawowy wariant możemy zamówić z napędem TCe 140 lub TCe 130 4×4.

Wyposażenie:
- ABS / AEBS / LKA / LDWS / DDAW / ISA / AFU / ESP
- 6 poduszek powietrznych
- Klimatyzacja manualna
- Media Display: radio, USB-C, Bluetooth, replikacja amartfona, 4 głośniki)
- Cyfrowy zestaw wskaźników 7″
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Kamera cofania i czujniki z tyłu
- Tempomat
- Elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- Relingi dachowe
- Kanapa dzielona 1/3-2/3
- Felgi aluminiowe 17”

EXPRESSION=ESSENTIAL+ od 107.400 zł
W wariancie Expression mamy do wyboru wszystkie dostępne w cenniku jednostki napędowe. Wariant otrzymał ciekawszy wzór 17-calowych felg oraz elementy zewnętrzne w kolorze szarym Megalith Grey, a także antenę w kształcie płetwy rekina. Wyposażenie:
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z nawiewami na tył
- Automatyczne wycieraczki
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Elektrycznie składane lusterka
- Elektryczny hamulec postojowy
- Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
- Tylna kanapa dzielona w układzie 40/20/40 z systemem składania Easy Fold 60/40
EXTREME=EXPRESSION+ od 116.100 zł
Wygląd zewnętrzny Dacii Bigster Extreme w porównaniu do wersji poprzedniej wyróżnia się akcentami w kolorze Copper Brown. Cechy charakterystyczne to 18-calowe felgi aluminiowe, modułowe relingi dachowe i panoramiczny, szklany dach.

Wyposażenie:
- Panoramiczny szklany dach
- Przyciemniane tylne szyby
- Modułowe relingi dachowe
- Automatyczne światła drogowe
- Karta Keyless Entry
- Ładowarka indukcyjna
- Media Nav Live: nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App
Store Dacia - Gumowe dywaniki i wkład do bagażnika
- 18-calowe felgi aluminiowe
JOURNEY=EXPRESSION+ od 115.700 zł
Wersja Journey jest tańsza od Expression o 400 zł. Wyposażenie, które jest dedykowane dla tego modelu to elektrycznie sterowana klapa bagażnika oraz elektrycznie sterowany fotel kierowcy, które poprawiają komfort użytkowania samochodu.
Wyposażenie:
- Przyciemniane tylne szyby
- Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- Karta Keyless Entry
- Cyfrowy zestaw wskaźników 10”
- Automatyczne światła drogowe
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy
- Media Nav Live: nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App
Store Dacia, ładowarka indukcyjna - Felgi aluminiowe 18”
Najnowsze komentarze