Dacia Bigster jest samochodem, którego zdjęcie (a w zasadzie wizualizacja) trafiło na najlepsze miejsce na stronie tytułowej tygodnika MOTOR w jego aktualnym wydaniu. Dodajmy, że to jedyny pojazd produkowany przez koncern francuski, który na tę okładkę trafił. A co znajdziemy wewnątrz numeru?
MOTOR nr 42 (3565) z 18.X.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Spacetourer, 106, Clio, Espace, Megane, Scenic, Bigster, Dokker, Duster, Jogger, Lodgy, Logan, Sandero
Owa Dacia Bigster, docelowo topowy model w gamie rumuńskiego producenta należącego do Grupy Renault, została szerzej zaprezentowana na stronach 4-7. Redaktor Wojciechowski twierdzi, że Bigster będzie o pół numeru większy od Dustera plasując się na pograniczu aut kompaktowych i klasy średniej. Auto będzie produkowane najprawdopodobniej na tej samej platformie, która posłużyła za bazę dla Joggera. Bigster będzie dostępny z napędem hybrydowym, ale i tak ma mieć rozsądną cenę. I nowe, już zaprezentowane logo. Przy okazji MOTOR wspomniał i pokazał inne modele Dacii – Logana, Sandero, Dokkera i Lodgy.
Lodgy, a także Renault Scenic, Citroën Grand C4 Spacetourer oraz Renault Espace pojawiły się na stronie 9. w wykazie minivanów, jakie jeszcze można kupić w Europie.
Jak wynika z tabelki zamieszczonej na stronie 11. Dacia jest jedyną marką należącą do koncernu francuskiego, która znajduje się w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce. Zajmuje miejsce dziewiąte, a dane obejmują trzy pierwsze kwartały br.
Ostatnimi czasy dość mocno wydłużył się czas oczekiwania na zamówiony nowy samochód osobowy. MOTOR przyjrzał się tematowi i okazuje się, że na Citroëna trzeba czekać przeciętnie pół roku, na Dacię tylko dwa miesiące, ma Opla i Peugeota po 5 miesięcy, a na Renault – kwartał. Artykuł na ten temat znajdziecie na stronach 26-27.
Z kolei o samochodach powypadkowych MOTOR pisze na stronach 28-31. Na tytułowym zdjęciu widać kawałek Renault Megane Grandtour.
Fragment tylnej części Renault Clio II widać na zdjęciach zamieszczonych na stronach 32-33.
Dustera pierwszej generacji prześwietlono w dziale Używane na stronie 36. Jakość materiałów wykończeniowych uznano za złą. Poniżej przeciętnej oceniono komfort jazdy i hałas oraz osiągi. Za przeciętne uznano wyposażenie, ceny zakupu, zużycie paliwa, koszty serwisu i bezawaryjność. Notę powyżej przeciętnej przyznano za przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, wygląd i styl, ceny części oraz ich dostępność, a także za dostępność serwisu. Noty bardzo dobrej nie przyznano.
Na stronie 37. wspomniano Renault Megane jako jedno z chętniej sprowadzanych do Polski aut używanych. Obok znajdziecie też krótką notatkę o starszych autach elektrycznych. Na zdjęciu pokazano i w tekście wspomniano Peugeota 106 Electric.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Znowu dość przyjemnie było przeglądać to wydanie!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze