Dacia Bigster, zaczynająca się od 99.900 zł, wyjątkowo dobrze pokazuje, jaki – w autach typu SUV – dystans może dzielić najtańsze, podstawowe warianty od najdroższych i najlepiej wyposażonych modeli. Różnice są widoczne nie tylko w cenie, ale przede wszystkim w wyposażeniu, komforcie, technologiach oraz możliwościach silnika. Sprawdźmy, jak prezentuje się Bigster Essential w zestawieniu z hybrydową wersją Extreme.
Najtańsza Dacia Bigster Essential, napędzana silnikiem benzynowym TCe 140, dostępna jest za 99.900 zł. W tej cenie otrzymujemy bazowe, lecz przyzwoite wyposażenie obejmujące m.in. manualną klimatyzację, cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali oraz podstawowy system multimedialny Media Display z 10-calowym ekranem, który obsługuje radio, Bluetooth oraz replikację ekranu smartfona. Wersja Essential posiada także podstawowe systemy bezpieczeństwa jak ABS, ESP, system kontroli pasa ruchu, aktywny system hamowania awaryjnego oraz kamerę cofania.
Na drugim biegunie stoi topowa Dacia Bigster Hybrid 155 Extreme, której cena wynosi 132.700 zł. W tym przypadku samochód oferuje nie tylko zaawansowany napęd hybrydowy (łączna moc 156 KM, średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km), ale również znacząco bogatsze wyposażenie podnoszące komfort podróżowania. Wersja Extreme może pochwalić się dwustrefową automatyczną klimatyzacją z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń, panoramicznym dachem oraz elektrycznie sterowaną klapą bagażnika. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy kokpit o przekątnej aż 10,1 cala, pełny system multimedialny Media Nav Live z rozbudowaną nawigacją online oraz indukcyjną ładowarką do smartfona.
Różnica jest widoczna także w wykończeniu wnętrza. Essential to czarna tkanina i podstawowa funkcjonalność. W przypadku Extreme dostajemy tapicerkę z elementami łatwoczyszczącego materiału MicroCloud, skórzaną kierownicę, automatyczny hamulec postojowy oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Z kolei bezpieczeństwo jazdy wspierają dodatkowe systemy, takie jak adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola oraz kamera z funkcją widoku 360 stopni (dostępna w pakiecie).
Na zewnątrz różnice są również widoczne – wersja Essential ma 17-calowe aluminiowe felgi, podczas gdy Extreme jeździ na efektowniejszych, 18-calowych obręczach. Dodatkowo, topowa wersja ma przyciemniane tylne szyby, automatyczne światła drogowe i specjalne modułowe relingi dachowe, które nadają samochodowi nieco bardziej praktycznego charakteru.
Ostatecznie różnica ponad 30 tysięcy złotych między tymi dwoma wariantami to nie tylko kwestia komfortu, ale przede wszystkim technologicznego zaawansowania i prestiżu, jakiego oczekują nabywcy najdroższych wersji. Wybór zależy więc od tego, czego kierowca oczekuje od swojego samochodowego partnera – niskiej ceny zakupu czy oszczędności i pełnego wachlarza wygód i nowoczesnych technologii.
Pobierz cennik Dacii Bigster 2025
Najnowsze komentarze