Nowa Dacia Bigster została zaprezentowana podczas 101 edycji salonu samochodowego w Brukseli. Targi w stolicy Belgii zbiegły się z premierą rynkową kompaktowego SUV-a, co pozwoliło zestawić to co widzimy z tym, ile musimy za ten samochód zapłacić. Rachunek końcowy wypada bardzo dobrze.
Kompaktowy SUV za 100 tys. zł? Trudno znaleźć zbliżoną ofertę w salonach marek Kia, Hyundai, Opel, Citroën, czy Renault. Premiera nowej Dacii Bigster miała miejsce w październiku na targach w Paryżu, na których mogliśmy podziwiać model, nie znając jeszcze ceny. Dopiero podczas wystawy w Brukseli odwiedzający mogli skonfrontować wygląd, nowe rozwiązania zastosowane przez markę z cenami, które na polskim rynku wahają się od 99.900 zł do 132.700 zł. Producent należący do Grupy Renault znów pokazał, że potrafi kalkulować i nie zamierza rezygnować z objętej przez siebie drogi oferowania jak najwięcej w jak najniższej cenie.
Tymczasem dla Bigstera Dacia porzuciła koncepcję zwabiania ceną a niekoniecznie wyposażeniem. Wariant Essential, który rozpoczyna cennik posiada 7-calowy zestaw wskaźników cyfrowych, 10,1-calowy ekran dotykowy oraz 17-calowe felgi aluminiowe, które w Dustrze dostaniemy dopiero od drugiego poziomu Expression. Bigster posiada na wstępie konfiguratora klimatyzację manualną, czujniki i kamerę cofania, elektryczne szyby z przodu i z tyłu oraz relingi dachowe. Dacia liczy jednak na to, że większość sprzedaży będą stanowiły bogatsze wersje, które wnoszą wyposażenie, którego do tej pory u marki nie było.
Dacia Bigster z dwustrefową klimatyzacją i panoramicznym dachem
Flagowy SUV jest uprawniony do otrzymania dwustrefowej klimatyzacji, elektrycznie otwieranej tylnej klapy i panoramicznego szklanego dachu. Dacia Bigster potrafi przekonać zarówno ciekawym projektem, solidnymi wykończeniami, jak i sferą multimedialną, która do czasów Dustera III generacji pozostawiała pewne życzenia. Demonstracyjne egzemplarze dodatkowo prezentowały praktyczne uchwyty YouClip, do których możemy przymocować akcesoria takie jak haczyki, lampki czy cup-holdery podnoszące funkcjonalność auta.
Do podstawowej wersji wyposażenia możemy dodać dowolny silnik z wyjątkiem hybrydy o mocy 155 KM, która jest dostępna od drugiego poziomu Expression. Oferta napędów jest różnorodna. Na wstępie otrzymujemy jednostkę TCe 140 pracującą w układzie mild hybrid a nieco wyżej w cenniku znajduje się silnik 1.2 Eco-G 140 z fabryczną instalacją LPG. Na możliwość zamówienia Bigstera z gazem musimy jeszcze poczekać. Dacia zaznacza, że rozpocznie sprzedaż w późniejszym terminie. Klienci, którzy potrzebują SUV-a nie tylko do jazdy po szosie, ale także po rozdrożach, mogą wybrać Bigstera z napędem na wszystkie koła, który pod maską ma miękką hybrydę TCe 1.2 o mocy 130 KM.
Nowa Dacia Duster: cena, silniki, wersje – ile kosztuje?
Szeroka gama modeli i sklepik z gadżetami
Bigster był najważniejszą nowością Dacii w Brukseli, ale marka zajmowała dużą powierzchnię wystawową, która prezentowała także inne modele, które możemy zamówić w salonach dealerskich. Od elektrycznego Springa, przez bestsellerowe Sandero i 7-miejscowego Joggera aż po SUV-y: Dustera i nowego Bigstera.
Jedną z ciekawostek była koncepcyjna wersja terenówki Sandrider, która bierze udział w tegorocznym Rajdzie Dakar. Przy stoisku działał sklepik z gadżetami Dacii, w którym można było kupić modele samochodów w skali, koszulki, kubki, czapki oraz akcesoria przydatne podczas podróży lub biwaku jako dopełnienie outdoorowego wizerunku marki.
Najnowsze komentarze