Dacia Bigster to za mało. Marka przygotowuje kolejne modele. Dacia Bigster, duży siedmiomiejscowy SUV, który pojawi się na rynku za dwa lata, nie będzie ostatnią nowością marki i nie zamknie gamy modelowej. Dacia chce poszerzyć portfolio. W jaką stronę?
Dzisiaj oferta Dacii wygląda następująco:
- Dacia Spring – elektryczny samochód klasy A, najtańsze auto dla czterech osób w Europie. Jego cena zaczyna się od 91.400 zł.
- Dacia Sandero – miejski hatchback klasy B, jedna z najbardziej przestronnych propozycji w tym segmencie. Cena od 55.900 zł.
- Dacia Sandero Stepway – miejski crossover, bazujący na Sandero. Zwiększony prześwit i relingi dachowe czynią z niego auto bardzo atrakcyjne auto. Cena od 65.600 zł.
- Dacia Duster – rasowy SUV z pogranicza segmentu B i C. Najpopularniejszy wśród klientów indywidualnych w Polsce.
- Dacia Jogger –crossover oferujący siedem pełnowymiarowych miejsc, również na pograniczu klas.
Za dwa lata na rynku zadebiutuje Dacia Bigster. Będzie to kompaktowy 7-miejscowy SUV z nowym designem, bazującym na koncepcyjnym, pokazanym już Bigsterze. To jednak nie jest koniec zmian w ofercie. Dacia zmieni model elektryczny – zamiast Springa pojawi się inne, niedrogie auto, prawdopodobnie bazujące na podzespołach będącego już w przygotowaniu Renault 5.
Według naszych informacji Dacia po roku 2025 planuje dalsze poszerzanie portfolio w segmencie kompaktowym. Nowy samochód będzie prawdopodobnie odpowiednikiem Sandero, ale w klasie kompaktowej, być może także w wersji kombi lub innym funkcjonalnym nadwoziu. Rynek kompaktów odjechał dzisiaj tak mocno cenowo, że pojawiła się luka, którą Dacia zamierza wykorzystać.
Docelowo za trzy-cztery lata marka powinna mieć w ofercie około siedmiu modeli:
- Nowa elektryczna Dacia w klasie A/B
- Dacia Sandero hatchback B
- Dacia Sandero Stepway crossover B
- Nowa Dacia Duster SUV B/C
- Dacia Jogger 7 osób – B/C
- Dacia Bigster 7 osób – SUV C
- Nowa Dacia kompakt – C
Wszystkie, poza elektrykiem, zyskają napędy hybrydowe – w ofercie pozostanie oczywiście możliwość zamówienia fabrycznej instalacji LPG. Autogaz stanowi bardzo ważny element strategii Dacii. Poszerzy się też gama silników: Bigster powinien otrzymać mocniejszy napęd bazowy z LPG. Możemy spodziewać się silnika o mocy 110-120 KM z gazem.
A Dacia ma już pomysł na kolejne modele. Jakie? Tego niestety nie chce zdradzić. Na dzisiaj priorytetem jest wyjście poza klasę B i zajęcie pewnej części rynku w klasie C. Zapowiada się kilka interesujących lat w motoryzacji.
Najnowsze komentarze