f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie sesji kwalifikacyjnej 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-17
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
f1 grand prix monako 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Monako 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
Dacia Bigster
Wiadomości

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Leapmotor T03,
Wiadomości

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dacia Bigster, Toyota RAV4, Kia Sportage i Volkswagen Tiguan. Cenowo bezkonkurencyjny jest tylko jeden SUV

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-30
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 3 minut
4.8k
A A
17
renault boreal renault bigster Wiadomości

Rynek kompaktowych SUV-ów w Polsce i Europie cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. To segment, który łączy przestronność, podwyższone nadwozie i wszechstronność użytkowania z przystępnością cenową — przynajmniej w teorii. Najnowsze porównanie cen bazowych wersji popularnych modeli klasy C pokazuje jednak, że w tej kategorii pojawił się lider pod względem stosunku ceny do oferowanej wartości — Dacia Bigster.

Nowy SUV od rumuńskiego producenta z koncernu Renault, Dacia Bigster, startuje z ceną 99.900 zł. To kwota, która wywołuje niemałe poruszenie na tle konkurencji, gdyż żaden z pozostałych modeli w zestawieniu nie schodzi poniżej granicy 125 tys. zł. Bigster, choć z założenia budżetowy, oferuje pełnoprawne nadwozie SUV-a, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i oszczędne jednostki napędowe.

Konkurencja znacznie droższa

Dla porównania, najtańsza Toyota RAV4 kosztuje aż 176.100 zł, czyli blisko 76.000 zł więcej niż Bigster. Mazda CX-5 i Hyundai Tucson zaczynają się odpowiednio od 160.900 zł i 161.900 zł, zaś Volkswagen Tiguan to wydatek minimum 152.590 zł. Najtańszy z pozostałych konkurentów — Kia Sportage — oferowany jest od 126.900 zł, co nadal oznacza różnicę aż 27.000 zł względem Dacii. Wszystkie ceny pochodzą z aktualnej na dzień 30.04.2025 r. oferty (cennik lub konfigurator) i uwzględniają maksymalne obniżki, jakie stosuje dana firma.

Czym tłumaczyć tak dużą różnicę?

Dacia od lat buduje swoją markę na filozofii „value for money” – czyli maksymalnej wartości za rozsądną cenę. Bigster, jako przedstawiciel tej strategii, zapewnia wszystko, czego oczekuje przeciętny kierowca od kompaktowego SUV-a, rezygnując przy tym z nadmiaru gadżetów, drogich materiałów i niekoniecznych opcji wyposażeniowych. W czasach rosnących kosztów życia i wysokich stóp procentowych, właśnie taki pragmatyzm może przyciągać nowych klientów.

Dacia Bigster z ceną wyjściową poniżej 100 tys. zł bije konkurencję na głowę pod względem dostępności. Choć nie oferuje luksusów, prezentuje się jako rozsądny wybór dla kierowców szukających przestronnego, nowoczesnego, ale przede wszystkim niedrogiego SUV-a klasy C. W dobie inflacji i ostrożnych decyzji zakupowych to może być jej najpotężniejszy argument w walce o rynek.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.8 12 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22
Opel Frontera

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

2025-05-22

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

2025-05-22

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22
Tagi: DaciaBigster
Udostepnij1771Tweet1107Udostepnij310
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2909 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1649 udostępnienia
    Udostepnij 660 Tweet 412
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1852 udostępnienia
    Udostepnij 741 Tweet 463
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1669 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 417

Testy samochodów

citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01
01. Test Peugeot 308 PureTech 130 automat Wiadomości
Testy

Peugeot 308 PureTech 130 KM 1.2 EAT6 – kompakt z automatem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-07-25
16. Nowe Renault Twingo w teście Francuskie.pl Wiadomości
Renault

Test: Renault Twingo 1.0 SCe 70 KM – mała rewolucja. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-16
20140218 141309 300x225 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
peugeot 308 1 2 110 km active 14 Wiadomości
Testy

Test Peugeot 308 1.2 110 Active – klasa premium w Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-12-29

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Peugeot 2008 – cennik na rynku polskim

Już wkrótce rusza Wirtualna Galeria Jacka Chmielewskiego

Alfa Romeo zaprasza na trzecią edycję TRIBE DAYS (2024). Włoska historia

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz