Dacia Bigster to jeden z europejskich rodzynków wystawionych podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Poznaniu. Wydarzenie opanowały chińskie samochody, które agresywnie wkraczają nie tylko na przestrzenie wystawowe, ale także do rankingów sprzedaży na polskim rynku.
Odwiedzając salon samochodowy Poznań Motor Show 2025 można było odnieść wrażenie, że znajdujemy się na targach w Pekinie lub Szanghaju. Hale targowe zdominowali bardziej i mniej znani producenci z Chin, którzy mieli w zanadrzu cały wysyp premier. BAIC, Omoda, Jaecoo, Bestune to tylko początek, firm wywodzących się z Państwa Środka, bo w Poznaniu było ich znacznie więcej. A gdzie nowości europejskich i naszych ulubionych – francuskich marek?
Lista nieobecnych jest długa. Zabrakło Peugeota i Citroena, który mógł wystąpić przecież z C3 i C3 Aircrossem. W stolicy Wielkopolski nie pojawiła się marka DS Automobiles, która w tym roku dołączyła do oferty nowy flagowy model DS N°8, a także Fiata, który mógłby pokazać polskiej publiczności Grande Pandę.
Koncern Stellantis, do którego należą wspomniane wyżej marki komunikował jedynie o premierze… chińskiego Leapmotor C10 REEV. Nie zawiodła Grupa Renault, która za pośrednictwem lokalnego dealera, firmy Karlik prezentowała szeroką gamę produktów: Renault 5 E-Tech, Rafale, Symbioz i Scenic E-Tech, a także gwiazdę rumuńskiej marki, nową Dacię Bigster.
Prezentacja SUV-a w chińskim towarzystwie pozwala na porównania, zestawienia i kalkulację a chętnych na zobaczenie modelu nie brakowało. Bigster zwraca uwagę masywną stylistyką i jest brany pod uwagę przez klientów, którzy poszukują czegoś większego i lepiej wyposażonego niż Duster, a także rodzinnego środka transportu z przyzwoitą przestrzenią na bagaż.
W demonstracyjnych egzemplarzach znalazły się dwa 10-calowe ekrany i system info rozrywki, który bezprzewodowo połączymy z systemami Android Auto i Apple Car Play oraz bogate wyposażenie wersji Extreme.
Na korzyść Bigstera przemawia konkurencyjna, nawet w stosunku do chińskich modeli cena 99.900 zł, od której rozpoczniemy konfigurację. Samochód możemy zamówić że szklanym, panoramicznym dachem, dwustrefową klimatyzacją, elektrycznie podnoszoną klapą bagażnika, chłodzonym schowkiem i podgrzewaniem kierownicy i foteli a kiedy to wszystko dodamy do rachunku, Dacia Bigster wciąż nie będzie przerażać ceną.
Atutem Dacii na polskim rynku jest dodatkowo rozbudowana sieć salonów i serwisów w całym kraju.
Dacia Bigster 4×4 i Hybrid 155
Na targach w Poznaniu wystawiono dwa egzemplarze kompaktowego SUV-a: z napędem Full Hybrid 155 oraz z układem mild hybrid 130 4×4. Drugi z wymienionych modeli otrzymał także pakiet Sleep z rozkładanym łóżkiem w bagażniku i prezentował możliwości zastosowania auta jako mobilne miejsce do spania.
Oprócz Bigstera, na stoisku Dacii można było zobaczyć także Dustera i elektrycznego Springa.
Nowa Dacia Duster: cena, silniki, wersje – ile kosztuje?
Najnowsze komentarze