Dacia rozpoczyna ofensywę w segmencie C i rozwija swój plan przemysłowy w celu wsparcia realizacji planu produktowego Rozwój możliwy dzięki konkurencyjnej i bardzo elastycznej platformie CMF-B, na której powstanie m.in. model Bigster.
14 stycznia 2021 roku, podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution, Dacia zaprezentowała Bigster Concept, samochód koncepcyjny, który zwiastuje otwarcie gamy Dacia na nowe horyzonty, szczególnie w segmencie C. Wierny duchowi Dacii, Bigster Concept to solidny i przestronny pojazd o długości 4,60 m. Oferuje wszystko, co jest niezbędne dla SUV-a w jego segmencie. Jego premierę zaplanowano na 2025 rok.
Ujawniony na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 roku, Jogger, pierwszy model Dacii z segmentu C, na nowo odkrywa koncepcję wszechstronnego i przystępnego cenowo pojazdu rodzinnego. Mając pięć lub siedem miejsc, Jogger doskonale uosabia pozycjonowanie i ducha Dacii. Wszechstronny dzięki rekordowej przestrzeni wewnętrznej i modułowości, atrakcyjny dzięki solidnej konstrukcji, dostępny z silnikami benzynowymi, LPG i hybrydowymi (od stycznia 2023 r.), Jogger jest najbardziej przystępnym cenowo samochodem rodzinnym na rynku.
Konkurencyjna i bardzo elastyczna platforma CMF-B jest sercem strategii przemysłowej Dacii w tym produkcji pojazdów o różnych sylwetkach, sedanów, kompaktów i SUV-ów z segmentów B i C. Modele te będą wyposażone w silniki spalinowe, alternatywne lub hybrydowe, zapewniające zgodność ze zmieniającymi się przepisami. Dacia przewiduje produkcję samochodów o długości od 4,10 m do 4,60 m, z napędem 2WD lub 4WD. Platforma ta zapewnia dużą elastyczność marce, która w ten sposób rozwija swój plan przemysłowy, aby wspierać wdrażanie nowego planu produktowego, a w szczególności ofensywę w segmencie C.
Otwarty w 1968 roku zakład w Mioveni w Rumunii jest sercem i historycznym miejscem produkcji marki Dacia. Dziś fabryka ta stała się wzorcowym kompleksem przemysłowym obejmującym jednostkę montażu nadwozi, jednostkę mechaniczną i podwoziową, odlewnię oraz platformę logistyczną. Obecnie w Mioveni produkowane są 4 modele marki: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger. Od 2024 roku nowa generacja Dustera będzie produkowana w Mioveni na platformie CMF-B. Od 2025 roku będzie tam również produkowany nowy SUV Dacia segmentu C oparty na koncepcie Bigster.
Dacia Bigster będzie produkowana od 2025 roku
W celu zrównoważenia planu obciążenia zakładów Dacia i wsparcia ofensywy marki w segmencie C, od drugiego kwartału 2024 roku w zakładzie w Tangerze (Maroko) będzie produkowana również gama Jogger, w tym wersja Jogger HYBRID 140.
Zobacz: Wiadomości na temat Dacii – codziennie! Aktualne, świeże, ciekawe, oryginalne.
Wraz z rozpoczęciem działalności w 2012 roku, zakład w Tangerze zrewolucjonizuje marokański przemysł motoryzacyjny, będąc jednocześnie fabryką o zerowej emisji dwutlenku węgla i zerowej ilości odpadów płynów przemysłowych. Wyposażony również w platformę CMF-B, zakład w Tangerze produkuje głównie model Dacia Sandero, pojazd numer jeden sprzedawany osobom prywatnym w Europie od 2017 roku.
Fabryka w Tangerze będzie produkować Dacię Jogger Hybrid 140 od 2024 r.
Zobacz: Testy samochodów Dacia – opinie, plusy, minusy, wady i zalety. Pomiary, spalanie.
„Dwa lata po przedstawieniu planu strategicznego „Renaulution”, Dacia z powodzeniem zakończyła fazę dogłębnej transformacji dzięki odnowieniu całej gamy, wdrożeniu nowej tożsamości marki i wzmocnieniu oferty zelektryfikowanej” – potwierdza Denis le Vot, dyrektor zarządzający Dacii. „Koncentrujemy się teraz na ofensywie w segmencie C, rozwijając odpowiednio nasz plan przemysłowy i pozostając wierni naszym wartościom, jakimi są oferowanie naszym klientom tego, co najważniejsze, przy najlepszym stosunku jakości do ceny.”
Zobacz: nowe samochody Dacia, promocje, oferty, auta od ręki.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze