Dacia C-neo to samochód, który pojawi się po premierze modeli Duster III generacji oraz Bigster. Producent pracuje nad nim w wielkiej tajemnicy, ponieważ ma zaatakować zupełnie inny segment. Poznaliśmy jednak kilka pilnie skrywanych tajemnic nowego modelu a wszystko brzmi niezwykle interesująco: chodzi między innymi o prześwit i napęd.
Dacia C-Neo ma być propozycją marki w segmencie kompaktowym. To model dla tych wszystkich, którzy szukają dużego, wygodnego auta, ale nie chcą SUVa. I nie będzie zapewne dla nikogo zdziwieniem, że producent nie ma zamiaru poprzestać na zwykłym kompakcie. Wręcz przeciwnie, będzie to zupełnie inny rodzaj nadwozia, który można by określić jako crossover.
Zobacz: Dacia Bigster ma być tańsza niż myślisz
Dacia C-Neo ma bowiem mieć podwyższony prześwit, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie oraz poruszanie się po kiepskich drogach. To efekt wykorzystania w nowym modelu tej samej płyty podłogowej co w Dacii Bigster. Producent ma tutaj spore pole do popisu i może zaoferować nie tylko większy prześwit ale również… napęd 4×4! Tak, według przecieków z fabryki auto może otrzymać napęd na wszystkie koła, który ma być poważnym argumentem sprzedażowym! Mało która firma oferuje takie samochody w ogóle.
Zobacz: Dacia Duster III otrzyma napęd 4×4. To już oficjalne
Czego możemy więc się spodziewać? Dacia zastanawia się między nadwoziem typu hatchback a kombi lub jakąś odmianą kombi. To by oznaczało, że otrzymamy bardzo praktyczny, rodzinny samochód, który równie dobrze sprawdzi się w roli samochodu do firmy, mogący wjechać nie tylko na wysokie krawężniki ale także w teren.
Zobacz: Wiadomości wyłącznie na temat marki Dacia. Tylko tutaj!
A co pod maską? Tutaj również są pewne wskazówki: napędy z Bigstera oznaczają silnik z LPG, prawdopodobnie o mocy zwiększonej w stosunku do aktualnych 100 KM z 1.0 ECO-G (pojawiły się pogłoski o wersji 120 KM), zapewne silniki benzynowe 1.3 TCE oraz hybryda. Nie będzie natomiast diesla, chyba, że Unia Europejska zmieni swoje zapatrywania na wymogi względem samochodów. Diesla blokuje pojawienie się w przyszłości Euro 7, więc producent nie chce inwestować w integrację tego napędu.
Zobacz: Test samochodu Dacia Duster oraz innych modeli
Dacia C-Neo ma się pojawić na rynku po premierze Bigstera a więc w okolicach 2026 roku. Prace trwają.