Które samochody warto serwisować w ASO? Związek Dealerów Samochodów wspólnie z Auto DNA opracował zestawienie pojazdów, które najwięcej zyskują na wartości, gdy naprawą i konserwacją zajmują się autoryzowane serwisy. Na liście znalazło się wiele modeli marek Dacia, Citroën, Renault i Fiat.
Raport „Serwis w ASO – Ranking zmiany cen samochodów używanych” powstał na podstawie przeglądu ofert samochodów używanych i obejmuje ponad 150 pojazdów różnych marek, które najbardziej opłaca się serwisować w autoryzowanych stacjach obsługi. Możemy znaleźć tu konfiguracje modeli i roczników, które dzięki serwisowi w ASO osiągnęły minimum 10% wyższe ceny ofertowe w porównaniu z modelami, które korzystały z serwisów niezależnych. Badanie objęło zakresem pojazdy używane produkowane od 2010 roku, wystawione na sprzedaż w drugim i trzecim kwartale 2024 roku. Jakie modele marek Stellantis i Grupy Renault wyróżniają się najbardziej?
Renault Scenic III czy Dacia Lodgy? Przegląd rynku minivanów
Dacia Lodgy i Renault Espace
Zgodnie z raportem najwięcej, bo ponad 18% zyskały na wartości modele: Dacia Logan z 2015 roku, Renault Espace z 2010 roku, Fluence z 2012, Citroën Jumper z 2021 roku oraz Opel Vivaro z 2012. Korzystanie z autoryzowanego warsztatu w znaczący sposób zwiększyło wartość rezydualną Dacii Lodgy z 2015 roku (+14,33%), Fiata Pandy z 2010 (+14,47%) i z 2012 roku (+16,40%), Fiata 500 z 2021 roku (+16,50%), a także Renault Megane z 2021 roku (+15,98%). W zestawieniu znalazły się tylko dwa samochody marki Peugeot: 5008 z 2021 roku, który zyskuje dzięki serwisowi w ASO 12,19% wartości oraz dostawczy model Expert (+11,11%).
„Jest to kolejne wydanie naszego raportu, w którym skupiamy się na modelach osiągających najwyższe wskaźniki opłacalności serwisu „u dealera”. Po raz kolejny widzimy, że serwis w ASO to nie tylko sprawdzone warunki napraw oraz gwarancja jakości, ale też wymierne korzyści przy odsprzedaży auta. Wzrost rzędu parunastu procent jaki średnio osiągają prezentowane przez nas konfiguracje modeli i roczników, może oznaczać zysk na poziomie nawet dziesiątek tysięcy złotych przy sprzedaży używanego samochodu” – komentuje Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów.
Citroën C5 X7 i Peugeot 508 – których wersji lepiej unikać? Przegląd rynku
„Wyniki badania nie pozostawiają złudzeń, Polacy chcą kupować samochody serwisowane w ASO i są gotowi za nie zapłacić odpowiednio więcej. Jako przedstawiciele firmy obsługującej rynek pojazdów używanych cieszymy się z rosnącej świadomości konsumentów, którzy coraz lepiej określają wartość nabywanego czy sprzedawanego pojazdu, umiejętnie korzystając z dostępnych narzędzi” – powiedział Mariusz Sawuła, AutoDNA.
Związek Dealerów Samochodów zwraca uwagę, że interpretując wyniki badania należy mieć na uwadze możliwość występowania błędu ludzkiego w postaci braku zamieszczania informacji o serwisie w ASO w ogłoszeniach najmłodszych pojazdów, które prawie zawsze są obsługiwane przez autoryzowanego dealera.
Źródło: „Serwis w ASO – Ranking zmiany cen samochodów używanych”
Najnowsze komentarze