Jak trwałe są Dacie? 800 tysięcy kilometrów ma na liczniku Dacia Dokker VAN z benzynowym silnikiem 1.6 i LPG, wystawiona na sprzedaż w jednym z serwisów ogłoszeniowych w Polsce. Właściciel mówi wprost, że auto przejedzie jeszcze bardzo dużo. Auto pochodzi z polskiego salonu i do tej pory jeździło w firmie jako typowy niewielki dostawczak.
Dacia to trwałe i tanie w eksploatacji samochodu. Dacia Dokker, która w 2013 roku wyjechało z polskiego salonu, ciężko pracowało na to, by zamortyzować zakup i zwrócić się. Przez dziesięć lat rok w rok robiło średnio po 80 tysięcy kilometrów, czyli średnio 220 km dziennie. Sporo! Pod maską znajduje się silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 84 KM, pracujący z instalacją gazową. LPG było niezbędne, by tanio się przemieszczać.
Właściciel Dokkera twierdzi, że auto przejecie milion kilometrów albo i więcej. Po intensywnej eksploatacji wymaga oczywiście nieco troski – aby przygotować je do dalszej eksploatacji trzeba wymienić niektóre elementy zawieszenia i poświęcić trochę uwagi w zakresie blacharki oraz lakieru.
Upływ czasu i przejechane kilometry nie był obojętne dla nadwozia. Na krawędzi klapy drziw z tyłu, na progach i na błotnikach widać gdzieniegdzie ślady korozji. Wnętrze zniosło eksploatację zadziwiająco dobrze, plastiki, chociaż twarde, okazały się stosunkowo odporne i jedynie materiał fotela kierowca już się nieco zużył.
Dacia okazuje się autem stosunkowo trwałym – wcześniej pisaliśmy m.in. o Loganie, który przejechał milion kilometrów na taksówce. Chociaż są to auta budżetowe, zapewniająca w zasadzie przejazd z punktu A do B, bez żadnych fajerwerków ani wodotrysków, to biorąc pod uwagę niskie koszty nabycia i utrzymania, jest to auto którego zakup po prostu się opłaca i nic dziwnego, że ich wartość na rynku wtórnym jest stosunkowo wysoka.
Przedstawiony egzemplarz wystawiono na sprzedaż za 7,9 tysiąca zł. Ogłoszenie znajdziecie tutaj.
Najnowsze komentarze