Alpine, Dacia i DS Automobiles są jedynymi markami spośród nas interesujących, które zanotowały w Europie wzrost w pierwszym kwartale 2022 r.
Kryzys na rynku motoryzacyjnym trwa. Nieliczne marki notują wzrosty sprzedaży a większość koncernów liczy straty. Są marki, które radzą sobie dobrze: DS Automobiles, marka luksusowych samochodów koncernu Stellantis, Alpine czyli auta sportowe ze stajni Renault czy wreszcie Dacia cieszą się wzrostami. Renault całościowo rośnie a Stellantis spada, tracąc też udział w rynku. Być może dlatego akcje tego ostatniego koncernu idą, mimo dobrych wyników finansowych, w dół.
DS Automobiles, luksusowa marka Stellantis, zanotowała wzrost sprzedaży o 15,8%. Jest to również jeden z dwóch wzrostów w segmencie premium w ogóle: Lexus miał stratę -17,2%, BMW -14,3%, Mercedes -8,5%, Audi -3,6%. Jedynie Porsche, oprócz DS Automobiles, miało wzrost 15,6%.
Zobacz: Ile kilometrów przejeżdża statystyczny kierowca?
Powody do zadowolenia ma Dacia. Sprzedaż rumuńskiej marki wzrosła o 15,2%. Z grupy Renault wzrost odnotowało także Alpine, o 73% oraz Łada o 49,5%. Dacia cieszy się wzrostami zwłaszcza modelu Sandero, rośnie też popyt na Dacię Duster.
Udział rynkowy grupy Renault wzrósł w marcu do 10%, podczas gdy grupa Stellantis notuje spadek do poziomu 20,5%. Spadki udziałów zanotowała większość koncernów w tym Volkswagen, Ford, Volvo, Nissan i Jaguar.
Podsumowanie sprzedaży w Europie: pierwszy kwartał 2022 r.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze