sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster 1.2 TCe 125 KM kontra Audi A6 2.4 177 KM V6? Zaskakujące porównanie silników

Okazuje się, że mała benzyna turbo ma podobną charakterystykę co dwa razy większy silnik V6

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-05
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
914 68
3
842
UDOSTĘPNIEŃ
2.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Audi A6 to jeden z samochodów, które do niedawna były dość popularne w Polsce na rynku wtórnym. Z kolei Dacia Duster od jakiegoś czasu jest najchętniej kupowanym SUVem wśród aut nowych, jeśli chodzi o klientów indywidualnych. Poza popularnością nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Poza… charakterystyką silnika.

Dyskusje pomiędzy zwolennikami „starych dobrych V6” a nowych małych uturbionych jednostek benzynowych nie są nigdy łatwe. Każdy obóz ma swoje argumenty i zwolennicy starego próbują za wszelką cenę zakrzyczeć postępowców, często nie dostrzegając, że ci drudzy mogą mieć trochę racji. Zalety małych silników, takie jak niska waga, rozsądne spalanie i niższa cena zakupu są faktem. Na pewno faktem też jest długowieczność i wysoka kultura pracy znaczniej mniej wysilonych dużych benzyn.

Materiał powstał przy współpracy z Vitesse – firmą zajmującą się tuningiem elektronicznym samochodów. Dogodnie położona w centrum kraju w pobliżu skrzyżowania autostrady A1 i drogi S8 firma Vitesse zaprasza Czytelników Francuskie.pl do skorzystania z usług tuningu elektronicznego, przygotowywanego indywidualnie dla danego modelu samochodu. Wycena e-mailem, wystarczy napisać na adres [email protected] aby otrzymać propozycję zwiększenia mocy w swoim samochodzie. Oferta dotyczy wszystkich marek – nie tylko francuskich.

Weźmy taki silnik 2.4i V6 z Audi. Montowany był przez tą markę w latach 2004-2008, oferując – przynajmniej według deklaracji producenta 177 KM oraz 230 Nm w zakresie 3000-5000 obrotów. Na papierze wygląda to wszystko bardzo dobrze i z całą pewności skutecznie napędza Audi A6. Dacia Duster miała swego czasu montowany silnik 1.2 125 KM, który oferował 205 Nm przy 2000 obrotów. Duster z taką jednostką przyspieszał w 10,4 s do setki, Audi potrzebowało 8,9 sekundy.

Mimo że są to zupełnie różne silniki i zupełnie inne samochody, to mają jednak coś wspólnego. Mimo dwukrotnej różnicy w pojemności! Kiedy wzięliśmy samochody na hamownię, okazało się, że przebiegi mocy i momentu obrotowego są prawie identyczne w dużym zakresie obrotów. Zobaczcie zresztą sami:

Na czerwono zaznaczono przebieg mocy i momentu obrotowego Dustera, żółta linia to Audi. Niemiecki samochód dysponuje pewną przewagą momentu obrotowego w zakresie 1200-1800 obrotów, ale potem aż do 4400 obrotów jest praktycznie identycznie. Mało tego, momentami, szczególnie od 1800 do 3200 obrotów, Dacia okazuje się lepsza! Także w zakresie rozwijanej mocy między 1800 obrotów a 3400 obrotów Dacia ma lekką przewagę! Z kolei Audi okazuje się lepsze od 4400 obrotów i wyżej – tutaj nie ulega wątpliwości, że silnik V6 jest po prostu lepszy.

Oba samochody pozwalają bardzo sprawnie jeździć w dolnym zakresie obrotów.

Nie rozstrzygamy oczywiście w ten sposób, których z tych silników jest lepszy, bo każdy ma swoje zalety i wady. Warto jednak dostrzec plusy małych benzyn, które okazują się zadziwiająco sprawne, mimo niewielkiej pojemności.

Materiał przygotowany wspólnie z firmą Vitesse.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij337Tweet211Udostepnij59
Poprzedni

Citroën ë-Relay teraz z lepszą ceną i większą pojemnością akumulatorów

Następny

DS Automobiles – niekwestionowany lider na rynku premium

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

DS Automobiles – niekwestionowany lider na rynku premium

Grupa Renault kontra Stellantis Polska - kto sprzedaje więcej samochodów w naszym kraju?

UOKiK interweniował w sprawie warunków gwarancji marek Ford, Nissan, Citroën, DS i Peugeot

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.