czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nie uwierzysz: Dacia Duster 1.5 dCi z LPG! Jak jeździ diesel na gaz?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-13
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
5.5k 291
15
Dacia Duster 1.5 dCi LPG
5k
UDOSTĘPNIEŃ
16.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

LPG w samochodzie z silnikiem Diesla zazwyczaj nie jest rozwiązaniem tanim. Ceny są dużo wyższe niż w przypadku konwersji pojazdów benzynowych, co może skutecznie odstraszyć właścicieli przed podjęciem decyzji o montażu instalacji. Po polskich drogach (i nie tylko), jeździ najprawdopodobniej jedyna w naszym kraju Dacia Duster z silnikiem 1.5 dCi oraz instalacją LPG. Czy warto założyć gaz w Dusterze z silnikiem wysokoprężnym?

Dacia jako jedna z nielicznych marek proponuje swoim klientom fabryczną instalację LPG. Oferta dotyczy wyłącznie silnika 1.0 TCe o mocy 100 KM. Koszty nie są duże, ponieważ model jest tylko o 1000 zł droższy od wariantu benzynowego. Jeśli nie zamówimy nowego pojazdu z gazem od razu, pozostają nam usługi niezależnych firm, które założą LPG nie tylko do silnika benzynowego, ale również do diesla.

Czy warto?

Choć drugie rozwiązanie nie należy do tanich, niesie ze sobą sporo zalet. Dacia Duster z dieslem i LPG jest mocniejsza, lepiej się rozpędza niż przed założeniem instalacji, do tego dochodzi również wydłużona trwałość filtra DPF. Zwiększa się również kultura pracy silnika i podczas jazdy w kabinie jest o wiele ciszej.

Duster posiada dwa zbiorniki paliwa: 50-litrowy bak oleju napędowego oraz 20-litrowy zbiornik gazu. Butla jest przykręcona do podłogi samochodu w 4 punktach. Właściciel zamienił koło zapasowe (215/65 R16) na dojazdówkę w rozmiarze 135/90 R17 zbliżonym do oryginalnego koła i umieścił w przerobionym koszu (wydłużono ramiona kosza) w taki sposób, aby jedno nie oddziaływało na drugie.

Jeśli chodzi o ograniczenie kosztów paliwa, to oszczędności nie są wielkie, (instalacja gazowa w dieslu najlepiej sprawdza się w większych pojazdach i silnikach o dużych pojemnościach. Dacia Duster pracuje na normalnej dawce paliwa z dotryskiem LPG, co daje większą moc i moment obrotowy, ale mniejsze oszczędności. Jest to jeden z dwóch scenariuszy przy instalacji gazu. W drugim przypadku dochodzi do obcięcia dawki paliwa i zastąpienia jej gazem. Pojazd ma taką samą moc i moment obrotowy, jak przed montażem, ale efekt końcowy skuteczniej zmniejszy wydatki na stacji benzynowej. Gaz doprowadzany jest w okolice zaworów, jak w przypadku instalacji benzynowej. Wariant jest trudniejszy do wykonania z racji pojemności i mocy silnika i nie zawsze możliwy do realizacji.

Zasięg do 1400 km

W Dusterze zamontowano dwa wtryskiwacze, które podają gaz zbiorczo do kolektora dolotowego. Zużycie wynosi średnio ok. 2 litrów gazu na 100 km. Zasięg pojazdu wzrósł z 900-1000 km do 1200 a nawet 1400 km w zależności od tego, czy samochód jeździ w większym stopniu w trasie, czy po mieście. Po zatankowaniu 70 litrów paliwa pod korek SUV Dacii przejedzie trasę z Polski do Chorwacji, łącznie 1000 km i na miejscu wciąż pozostaną 3 kreski paliwa (dwie plus rezerwa).

Pomysł założenia instalacji zrodził się w głowie właściciela zaraz po zakupie Dustera w 2015 roku, ale znalezienie warsztatu, który podejmie się montażu w rozsądnej cenie, nie było łatwe. Koszty w większości przypadków zaczynały się od ok. 5 tys. zł. Po długich poszukiwaniach, udało się namierzyć firmę, która wyceniła usługę w kwocie porównywalnej do montażu LPG w silniku benzynowym.

Jest to jedyna Dacia Duster z dieslem i LPG w Polsce, a przynajmniej jedyny egzemplarz, o którym do tej pory słyszeliśmy. Jazda z dieslem i LPG ma wiele zalet, ale zrozumie to tylko ten, kto wsiądzie za kierownicę takiego pojazdu. Instalacja gazu jest inwestycją przede wszystkim dla tych, którzy chcą przeznaczyć swoje fundusze na poprawę osiągów samochodu lub pokonują bardzo długie trasy. Duster do tej pory nie sprawił żadnych problemów i mamy nadzieję, że będzie służył jak najlepiej i jak najdłużej.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Duster 1.5 dCi LPG
3.7 15 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1998Tweet1249Udostepnij350
Poprzedni

Oświadczenie Alpine F1 w sprawie stanu zdrowia Fernando Alonso

Następny

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 THP – „nigdy więcej francuskiego samochodu”

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 THP – „nigdy więcej francuskiego samochodu”

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM - piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

Nowa Dacia Logan MCV 2022 przyłapana w czasie jazd próbnych?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.