Nowa Dacia Duster III ma pojawić się na rynku już w 2023 roku. Zostanie wyposażona w szereg zaawansowanych funkcji związanych z elektroniką, co budzi obawy o dostępność półprzewodników dla nowego modelu. Czy premiera może zostać opóźniona?
Dacia Duster rozpoczęła swoją historię w roku 2010. Właśnie wtedy na rynku zadebiutował ten zupełnie nowy SUV, który bazował na sprawdzonych rozwiązaniach Renault. Od początku wzbudzał wiele emocji a pierwsze sukcesy przyszły bardzo szybko. Pierwszy Duster oferował doskonałe właściwości terenowe a jego prosta konstrukcja i podstawowe wyposażenie ulegały stopniowo modyfikacji. Facelifting, który przeprowadzono w 2013 roku, zwiększył ilość zainteresowanych kupnem a prawdziwy przełom nadszedł w roku 2018, gdy zadebiutował Duster II.
Zobacz: Nowa Dacia Duster 150 KM vs 100 KM. Jak jeżdżą te samochody?
Nowoczesne nadwozie, z mocniej pochyloną szybą i zmienionym wnętrzem przy niewysokiej cenie sprawiło, że Dacia Duster z miejsca stała się rynkowym hitem i nawet w Polsce zaczęła być bardzo chętnie kupowana. Regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingu SUV sprzedawanych w naszym kraju do klientów indywidualnych. Dustera chętnie kupują firmy.
Dacia Duster III ma być przełomowym projektem dla marki. Szef designu, który przyszedł z Aston Martina, bardzo aktywnie włączył się w prace projektowe i mimo ograniczeń budżetu produkcyjnego zmienia niektóre założenia, by SUV stał się jeszcze bardziej masywny i wyróżniał na ulicy. Ważnym elementem nowego Dustera są też systemy elektroniczne, których braki na rynku powodują obecnie przestoje w produkcji wielu fabryk, także Dacii.
W zeszłym tygodniu rumuńska fabryka w Mioveni musiała zatrzymać swoją działalność na kilka dni. Powodem jest oczywiście brak części, które są z trudem zdobywane przez zaopatrzeniowców i logistyków a ich ceny stale stale rosną. Dlatego część dostaw aktualnego Dustera oraz Sandero może być opóźniona.
Dacia Duster III nie jest oczywiście dotknięta tym problemem, bo samochodu jeszcze nie ma. Jednak nikt tak naprawdę nie wie, kiedy skończy się kryzys. Może potrwać rok lub dwa i wtedy dotknie też Dustera. Trudno jednak oczekiwać by z tego powodu opóźniano premierę. Dacia wiąże ogromne nadzieję ze swoim nowym SUVem, określa go nawet mianem kolejnej rewolucji w marce, zwłaszcza ze względu na design nadwozia i wnętrza.
https://www.youtube.com/watch?v=t5CBK14Ar2s
Oczekiwania rynku są rozbudzone po tym, jak Luca de Meo, szef koncernu Renault, zapowiedział że Dacia otrzyma dużo więcej swobody w projektowaniu i sprzedaży swoich samochodów. Ma też wejść do segmentu C, czego zapowiedzią był koncepcyjny Bigster, którego – jak się dowiadujemy ze źródeł zbliżonych do fabryki – produkcyjna wersja nie będzie dużo odbiegać od tego co zobaczyliśmy na prezentacji.
Nowy Duster ma być nieco większy, lepiej wyciszony i bardziej komfortowy od aktualnego modelu. Pojawią się też nowe silniki, w tym miękkie hybrydy, nowe opcje wyposażenia oraz elementy do tej pory w marce budżetowej niespotykane. Dużo z nich związanych jest z elektroniką, której tak dzisiaj na rynku brakuje.
źródło: MotorsActu
Najnowsze komentarze