Dacia Duster 4×4 z silnikiem TCe 150 KM oraz Blue dCi 115 KM mają bardzo podobną cenę. W wersji Prestige diesel kosztuje aktualnie 79.900 zł, natomiast benzyna 79.500 zł. Co więc wybrać?
Zobacz: test Dacii Duster 150 KM 4×4
Zacznijmy od porównania parametrów technicznych. Diesel oferuje 115 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku wersji benzynowej jest to aż 150 KM i 250 Nm. Różnica w mocy jest więc znaczna i powinna być mocno odczuwalna, szczególnie w przypadku dynamicznej jazdy. Potwierdzają to nasze obserwacje z jazd. Oba Dustery z tym silnikiem mają 6-biegową skrzynię i większa moc przy podobnym maksymalnym momencie obrotowym umożliwia sprawniejszą jazdę, w szczególności wyprzedzanie i przyspieszanie. Silnik benzynowy lepiej się sprawdzi przy wyższych prędkościach.
Zobacz: używania Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach
Hałas to kolejny czynnik, który warto wziąć pod uwagę. Silnik diesla jest głośniejszy, szczególnie jeśli zaczynamy jeździć na wyższych obrotach. Dźwięki przedostają się skutecznie do kabiny gdy diesla zaczynamy używać do dynamicznej jazdy.
Prędkość maksymalna wersji benzynowej jest znacznie wyższa, niż w przypadku Blue dCi. Dusterem 4×4 z silnikiem TCe 150 można według producenta jechać 198 km/h. Diesel pojedzie 20 km/h mniej. Różnica może nieistotna w przypadku polskich dróg, ale też pokazuje jakie zapasy mocy ma dany samochód. Co ciekawe, według producenta Duster 1.5 Blue dCi 110 nieco lepiej przyspiesza, niż wersja TCe 150. W tym pierwszym przypadku jest to 10,2 s do setki, w drugim 10,6 s, mimo tak dużej różnicy w mocy maksymalnej.
W zużyciu paliwa diesel nie ma konkurencji. Według danych fabrycznych (cykl WLTP) Duster zużywa z takim napędem 5,6 l/100 km, benzyna 7,2l/100 km.
Wybór samochodu powinien w tym przypadku być podyktowany tym, gdzie się więcej jeździ. Jeśli Dacia ma sporo poruszać się w terenie, lepszym wyborem będzie diesel. Na normalne drogi optymalnym wyborem będzie chyba benzyna.
źródło: Dacia.pl
Najnowsze komentarze