Dacia Duster święci triumfy w sprzedaży. W listopadzie br. był to najchętniej kupowany model na rynku aut osobowych. Duster pokonał takie samochody jak Skoda Octavia i Toyota Yaris. Skąd ta popularność wśród polskich klientów?
Dacia Duster II generacji to przede wszystkim modny SUV. Należy do kategorii budżetowej, co znaczy że nie znajdziemy tu wykwintnych materiałów czy zaawansowanej elektroniki. Ale może właśnie z tego powodu klienci bardzo chętnie Dustera wybierają: wygodne wnętrze, oszczędne silniki benzynowe z fabryczną instalację LPG i całkiem komfortowe zawieszenie to mocne strony tego modelu. W topowej wersji możemy spodziewać się m.in. bezkluczykowego dostępu, fabrycznej nawigacji i systemu kamer 360.
Zobacz: test używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach
Duster oferowany jest z silnikami benzynowymi o mocach od 100 do 150 KM. Nawet ta najmocniejsza wersja nie będzie przesadnie szybka, bo jednak kształt nadwozia i opór powietrza robią swoje, ale zapewnia całkiem sprawne przemieszczanie się po dowolnym rodzaju dróg, także poza asfaltem. Wysoki prześwit i możliwość zakupu napędu w wersji 4×4 czynią go idealnym kompanem do wypraw w teren. W sieci można znaleźć wiele filmów, które pokazują bardzo dobre właściwości terenowe Dusterów, lepsze niż w większości przeciętnych bulwarówek.
Zobacz: Dacia Duster 150 KM 4×4 – test i wrażenia z jazdy
Duster dostępny jest teraz w wyprzedaży rocznika 2020. Samochody dostępne od ręki można sprawdzić w Wirtualnym Salonie Dacii.
W listopadzie na Dacię Duster zdecydowało się 1.765 klientów. Druga w kolejności Skoda Octavia zyskała 1.734 nabywców a trzecia Toyota Yaris 1.613. W pierwszej dziesiątce znalazło się też niezwykle udane Renault Clio, które kupiło 1.042 osoby.
źródło: CEPIK / Samar
Najnowsze komentarze