ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
john elkann Wiadomości
Wiadomości

John Elkann będzie uhonorowany przez NIAF na jubileuszowej gali w Waszyngtonie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
opel Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel dla rodzin: Elektryczne i przestronne modele na każdą okazję

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
renault boreal Wiadomości
Wiadomości

Nowy 7-osobowy Renault Boreal przyłapany w czasie testów. Będzie wersja pickup?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster Blackshadow 1.5 dCi 110 KM – oszczędny SUV budżetowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-02-06
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
317
A A
12
IMG 8943 Wiadomości

Dacia Duster jest modelem znanym i bardzo lubianym w Polsce, a niedawno do oferty dołączyła specjalna wersja o nazwie Blackshadow. Jest to samochód, który cieszy zarówno elegancką szatą graficzną, komfortem jazdy, jak i terenowymi aspiracjami. Nasza radość jeszcze się powiększy, gdy zerkniemy na konkurencyjny cennik. Sprawdźcie, co ma do zaoferowania ten sympatyczny pojazd.

Gdy odebrałam wypucowany egzemplarz testowy, na myśl przyszło mi jedno: ten samochód naprawdę dobrze wygląda. Być może niektórzy będą kręcić nosami, ale kręćcie sobie do woli, mnie się podoba :-) Dodatkowe atrybuty oferowane w wersji Blackshadow sprawiają, że wzrok z przyjemnością podąża w kierunku tego samochodu. Górną część pojazdu ozdobiono dwubarwnymi relingami, z kolei dolna niesie ze sobą dodatkowe listwy progowe w kolorze matowego chromu oraz nadające ciekawego efektu obręcze kół w kolorze czarnym i rozmiarze 16 cali. Dodatki sprawiły, że pomimo dosyć długiej już obecności na rynku, model wciąż jest świeży. W tym roku być może doczekamy się nowej odsłony tego SUV-a, nieoficjalnie zapowiadana jest wersja 7-miejscowa, ale póki co zasiadam za kierownicę aktualnego modelu z przestrzenią dla 5 osób i wcale z tego powodu nie narzekam ;-)IMG 8931 Wiadomości

Mimo, że w nazwie wersji limitowanej Blackshadow mamy czerń, Duster został pokryty błyszczącym lakierem brązowym i choć nie jestem zwolenniczką akurat tej barwy w pokryciu nadwozia, do tego samochodu wyjątkowo ona pasuje. Z kolei czerń dominuje wśród elementów dodatkowych i napotkamy je w dużej ilości nie tylko na zewnątrz, ale również w środku pojazdu.

Główne miejsce w samochodzie to duży, przyjemnie otulający ciało fotel wyposażony w regulację wysokości i mocne wybrzuszenie odcinka lędźwiowego. Ten ostatni element, dla osoby spędzającej większość dnia w pozycji siedzącej, takiej jak ja, ma ogromne znaczenie. Ponadto mamy wysoki zagłówek i porządne podparcie boczne. Miejsca jest sporo, nawet dla osób wysokich. Na fotelu kierowcy posadziłam osobnika testowego o wzroście 191 cm i był zadowolony ; – ). Nadprogramowo dużym, może odrobinę niewygodnie się wysiadać z samochodu, przeszkadza wówczas wystająca kierownica. Gdy na fotelu zasiądzie osoba nieco skromniejszej postury mierzącej ok. 170 cm, za nią spokojnie i na luzie wejdzie druga porównywalna wzrostowo postać. Przy kierowcy o większych gabarytach, pasażerowie z tyłu mogą dotykać kolanami przedniego fotela, ale mimo to, miejsca w tym samochodzie naprawdę jest wystarczająco. Obręcz kierownicy jest duża, cienka i podobnie jak drążek zmiany biegów, została pokryta skórą. Niestety regulacja kierownicy w Dusterze jest możliwa wyłącznie w płaszczyźnie góra-dół.IMG 8912 Wiadomości

Warto przeczytać!

dacia spring Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

2025-05-19
dacia bigster 2025 1 Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

2025-05-18

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

2025-05-18

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

2025-05-17

Pozycja przyjęta do prowadzenia samochodu jest wygodna. Na widoczność nie można narzekać zarówno gdy spoglądamy przez przednią i tylną szybę, jak i w lusterka. Model nadaje się doskonale do długich podróży, plecy nie powinny wówczas zbytnio cierpieć, a coś o tym wiem, gdyż Dusterem pokonałam dystans ok. 900 km. Możemy przyczepić się tylko do zbyt daleko umieszczonych przycisków otwierania przedniej szyby, do których trzeba sięgać. Powinny znajdować się zaraz na wyciągnięcie ręki.

Wnętrze jest bardzo proste, ale zostało przyzwoicie wykończone. Wprawdzie miłośnicy szalonych rozwiązań mogą być zawiedzeni, ale to samochód za niewielką kwotę, który ma służyć, a nie razić ilością i rodzajem dodatków. Obicia foteli i boczków drzwi są bardzo schludne, a ich jasne elementy ładnie prezentują się na tle czerni. O klimat i odpowiednią temperaturę dba manualna klimatyzacja. Jest ona regulowana za pomocą fajnie wyżłobionych pokręteł. Czarny plastik na konsoli centralnej oraz błyszczące obramówki nawiewów nadają nutę elegancji.

IMG 8919 WiadomościW Dusterze siedzi się wysoko, dlatego spoglądając na 7-calowy wyświetlacz obecny w tym modelu, choćby dla kontroli trasy, kierowca jest zmuszony odrywać wzrok od drogi na zbyt długi ułamek sekundy. Ekran powinien znajdować się tutaj nieco wyżej. Wskazania nawigacji były w większości prawidłowe, no może z wyjątkiem informacji o fotoradarach, które najwyraźniej nie zostały zaktualizowane, ale być może jest to sposób na wzmożenie czujności kierowcy i wymuszenie poruszania się cały czas zgodnie z przepisami. W przypadku chwili zapomnienia, drażniący sygnał przypomni nam, że za bardzo się śpieszymy i przekraczamy dozwoloną prędkość. Jeśli ktoś ma ochotę go wyłączyć, oczywiście istnieje taka możliwość. Duster Blackshadow został wyposażony w Bluetooth, dzięki któremu można sparować system pojazdu z telefonem dla rozmów lub słuchania ulubionej muzyki z popularnych aplikacji.

Przy niższych prędkościach w kabinie jest cicho i w tym przypadku wytłumienie można uznać za poprawne. Odgłos silnika, ani otoczenia nie powinny przeszkadzać podczas słuchania radia lub rozmów w trakcie wolniejszej jazdy. Męczące pod względem niechcianych dźwięków mogą być podróże z prędkością autostradową. Głośno w samochodzie robi się powyżej 120 km/h.

Pod maskę wpakowano jednostkę wysokoprężną dCi o pojemności 1,5 litra, która generuje 110 KM mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1750 obr/min. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz systemem Start & Stop. Jedynka Dustera jest bardzo krótka. Uzyskuje 5,79 km/h przy 1000 obr./min, co producent zachwala w jeździe wykraczającej poza asfalt, ale gdy trzymamy się zwykłych dróg może to odrobinę przeszkadzać, choć i do tego można się przyzwyczaić. Ruszanie odbywa się tu prawie z dwójki. Wrzucamy jedynkę i ledwie pojazd zaczyna się toczyć, a już trzeba operować dźwignią w celu zmiany przełożenia. Aby gwałtownie wystartować, trzeba naprawdę mocno wdepnąć pedał gazu, no i oczywiście – od razu dwójka. IMG 8945 Wiadomości

Przy wyższych obrotach samochód zachowuje się dynamicznie i dobrze sprawdza się podczas wyprzedzania. Ponadto, jak na tego typu model, jest dosyć stabilny i trzeba naprawdę się postarać, by pojawiły się niepokojące wychylenia nadwozia podczas pokonywania zakrętów.

O gładkim asfalcie na większości dróg w Polsce wciąż możemy niestety tylko pomarzyć, ale dla Dacii wyboje i dziury nie stanowią żadnego problemu. Przesiadając się z małego mieszczucha aż trudno było mi się początkowo oprzeć przed najeżdżaniem na wyżłobienia w jezdni. Może wydawać się to trochę dziwne, ale pojazd naprawdę świetnie radzi sobie z dużymi nierównościami.

A ile pali Duster? Pojazdem poruszaliśmy się głównie w trasie, choć udało się zahaczyć również o miejski zgiełk. Przez większość dystansu, średni apetyt na paliwo tego modelu utrzymywał się na poziomie 6,6-6,7 l/100 km, ale ostatni odcinek przebiegający głównie przez autostradę wymusił podwyższenie tego wyniku do 6,9 l/100 km. Producent podaje wprawdzie 4,7 l/100 km, ale moim zdaniem i tak jest nieźle.

Dacia Duster daje możliwość wybrania trybu jazdy za pomocą pokrętła. Wśród opcji jest 4×2, Lock dla jazdy z napędem 4×4 lub opcja automatyczna, wówczas to komputer decyduje o odpowiednim ustawieniu. Ta ostatnia funkcja sprawdza się bardzo dobrze. Podczas wjazdu na ścieżkę, która dawno nie widziała ani samochodu, ani kogoś, kto ma zamiar ją odśnieżyć, samochód wyczuł odpowiedni moment i dołączył tylny napęd wspomagając moje zmagania z naturą. Jeśli już jesteśmy przy właściwościach terenowych, to warto wspomnieć, że pojazd ma prześwit 21 cm, kąt natarcia 29,3°, rampowy 23° oraz kąt zejścia 34,9°.IMG 8940 Wiadomości

Samochód oferuje sporo miejsca w środku oraz liczne przestrzenie do przechowywania przedmiotów. Schowek po stronie pasażera jest głęboki i podświetlany. Model wyposażono również w dwie półeczki na telefon dla kierowcy oraz pasażera. Dużo przestrzeni oferuje również bagażnik, a dostaniemy się do niego za pomocą wysoko otwieranej klapy. Fotele są składane w konfiguracji 1/3 i 2/3, a operacji ich złożenia można dokonać całkowicie bez użycia siły. Wówczas uzyskujemy 1636 litrów na nasze bagaże zamiast 408 litrów przy standardowym ułożeniu siedzeń.

Na wszechobecną miłość do choćby odrobinę uterenowionych pojazdów nie ma chyba rady. Wyższe zawieszenie sprawia, że samochód prezentuje się bardziej dostojnie, a nawet dalekie podróże potrafią dostarczyć sporej dozy radości, jeśli oczywiście mamy do dyspozycji odpowiedni egzemplarz pojazdu. Do tej listy spokojnie dodajemy Dustera Blackshadow. IMG 8924 WiadomościWersję, którą mieliśmy okazję pojeździć wyceniono na 78 460 zł. Cena początkowo może wydawać się wysoka jak na Dacię, jest ona bowiem dwa razy wyższa niż model bazowy, ale podobno podstawy nikt nie kupuje. Poza tym samochód jest całkiem nieźle wyposażony, więc i tak jest bardzo konkurencyjny. Mamy tutaj m.in. napęd 4×4, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka, system Start & Stop, kamerę cofania, regulator i ogranicznik prędkości, 7-calowy ekran z nawigacją, Bluetooth, relingi, światła przeciwmgłowe, 4 poduszki powietrzne z przodu oraz dodatki stylistyczne i osłony nadwozia.

Na plus w Dacii Duster Blackshadow zasługują przede wszystkim: stosunek ceny do jakości, właściwości jezdne, komfort kabiny i fakt, że świetnie radzi sobie poza asfaltem. Minusem jest kilka eksploatacyjnych mankamentów, takich jak zbyt daleko wysunięte przyciski lusterek, regulacja kierownicy tylko w jednej płaszczyźnie oraz zbyt głośna kabina przy wyższych prędkościach.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 8901 WiadomościIMG 8926 WiadomościIMG 8927 WiadomościIMG 8928 WiadomościIMG 8931 WiadomościIMG 8940 WiadomościIMG 8941 WiadomościIMG 8943 WiadomościIMG 8945 WiadomościIMG 8952 WiadomościIMG 8954 WiadomościIMG 8959 WiadomościIMG 8924 WiadomościIMG 8923 WiadomościIMG 8922 WiadomościIMG 8902 WiadomościIMG 8906 WiadomościIMG 8908 WiadomościIMG 8911 WiadomościIMG 8912 WiadomościIMG 8913 WiadomościIMG 8915 WiadomościIMG 8916 WiadomościIMG 8918 WiadomościIMG 8919 WiadomościIMG 8921 WiadomościIMG 8965 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij135Tweet70Udostepnij19
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

peugeot 308 sw Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 KM – kompaktowy pojemny samochód sprawdzonej konstrukcji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-21
renault koleos 2017 158 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos tam i z powrotem – 4 tysiące kilometrów Koleosem po Nowej Zelandii. Opinie, niezawodność, jazda.

autor Jędrzej Chmielewski
2017-06-11
ds7 crossback bydgoszcz 1 2 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy SUV DS 7 Crossback – 41.000 kilometrów za nami, SUV klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-15
Renault Captur
Testy

Test: Renault Captur II 1.3 TCe 130 KM z automatyczną skrzynią biegów: po pół roku intensywnej eksploatacji. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-17
Renault Clio
Testy

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Ile kosztuje używane Renault Clio III?

Niektóre marki Stellantis pójdą na sprzedaż za trzy lata?

Od 4 czerwca rejestracja samochodu będzie możliwa u dealerów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz