Dacia Duster to najpopularniejszy SUV w Polsce wśród klientów indywidualnych, kupujących nowe samochody. Jest również niezwykle chętnie wybierana na rynku wtórnym. Niska cena, bardzo dobry stosunek ceny do możliwości oraz wysoka dzielność terenowa i dostępność fabrycznych instalacji LPG oraz napędu 4×4 powodują, że widzimy coraz więcej Dusterów na ulicach. Okazuje się, że popularny SUV może również zostać wykorzystany w roli wygodnego, 2-osobowego kampera.
Zobacz: Nowa Dacia Duster po faceliftingu. Zamów już dzisiaj!
Konwersja SUVa na kamper może być tańszą alternatywą od kupowania dużego kampera, oferując jednocześnie podobne funkcjonalności. Zestaw do konwersji Dacii Duster składa się z modułu montowanego w bagażniku i zamiast tylnej kanapy, który posiada odpowiednio przygotowane schowki i szuflady, zawierające kempingowe wyposażenie.
Całość zbudowana jest z lekkiej i bardzo wytrzymałej sklejki brzozowej, pokrytej obustronnie warstwą folii. Powlekane drewno jest odporne na warunki atmosferyczne a jednocześnie łatwe do czyszczenia. Szuflady montowane są na szynach o nośności do 45 kilogramów, wyposażonych w system cichego domykania się. W zależności od sytuacji mogą być wykorzystywane jako miejsce do przechowywania lub blaty robocze.
Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach eksploatacji
Moduł można zaaranżować na kilka sposobów:
- duża sofa,
- łóżko podwójne o szerokości 100 cm i długości 190 cm,
- kuchnia z dwupalnikową kuchenką gazową i zbiornikiem wody,
Waga modułu wynosi 30 kilogramów i można go łatwo wyjąć z samochodu bez użycia narzędzi.
Standardowy moduł kosztuje 1848 euro a w zestawie otrzymuje się również:
– komplet niepalnych poduszek o grubości 8 cm,
– dwustronną kuchenkę palnikowa (Outwell Olida),
– kanister na świeżą wodę 12l z pompką ręczną.
Według producenta zestaw pasuje do wszystkich roczników Dustera.
Najnowsze komentarze