sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Dacia Duster 1.6 105 KM 2012 dla kobiety? Babskim okiem o samochodzie klasy SUV

Surowa praktyczność kontra wysokie wymogi estetyczne. Czy to zadziała?

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2021-07-20
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
288 9
9
255
UDOSTĘPNIEŃ
849
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Dacia Duster dla kobiety? Nie będzie to ani szczyt mody, ani designu, raczej praktyczna konieczność. SUV jest wygodny, wjedzie wszędzie, siedzi się wysoko. Ale czy dla kobiecego oka daje coś więcej?

Zacznę może od… minusów. Po pierwsze wyposażenie kokpitu i tablicy rozdzielczej jest niepraktyczne. Na przykład nie miałam gdzie położyć komórki! Ponieważ używam słuchawki bezprzewodowej, więc po różnych próbach kładzenia jej w pojemniku na kubek itd. zdecydowałam się wrzucić telefon do kieszeni w drzwiach. Efekt był taki, że za każdym razem, gdy wychodziłam z samochodu zapominałam telefonu i musiałam po niego wracać. Na dodatek, gdy w pewnym momencie chciałam skorzystać z Naviexperta, czyli nawigacji samochodowej w telefonie komórkowym – zaczęły się schody.

Gdzie i jak położyć telefon, by widzieć mapę? Tego nie da się zrobić bez uchwytu do telefonu, a to już wyposażenie dodatkowe. Żadna z półeczek, które ma samochód, nie nadawała się do tego celu. Właściwie muszę powiedzieć, że półeczek w Dacii Duster jak na lekarstwo. A przecież jednym z moich ulubionych zajęć za kierownicą w mieście jest doprowadzanie innych kierowców (głównie mężczyzn) do furii poprzez malowanie sobie na światłach warg szminką. Jak to robić, kiedy nie ma gdzie trzymać szminki?

A tak na serio przecież kierowcy potrzebne są w trakcie jazdy różne rzeczy. Gdzie je trzymać? Ja np. jako niskociśnieniowiec na długich trasach, gdy dopada mnie zmęczenie i ciśnienie spada, korzystam z glukardiamidu z kofeiną. Gdzie go trzymać? W drzwiach? Wszystko trzymać w tych drzwiach? Przecież w większości aut jest malutka półeczka na podręczne drobiazgi – paczkę chustek do nosa, przegródki na drobne monety do parkomatu czy płacenia na autostradzie i inne drobiazgi poprawiające komfort jazdy. Czemu producent Dacii o tym nie pomyślał? Tu, poza umiejscowioną od strony pasażera, wielką przepastną kieszenią na mapy i atlasy, samochód ma dwa uchwyty na kubki z napojem. Więcej – nic.

Druga sprawa to wskaźnik paliwa. Bardzo fajnie, że jak to ma w standardzie wiele innych aut, tak i ten pokazuje ile można jeszcze przejechać kilometrów bez tankowania, ale szkoda, że przestaje pokazywać ich ilość, kiedy zapala się rezerwa. Przecież to wtedy ta wiedza jest najbardziej potrzebna! Przyznam, że rezerwa zapaliła mi się w momencie, w którym nie miałam już czasu na tankowanie, postoje itd. Czy dojadę do celu na czas? Czy nie stanę po drodze? Ta myśl niepokoiła mnie całą podróż do Warszawy. Na szczęście uświadomiłam sobie jedno. Gdy jeszcze rezerwa się nie paliła wskaźnik pokazywał 130 kilometrów. Ponieważ do przejechania miałam około 50 kilometrów, więc podjęłam ryzyko i nie zajechałam na stację.

Trzecia sprawa – wysokość pojazdu. Oczywiście to dotyczy akurat wszystkich terenówek. Zdecydowanie osoba mojego wzrostu – 167 cm do auta wsiada w miarę komfortowo, ale wysiada z niego trochę jak pokraka. Przyznam, że pierwsze wyjście z auta, którym kierowałam obuta w szpilki, o mało nie pozbawiło mnie zębów. Przyzwyczajenie do kierowania malutkim autkiem dało się we znaki.

Jeśli idzie o sama jazdę, to auto ma trochę krótkie pierwsze biegi, ale… można nim ruszać z dwójki, co w korkach jest dość przydatne. Ma też tych biegów sześć i przyznam, że dwa ostatnie wchodzą trochę ciężko, ale może to wina egzemplarza, który dostał się w moje ręce, a może kwestia wprawy.

Przyspieszenie nie najgorsze, ale trzeba czasu, by je wyczuć. Moim zdaniem to sprawka tych krótkich dwóch pierwszych biegów i trudno wchodzących dwóch ostatnich.

To co mi się podobało to: regulacja lusterek ustawiona w podłodze koło hamulca ręcznego. Poza tym auto jest zadziwiająco zwrotne jak na swoje gabaryty. Przyznam, że w porównaniu z np. Fordem Mondeo, którym często jeżdżę w pracy i muszę wykonywać nim manewr zwany przez mnie „zawracaniem na 40” (Jak ktoś nie wie o co chodzi, to wyjaśniam. Chodzi mi o zawracanie wymagające wykonania 40 razy ruchu w przód i w tył, bo zostało się do bólu zastawionym na parkingu), to Dacią Duster manewruje się o niebo lepiej!

Bagażnik jest dość przestronny i wygodny, choć tu znów dał o sobie znać mój podły wzrost. Włożenie czegoś na koniec bagażnika łączyło się z oderwaniem nóg od ziemi! Widok dla postronnych na pewno zabawny!
Podoba mi się przestronność auta, wygodne siedzenia, dobra widoczność, niewielkie „martwe pole” no i cena. Nie wiem czy plusy przysłaniają minusy. Wiem jedno. Do wszystkiego można się przyzwyczaić i ja akurat jestem w tym mistrzem. Ale czy warto przyzwyczajać się do Dacii? Przecież z samochodami jest jak z facetami – tego kwiatu jest pół światu! A jak nie można malować się na światłach, bo szminka w torbie – to dupa. Przepraszam – Duster.

Małgorzata Karolina Piekarska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2012-05-24 20:26:34.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij102Tweet64Udostepnij18
Poprzedni

Renault Duster zostanie wycofany z produkcji w Indiach

Następny

Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022: nowoczesne kombi

Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

Dziennikarka prasowa i telewizyjna, pisarka, blogerka. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen...

Następny
Opel Astra Sports Tourer

Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022: nowoczesne kombi

Używany Citroën C4 to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 29/2021

Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Trzy kompakty i jedna technologia

Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Slawo - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Teddi - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.