dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
all new dacia bigster hybrid 155 journey indigo blue 13 Wiadomości
Wiadomości

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowa Dacia Duster Full Hybrid 140 KM przetestowana na autostradzie przez Top Gear. Jakie wnioski?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-28
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 11 minut
6k
A A
7
dacia duster hybrid Wiadomości

Nowa Dacia Duster 1.6 Full Hybrid 140 KM trafiła na długodystansowy test w ręce brytyjskich dziennikarzy magazynu Top Gear, którzy postanowili wybrać się w dłuższą trasę po brytyjskich autostradach.

Na co dzień Dacia Duster w nowej wersji hybrydowej sprawdza się jako całkiem zgrabne auto miejskie. Napęd spalinowo-elektryczny pomaga sprawnie ruszać spod świateł, podwyższone zawieszenie daje dobrą widoczność nad dachami innych samochodów, a mimo sporych rozmiarów, Duster nie jest kolosem – bez problemu przeciska się przez zakorkowane ulice. Prosto, bez udziwnień, ale skutecznie. I w takim codziennym użytkowaniu Duster czuje się jak ryba w wodzie. Ale co się dzieje, gdy trzeba wyjechać poza miasto?

Zobacz testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie

Redakcja Top Gear postanowiła to sprawdzić, ruszając Dusterem w trasę z Londynu do Dorset i z powrotem – w sumie kilka godzin jazdy autostradą. Idealna okazja, by przekonać się, czy Dacia sprawdzi się na dłuższych dystansach, gdzie liczy się stabilność, komfort i cisza w kabinie.

Komfortowy, niezbyt cichy Duster

Nie jest tak, że Duster nie nadaje się na autostrady – bo jak najbardziej da się nim „połknąć” sporo kilometrów. Warto jednak zwrócić uwagę, że przy prędkościach powyżej 100 km/h do wnętrza zaczyna wpadać większy szum wiatru i odgłos opon – to „zasługa” m.in. kształtu nadwozia typu SUV.

Zobacz: pierwsza jazda Dacią Bigster 2025

Silnik hybrydowy też nie lubi być poganiany – przy próbach szybszego wyprzedzania staje się nieco hałaśliwy, choć nie można mu odmówić, że daje radę. Z drugiej strony, pod względem prowadzenia Duster wypada bardzo dobrze – zawieszenie dobrze tłumi nierówności, auto pewnie trzyma się drogi, a fotele okazują się na tyle wygodne, że nawet po kilku godzinach jazdy nie trzeba się wiercić w poszukiwaniu lepszej pozycji.

Dacia Duster - wnętrze wersji Journey Full Hybrid
Dacia Duster – wnętrze wersji Journey Full Hybrid

Nie obyło się bez drobnej przygody z systemem multimedialnym. Po tankowaniu, już na autostradzie, ekran uparcie wyświetlał obraz z tylnej kamery – przy prędkości 120 km/h. Na szczęście udało się wyłączyć system i włączyć, co oczywiście pomogło. Uroki współczesnych multimediów.

Zdrowy rozsądek SUVa

Na pochwałę zasługuje jedno drobne, ale bardzo sensowne rozwiązanie – przycisk skrótu do ustawień systemów wspomagających kierowcę, umieszczony tuż obok kierownicy. W czasach, gdy wszystkie nowe auta muszą być wyposażone w coraz bardziej natarczywe asystenty, Dacia daje możliwość łatwego ich wyłączenia. Można więc jednym ruchem pozbyć się ostrzegawczego „bip bip”, które czasem wmawia ci, że ograniczenie wynosi 30 km/h na trzypasmowej ekspresówce, albo uciszyć nadgorliwego asystenta pasa ruchu, który na krętej drodze próbuje siłą „poprawiać” twoją linię jazdy.

Test: Dacia Duster TCe 130 mHEV 4×4 Extreme

Dacia Duster nie udaje kogoś, kim nie jest

Może większy brat Dustera, czyli nadchodzący Bigster, będzie lepiej skrojony pod długodystansowe podróże. Ale Duster – choć trochę hałaśliwy – też daje radę. I co najważniejsze: nie udaje luksusowego krążownika ani sportowego SUV-a. Jest tym, czym ma być – uczciwym, prostym autem, które dowiezie cię tam, gdzie chcesz. Nawet jeśli po drodze będzie trochę głośniej.

I właśnie za tę szczerość łatwo Dacię polubić – kończą autorzy.

Test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie

Ile kosztuje Dacia Duster Full Hybrid?

W Polsce Dacia Duster zaczyna się od od 80.800 zł. Najtańsza odmiana z silnikiem Full Hybrid 1.6 140 KM to wydatek 111.400 zł. Skonfiguruj swoją Dacię Duster teraz. Top Gear testował wersję Journey, która ma na wyposażeniu m.in.

WYGLĄD
  • tapicerka materiałowa „Denim” z odblaskowym logo
MULTIMEDIA
  • kolorowy wyświetlacz komputera 7″
  • nowy system multimedialny Media Nav Live 10″ (Nawigacja on-line, system 3D by Arkamys, 6 głośników)
  • wskaźnik zmiany biegów
  • ładowarka indukcyjna
  • gniazdo 12V w bagażniku
  • usługi online
KOMFORT I WNĘTRZE
  • fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • tylne oparcie kanapy składane 1/3 i 2/3
  • kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • karta Keyless Entry
  • szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
  • szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
  • podłoga bagażnika ustawiana w dwóch płaszczyznach (góra i dół)
  • centralny zamek
  • środkowa konsola ze schowkiem i podłokietnikiem
  • kierownica z regulacją wysokości i głębokości
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
  • światła do jazdy dziennej LED
  • światła przednie ECO LED
  • przyciemniane tylne szyby
  • światła automatyczne, wycieraczki automatyczne
  • światła przeciwmgłowe
  • lusterka boczne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury
  • kierunkowskazy impulsowe
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
  • luterko wsteczne z ustawieniem dzień/noc
PROWADZENIE POJAZDU
  • tryb ECO
  • automatyczny hamulec ręczny
  • czujniki parkowania z tyłu
  • opony letnie
  • regulator-ogranicznik prędkości
  • kamera cofania
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
  • klimatyzacja automatyczna
BEZPIECZEŃSTWO
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
  • system utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
  • napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa przednich foteli
  • napinacze pirotechniczne z tyłu
  • system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
  • ABS
  • poduszka powietrzna czołowa kierowcy
  • pas bezpieczeństwa kierowcy bez regulacji wysokości
  • 3 punktowe tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczem pirotechnicznym na bocznych fotelach
  • poduszka powietrzna czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
  • poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe
  • wspomaganie nagłego hamowania (AFU)
  • ostrzeżenie o niezapięciu pasów
  • system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
  • ESP + system wspomagający ruszanie pod górę HSA
  • system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
  • system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • funkcja połączenia alarmowego e-Call
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
  • lusterka w kolorze szary megalith

opracowano na podstawie Top Gear – redakcja, fot. ilustracyjne Dacia Duster

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster hybrid Wiadomościdacia duster hybrid wnetrze automat Wiadomości
1.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22
Opel Frontera

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

2025-05-22

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

2025-05-21

Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

2025-05-21
Tagi: DusterTOP GEARDacia
Udostepnij2199Tweet1374Udostepnij385
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2905 udostępnienia
    Udostepnij 1162 Tweet 726
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1625 udostępnienia
    Udostepnij 650 Tweet 406
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1845 udostępnienia
    Udostepnij 738 Tweet 461
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1666 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 417

Testy samochodów

peugeot 308 sw Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDI 110 KM – kompaktowy pojemny samochód sprawdzonej konstrukcji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-21
Citroen C3 Aircross
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 100 KM, czyli tani, komfortowy SUV już na polskich drogach. Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
peugeot 308 sw 2022 eat8 130 km benzyna 14 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 130 KM EAT8 2022 jako rodzinne kombi. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-10-02
Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-05
DS 3 Crossback
DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowe „twarze” na nasza-klasa.pl

Kierowca Roku 2009

Elektromobilność w praktyce w Szkole Bezpiecznej Jazdy Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz