Dacia Duster znalazła się na szczycie rankingu najchętniej kupowanych modeli w Polsce wśród klientów indywidualnych. W lutym 2019 roku SUV rumuńskiej marki był popularniejszy niż Toyota Yaris i Skoda Fabia.
Sprzedaż samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych wyniosła w lutym 2019 roku 48.955 egzemplarzy, co przyczyniło się do wzrostu o 4,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Samochody z napędem benzynowym zajęły 73,9% rynku, natomiast modele z silnikiem Diesla 21,2%. Rok wcześniej stanowiły odpowiednio 71,5% i 22,9%. Wśród pojazdów osobowych zarejestrowano 1,4 tys. hybryd oraz 151 egzemplarzy elektrycznych i hybryd typu plug-in.
Klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym miesiącu 15,7 tys. sztuk pojazdów, czyli o 5,3% więcej niż lutym 2018 roku i o 8,3% (1,4 tys. szt.) mniej niż w styczniu br. Przysłowiowy Kowalski najczęściej decydował się na model Dacia Duster. Z salonów zniknęło w lutym 814 egzemplarzy rumuńskiego SUV-a, czyli więcej niż Toyoty Yaris i Skody Fabii. Duster zdobywa klientów modnym wyglądem, odświeżonym w porównaniu do poprzednika wnętrzem i przede wszystkim konkurencyjną ceną.
W lutym Dacia była trzecią najchętniej wybieraną marką wśród klientów indywidualnych za Toyotą i Skodą. W minionym miesiącu sprzedano 1306 egzemplarzy pojazdów Dacii, co przyczyniło się do wzrostu o 91,50% w porównaniu do lutego ubiegłego roku. A jak poradziły sobie inne marki będące w kręgu zainteresowania naszego dziennika? Renault znalazło się na miejscu dziewiątym, a Peugeot i Citroen uplasowały się odpowiednio na pozycji piętnastej i szesnastej.
Najlepiej sprzedające się modele w Polsce w lutym 2019 wśród klientów indywidualnych
- Dacia Duster 814 (+224,3%)
- Toyota Yaris 767 (-11,7%)
- Skoda Fabia 562 (-16,4%)
- Fiat Tipo 540 (+83,1%)
- Opel Corsa 460 (+52,8%)
- Hyundai Tucson (+40,8%)
- Toyota Auris 404 (+6,0%)
- Skoda Rapid 374 (+21,4%)
- Toyota Corolla 350 (+2,6%)
- Skoda Octavia 325 (-20,0%)
Najnowsze komentarze