Dacia Duster wciąż znajduje się w czołówce sprzedaży samochodów wśród klientów indywidualnych. Do pierwszej piątki trafił również model Sandero.
W październiku 2018 roku na polskim rynku zarejestrowano 39.908 egzemplarzy samochodów osobowych, czyli o 1,5% mniej w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Udział pojazdów z napędem benzynowym wyniósł 67,2% rynku, a z dieslem 26,4%, podczas gdy w roku ubiegłym stanowiły odpowiednio 64,8% i 28,5%. W październiku zarejestrowano także 1,9 tys. hybryd (+16,9%) oraz 112 samochodów elektrycznych (-35,6%).
Sprzedaż samochodów wśród klientów indywidualnych wyniosła 9,9 tys. egzemplarzy, co przyczyniło się do spadku o 6,4% w porównaniu do analogicznego miesiąca roku 2017. Jest to jednak więcej o 41,9% niż we wrześniu 2018. W październiku nastąpiły przetasowania w czołówce rankingu. Dacia Duster spadła na pozycję drugą. Z salonów dealerskich zniknęło 468 egzemplarzy popularnego SUV-a. W porównaniu do ubiegłego roku, kiedy w sprzedaży znajdowała się pierwsza generacja pojazdu, nastąpił wzrost o 55%. Od początku roku Polacy wykupili 4401 egzemplarzy Dustera.
Na czwartą z pozycję trafił model Sandero. W ubiegłym miesiącu klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce 294 egzemplarze miejskiego modelu Dacii. Jest to wzrost aż o 141%.
Dacia, która zanotowała wzrost o imponujące 73,62%, w minionym miesiącu była drugą najchętniej wybieraną marką samochodów wśród nabywców nieinstytucjonalnych. Z salonów zniknęło 915 egzemplarzy pojazdów rumuńskiej marki. Pierwszą dziesiątkę zamyka Renault, z wynikiem 409 sztuk. Peugeot zajął miejsce czternaste, natomiast Citroen trafił na pozycję siedemnastą.
Sprzedaż samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w październiku 2018
- Skoda Fabia – 714 sztuk (+6,9%)
- Dacia Duster – 468 sztuk (+55%)
- Hyundai Tucson – 313 sztuk (-13,5%)
- Dacia Sandero – 294 sztuki (141%)
- Opel Astra – 273 sztuki (-18,0%)
- Skoda Rapid – 272 sztuki (5,4%)
- Skoda Octavia – 251 sztuk (-36,1%)
- Hyundai I20 – 216 sztuk (+44,0%)
- Volkswagen Polo – 202 sztuki (+12,8%)
- Kia Sportage – 201 sztuk (+24,8%)
Najpopularniejsze marki samochodów wśród klientów indywidualnych w październiku 2018
- Skoda – 1636 sztuk (+2,06%)
- Dacia – 915 sztuk (+73,62%)
- Kia – 903 sztuki (+23,53%)
- Hyundai – 880 sztuk (+15,49%)
- Opel – 724 sztuki (-18,65%)
- Volkswagen – 719 sztuk (-15,71%)
- Toyota – 597 sztuk (-36,15%)
- Suzuki – 465 sztuk (+3,33%)
- Ford – 434 sztuki (+20,56%)
- Renault – 409 sztuk (-44,43%)
Najnowsze komentarze