fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
luca de meo Wiadomości
Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Dacia Bigster
Wiadomości

Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
4.6k
A A
23
24. Dacia Duster II phase II Wiadomości

Kilka dni temu mieliśmy przyjemność wziąć udział w jazdach testowych Dacią Duster II phase II, które odbyły się pod Paryżem. Organizatorzy udostępnili nam dwie wersje tego najpopularniejszego na pierwotnym rynku w Polsce SUV-a. Ja wybrałem sobie na początek odmianę ze 100-konnym silnikiem dwupaliwowym (benzyna + LPG) i manualną sześciobiegową skrzynią, zaś na drugą część jazd wziąłem auto ze 150-konnym silnikiem TCe współpracującym z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Zanim jednak opiszę swoje wrażenia z jazd – podajmy ceny. Pojawiły się już jakiś czas temu, ale w dzisiejszych czasach niemałej inflacji warto je sprawdzać na bieżąco. Dacia Duster wciąż pozostaje samochodem praktycznie bez konkurencji w swoim przedziale cenowym, zwłaszcza po uwzględnieniu wyposażenia i możliwości. Nie mniej ważne jest to, że – jak zapewniali nas przedstawiciele importera – Dacia wciąż dobrze sobie radzi z dostępnością samochodów. Tam, gdzie niejeden producent ma kłopot, bo brakuje np. półprzewodników, Dacia problemów nie ma. Samochody są dostępne, drugą fazę Dustera można już zamawiać, a terminy dostaw są atrakcyjne.

Ile kosztuje Dacia Duster II phase II?

Oto najaktualniejszy cennik:

napęd
Access
Essential
Comfort
Prestige
TCe 90 4×2
49.900 zł
56.900 zł
64.100 zł
68.400 zł
TCe 100 LPG 4×2
–
58.400 zł
65.600 zł
69.900 zł
TCe 130 4×2
–
–
71.200 zł
75.500 zł
TCe 150 EDC 4×2
–
–
–
86.000 zł
Blue dCi 115 4×2
–
–
–
78.500 zł
TCe 150 4×4
–
–
–
85.000 zł
Blue dCi 115 4×4
–
–
–
85.500 zł

Jak widać – do Dustera powraca dwusprzęgłowa przekładnia, a wszystkie silniki benzynowe, to nowoczesne jednostki turbodoładowane z rodziny TCe. Ta wersja 150-konna, to silnik 1.33 TCe znany z wielu modeli Renault w różnych wersjach, spotykany choćby w Capturze, czy w naszym Kadjarze. To wydajna jednostka i dobrze, że jest dostępna także w Dusterze.

Co się zmieniło na zewnątrz?

Skoro to nowa faza w produkcji Dustera, musiały się pojawić jakieś zmiany stylistyczne. I faktycznie. Pierwszą rzeczą, która się rzuca w oczy, są reflektory przednie o innym układzie (przypominają połażoną na boku literę Y). ten sam moty powtórzono w lampach tylnych. To elementy znane z najnowszych wcieleń Logana i Sandero. W Dusterze przednie kierunkowskazy korzystają z LED-ów. Zmieniła się też osłona chłodnicy, wprowadzono nowy wzór 17-calowych felg, które poprawiają aerodynamikę, zmienił się też kształt tylnego spojlera.

Co się zmieniło w środku?

Duster fazy II otrzymał nową tapicerkę, zmienione zagłówki i nową konsolę środkową, na której pojawił się nowy wyświetlacz (zależnie od wersji) o przekątnej 8”. Jego grafika też jest nowa, ale wciąż – co charakterystyczne dla Dacii – bardzo czytelna. Całość jest prosta w obsłudze, co nie znaczy, że uboga w funkcje. Języki w nawigacji na przykład można wybierać także między głosami męskim i żeńskim.

Mamy też wyższy tunel między przednimi fotelami, na którym zainstalowano teraz podłokietnik przesuwany wzdłużnie (max o 7 cm), pod którym kryje się schowek o pojemności 1,1 litra.

Regulacja poziomu świateł przednich już nie jest obsługiwana przez toporne pokrętło, ale ma ładne sterowanie podobne do tego stosowanego np. w Kadjarze.

Seryjnym wyposażeniem jest m.in. komputer pokładowy (ten w wersji z LPG podaje niezależnie ilość każdego z paliw), automatycznie włączane światła mijania oraz ogranicznik prędkości. W wyższych wersjach wyposażeniowych pojawiają się takie elementy, jak bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania silnika, czy automatyczna klimatyzacja.

W zakresie systemów audio dostępne są – w zależności od wersji – trzy poziomy. Standardem jest Dacia Plug&Music (radio z mp3, Bluetooth® i USB). Poziom wyżej, to zestaw Media Display (radio cyfrowe DAB, złącze Bluetooth®, dwa porty USB, sześć głośników, obsługa – po kablu – Apple CarPlay® i Android Auto® wraz z poleceniami głosowymi poprzez smartfony). Topowy system, to Media Nav zbliżony do Media Display, ale wyposażony w nawigację oraz moduł wi-fi do obsługi Apple CarPlay® i Android Auto®.

Wersje 4×4 wyposażone są w system 4×4 Monitor, który prezentuje dane informujące np. o przechyłach, wysokości nad poziom morza, czy kierunkach geograficznych.

Napędy

Dacia Duster II phase II zawsze ma skrzynię sześciobiegową. Czy to manual, czy skrzynia dwusprzęgłowa – zawsze jest sześć biegów (plus wsteczny, rzecz jasna). Trochę szkoda, że automat jest dostępny tylko z jednym silnikiem – dziś ludzie w Polsce coraz częściej wybierają wersje z automatycznymi skrzyniami biegów. Z racji tego, że Duster ma ciekawy, niestandardowy dla polskiego rynku, duży udział sprzedaży dla klientów detalicznych, wprowadzenie automatu do innych wersji silnikowych zapewne okazałoby się dobrym posunięciem. Z kolei napęd na cztery koła stanowi w Polsce w przypadku Dustera jedynie 18% sprzedaży. Dla porównania – na rynkach estońskim, litewskim i łotewskim (łącznie) jest to 38%.

Dużym zainteresowaniem nad Wisłą cieszy się za to wersja dwupaliwowa, czyli z instalacją LPG. To 46% sprzedaży! Dla porównania – na Litwie, Łotwie i w Estonii te odmiany wybiera 23% klientów. Benzyniaki kupuje tam 24%, a pozostałe 53% decyduje się na diesle. U nas diesle stanowią tylko 15% miksu, a benzyniaki 39%. W Polsce króluje więc LPG. I tu jest dobry moment, żeby napisać, że zbiornik na benzynę mieści 50 litrów, a na gaz – 49,8 litra (pojemność użyteczna; ta realna wynosi 62 litry). W efekcie zasięg takiej wersji przekracza 1.200 km.

Systemy wspomagające

Dacia Duster II phase II jest samochodem, w którym budżetowy charakter widać już w naprawdę niewielu kwestiach. Auto może być wyposażone – w zależności od wersji – w szereg systemów wspomagających kierowcę, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy. To m.in. wspomniany już ogranicznik prędkości, ale też tempomat, system monitorowania martwego pola (potrafi „wyłapać” także jednoślady), system wspomagania parkowania, ruszania pod górę, kontroli zjazdu ze wzniesienia (wersje 4×4), czy system czterech kamer, bardzo przydatny zwłaszcza w warunkach jazdy terenowej, ale także w mieście podczas parkowania.

Auto nie jest przeładowane elektroniką, ale może być wyposażone w systemy, które naprawdę ułatwiają życie. Jest to zgodne z filozofią Dacii, która oferuje samochody w rozsądnych cenach, ale bardzo pilnuje kosztów, żeby możliwe było skonstruowanie naprawdę atrakcyjnej oferty dla klientów.

Jazda

Pierwszą rzeczą, na jaką zwróciłem uwagę po ruszeniu Dacią Duster II phase II TCe 100 LPG 4×2 było wyraźnie lepsze wyciszenie wnętrza. Sprawdziłem to na odcinku autostrady rozpędzając się do dozwolonych we Francji 130 km/h. Słychać było w zasadzie jedynie szum powietrza opływającego samochód. Poza tym cichutko – żadnych dziwnych dźwięków od zespołu napędowego, czy z zawieszenia.

Precyzja prowadzenia lewarka skrzyni biegów też jest lepsza. Sama skrzynia jest zestopniowana w sposób charakterystyczny dla Dustera, z „krótką” jedynką, co docenią szczególnie klienci poruszający się poza utartymi szlakami. W mieście można bez trudu ruszać nawet z drugiego biegu, jeśli kogoś ta krótka jedynka drażni.

Zmiany dotknęły w pewnym zakresie także układ kierowniczy. Zmieniono jego nastawy dla wyższych prędkości. W ruchu miejskim wszystko pozostało bez zmian, natomiast przy prędkościach wyższych, niż 70 km/h, układ kierowniczy się „utwardza” zapewniając lepszą precyzję prowadzenia i lepsze czucie kierownicy. I faktycznie – na autostradzie, którą jechałem, auto zachowywało się dobrze, prowadziło się precyzyjnie i pewnie.

Zawieszenie, jak na SUV-a przystało, jest dość sprężyste, ale niepozbawione komfortu. Ma niezłe tłumienie, więc wygasza nierówności dość skutecznie, choć na krótkich nierównościach przekazuje kierowcy informację o tym, że jedzie po zniszczonej drodze. Jednakże najwięcej zalet wykazuje na bezdrożach. Organizatorzy przygotowali nam tor przeszkód typowo terenowy. Zapewnili szereg nierówności, przejazd przez drewniane pnie, przez naprzemienne wzniesienia, gdzie zawieszenie pracowało krzyżowo (z uniesionym jednym kołem), zjazdy do głębokich „rowów”, a także przejazdy z dużym przechyłem bocznym. Przyznam się, że nie sądziłem, i ż seryjny Duster potrafi być aż tak dzielny w terenie! Mowa, rzecz jasna, o wersji 4×4. Jazda z bocznym przechyłem dobrze powyżej 20°, zjazdy w dół i wyjazdy pod górę – to naprawdę robi wrażenie. Dodajmy, że kąt natarcia Dustera wynosi 30°, kąt zejścia 34° (w wersji 4×2, w czteronapędówce jest to 33°), a kąt rampowy 21°. Prześwit samochodu wynosi 217 mm w wersji z napędem na oś przednią i 214 mm w czternapędówce.

Co można poprawić?

Dacia Duster II phase II została w wielu aspektach zmieniona i to zdecydowanie na plus. Czy jednak poprawiono na pewno wszystko? Cóż, w moim odczuciu po – siłą rzeczy – dość krótkim obcowaniu z tym samochodem, takie elementy się jeszcze znajdą. Wymienię dwa, które szczególnie rzuciły mi się w oczy. Przede wszystkim przydałyby się fotele o lepszym trzymaniu bocznym. Druga sprawa, to lokalizacja przycisku Start/Stop – kiedy się do niego sięga, trochę przeszkadzają dźwigienki zlokalizowane po prawej stronie kierownicy. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Podsumowanie

Dacia Duster dojrzewa z każdym kolejnym wcieleniem. Duster II phase II jest samochodem naprawdę interesującym, który wciąż jest SUV-em gamy Entry, ale z którego przestali się śmiać nawet najbardziej niechętni marce osobnicy. Dziś Duster stał się naprawdę poważnym graczem rynkowym, który w dodatku nadzwyczaj często jest wybierany przez osoby prywatne. Zakupy firmowe, które w Polsce zwykle obejmują co najmniej 70% sprzedaży, w przypadku Dustera wynoszą ok. 50%. Drugą połowę stanowią klienci indywidualni, którzy sami decydują swoimi pieniędzmi o wyborze samochodu. I to jest wielka wartość. I najczęściej zamawiają oni którąś z najbogatszych wersji z cennika wychodząc z założenia, że skoro wydają własne, osobiste środki, to chcą się cieszyć bogatym wyposażeniem. Jestem to w stanie całkowicie zrozumieć.

Z kolei na najtańszą wersję decydują się niektóre firmy, ale wersja Access stanowi w Polsce zaledwie ok. 2% całkowitej sprzedaży Dustera. Dodajmy przy tym, że samochód utrzymuje wysokie wartości rezydualne, w czym zapewne bierze też udział czynnik dużej ilości aut pochodzących od prywatnych klientów.

Dacia Duster II phase II zaskoczyła mnie bardzo miło. I choć jakimś wielkim fanem SUV-ów nie jestem, tak Duster mi się podoba. Zwłaszcza, że coraz bardziej zbliża się jakością, wyposażeniem i wykonaniem do modeli innych marek, ale wciąż znacząco odróżnia się od nich ceną. I jest naprawdę dzielny w terenie! Naprawdę nie dziwią mnie osiągnięcia załóg startujących w cyklu Dacia Duster Morio Cup (acz to jeszcze nie phase II).

Przyjrzyjcie się najnowszej wersji Dustera – to naprawdę interesujący samochód!

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

60. Dacia Duster II phase II wymiary Wiadomości44. Dacia Duster II phase II Wiadomości43. Dacia Duster II phase II Wiadomości42. Dacia Duster II phase II Wiadomości41. Dacia Duster II phase II Wiadomości40. Dacia Duster II phase II Wiadomości39. Dacia Duster II phase II Wiadomości38. Dacia Duster II phase II Wiadomości37. Dacia Duster II phase II Wiadomości36. Dacia Duster II phase II Wiadomości35. Dacia Duster II phase II Wiadomości34. Dacia Duster II phase II Wiadomości33. Dacia Duster II phase II Wiadomości32. Dacia Duster II phase II Wiadomości45. Dacia Duster II phase II Wiadomości46. Dacia Duster II phase II Wiadomości59. Dacia Duster II phase II Wiadomości58. Dacia Duster II phase II Wiadomości57. Dacia Duster II phase II Wiadomości56. Dacia Duster II phase II Wiadomości55. Dacia Duster II phase II Wiadomości54. Dacia Duster II phase II Wiadomości53. Dacia Duster II phase II Wiadomości52. Dacia Duster II phase II Wiadomości51. Dacia Duster II phase II Wiadomości50. Dacia Duster II phase II Wiadomości49. Dacia Duster II phase II Wiadomości48. Dacia Duster II phase II Wiadomości47. Dacia Duster II phase II Wiadomości31. Dacia Duster II phase II WiadomościDacia Duster 202214. Dacia Duster II phase II Wiadomości13. Dacia Duster II phase II Wiadomości12. Dacia Duster II phase II Wiadomości11. Dacia Duster II phase II Wiadomości10. Dacia Duster II phase II Wiadomości09. Dacia Duster II phase II Wiadomości08. Dacia Duster II phase II Wiadomości07. Dacia Duster II phase II Wiadomości06. Dacia Duster II phase II Wiadomości05. Dacia Duster II phase II Wiadomości04. Dacia Duster II phase II Wiadomości03. Dacia Duster II phase II Wiadomości02. Dacia Duster II phase II Wiadomości15. Dacia Duster II phase II Wiadomości16. Dacia Duster II phase II Wiadomości29. Dacia Duster II phase II Wiadomości28. Dacia Duster II phase II Wiadomości27. Dacia Duster II phase II Wiadomości26. Dacia Duster II phase II Wiadomości25. Dacia Duster II phase II Wiadomości24. Dacia Duster II phase II Wiadomości23. Dacia Duster II phase II Wiadomości22. Dacia Duster II phase II Wiadomości21. Dacia Duster II phase II Wiadomości20. Dacia Duster II phase II Wiadomości19. Dacia Duster II phase II Wiadomości18. Dacia Duster II phase II Wiadomości17. Dacia Duster II phase II Wiadomości01. Dacia Duster II phase II Wiadomości
4.5 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1624Tweet1015Udostepnij284
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
23 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

03. Renault Espace dCi 200 EDC Initiale Paris Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 – ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-03-16
Nowa Dacia Spring
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Spring – najtańszy samochód elektryczny w Polsce – 10 zalet i 3 wady, opinie, awaryjność, dynamika

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-06
Citroën C6 – Frontansicht 1 26. März 2011 Düsseldorf Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 V6 HDi biturbo 208 KM 2008 – najbardziej komfortowa limuzyna świata? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-01-17
peugeot 508 pse audi a8L v8 7 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM kontra Audi A8L 4.0 435 KM? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-03-28
05. Komfortowy Citroen C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8 Shine Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: komfortowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 KM EAT8 Shine. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-10-14

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Citroën zanotował wzrost rejestracji o 20%

Origine France Garantie dla Peugeotów 208 GTi i 208 XY

Renault i dieselgate. Francuski producent oskarżony o oszustwo

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
23
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz