Dacia Duster III generacji to już stały widok w polskich salonach dealerskich a pierwsi klienci odebrali już kluczyki do zamówionych samochodów. Szczęśliwym posiadaczem nowego modelu został Pan Łukasz, który podzielił się z nami wrażeniami i odpowiedział na pytanie: dlaczego wybór padł właśnie na Dustera?
„To był w pełni świadomy wybór” – tłumaczy Pan Łukasz. „Nie będę oryginalny. Pewnie jak w przypadku większości klientów rumuńskiego producenta zadecydował stosunek jakości do ceny. Poza tym, nie jest to ani moja pierwsza Dacia, ani pierwszy Duster. To już czwarty samochód w rodzinie. Moja żona jeździ Sandero, miałem również Dustera II generacji, który trafił do mnie przez przypadek zastępując niezbyt trafiony zakup. Jestem w pełni zadowolony z poprzednika, dlatego naturalnym wyborem przy zakupie kolejnego samochodu okazała się najnowsza wersja Dustera”.
Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, wrażenia z jazdy
Duster po pierwszych 200 km
Pan Łukasz zdecydował się na wersję Journey, która jest jedną z dwóch najwyższych poziomów wyposażenia. Pod maską znajduje się silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM, który pracuje w układzie miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o napięciu 48V. Jednostka elektryczna pełni tutaj rolę wspomagającą napędu spalinowego. Katalogowa cena Dacii Duster w tej wersji wynosi 100.900 zł.
Nowy Duster przejechał już w rękach Pana Łukasza swoje pierwsze 200 km głównie poza miastem (ok. 70%), ale właścicielowi nie udało się uniknąć także miejskich korków. Apetyt na paliwo nie jest duży, spalanie wyniosło w trasie 5,8 l/100 km.
Jakie są pierwsze wrażenia z jazdy?
„Bardzo pozytywne. Samochód delikatnie zwiększa prędkość, przyjemnie czuć elektryczne wspomaganie układu hybrydowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd powstał z myślą o ekologii, ale to nie przeszkadza w elastycznym zachowaniu samochodu na drodze. Odpowiedź na naciśnięcie pedału gazu jest znakomita”.
Codziennie aktualności motoryzacyjne z kraju i ze świata
Czy różnica w porównaniu do poprzednika jest zauważalna?
„Zwróciłem uwagę na bardziej komfortowe zawieszenie niż w poprzedniku. Większą miękkość odczułem w szczególności na płytach, które znajdują się na często pokonywanej przeze mnie trasie. Mogę powiedzieć, że Duster kontroluje wybieranie nierówności, co jest jedną z zalet tego samochodu”.
Ewolucja w dobrym kierunku
Wraz z trzecią generacją Dacia przeprojektowała wnętrze Dustera. Zdaniem Pana Łukasza zmiany poszły we właściwym kierunku. Samochód wciąż posiada sporo plastikowych elementów tak jak w poprzednim modelu, ale jakość wykończenia została poprawiona. „Na nowo wyprofilowana kierownica jest moim zdaniem fantastyczna, Dacia świetnie spisała się również przy wymianie zegarów na wyświetlacz. Jest bardzo dobrze skonfigurowany i czytelny. W dosyć krótkim czasie, jaki miałem do czynienia z moim Dusterem zwróciłem uwagę na impulsowe sterowanie szybami oraz domykanie z pilota, co poprawia wygodę użytkowania samochodu”.
Czy ma Pan jakieś obawy związane z nowym modelem?
Zdaję sobie sprawę, że jestem jednym z pierwszych klientów, którzy na własnej skórze przekonają się, czy w samochodzie nie wynikną pierwsze bolączki podczas eksploatacji, ale jest to nowy model na gwarancji i sądzę, że nie muszę obawiać się o jego awaryjność”.
Bardzo dziękujemy za rozmowę!
Dacia Sandero, Jogger, Spring. Ceny, wyposażenie oferty specjalne
Najnowsze komentarze